Wat ben je momenteel nog meer aan het doen?
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9209
- Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
op het RD forum over spijltjes aan het praten,
tom, gino wat vinden jullie hiervan?
http://rd350.motormuizen.nl/phorum/read.php?4,159976
tom, gino wat vinden jullie hiervan?
http://rd350.motormuizen.nl/phorum/read.php?4,159976
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9573
- Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
- Locatie: Bolt'n City
- Contacteer:
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18365
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
mpro09 schreef:op het RD forum over spijltjes aan het praten,
tom, gino wat vinden jullie hiervan?
http://rd350.motormuizen.nl/phorum/read.php?4,159976
Ik zou het juist niet rond maken. Stromingstechnisch gezien is een meer puntig uitlopende vorm beter. Met ronde/bolle achterkant krijg je veel meer ongewenste turbulentie/rare stromingen enzo. Meer een druppelvorm laat maar zeggen.
En ik denk dat Yamaha dat soort basic dingetjes al goed voor elkaar had in die tijd

-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
het is een stuk beter dan plat natuurlijk.
maar naar mijn idee kan het veel scherper.
moet echt een scheer mes zijn
maar dat gaat niet met een schuurbandje
maar je wil je rookijzer toch niet tunen
maar naar mijn idee kan het veel scherper.
moet echt een scheer mes zijn

maar dat gaat niet met een schuurbandje

maar je wil je rookijzer toch niet tunen
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
ik heb hier ook nog een 2t tuning boek dat gaat hier over.
de bochten mogen niet te scherp zijn ander laat het lucht los van de wand.
de bochten mogen niet te scherp zijn ander laat het lucht los van de wand.

moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Site Admin
- Berichten: 11146
- Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
- Locatie: Den Haag
Volgens mij mag een "spijltje" oid. best vlak zijn aan de voorkant, want de turbulentie veroorzaakt door zoiets is weer weg na x aantal keer de doorstromingsdiameter.
Zolang hiermee rekening wordt gehouden is het naar mijn idee geen probleem.
Ik weet alleen niet de exacte getallen hiervoor, denk dat het afhankelijk is van de vorm van de spijl.
Misschien willen ze met de vortexen die ontstaan door een spijltje wel het mengsel namengen of zoiets?
Zolang hiermee rekening wordt gehouden is het naar mijn idee geen probleem.
Ik weet alleen niet de exacte getallen hiervoor, denk dat het afhankelijk is van de vorm van de spijl.
Misschien willen ze met de vortexen die ontstaan door een spijltje wel het mengsel namengen of zoiets?
