FS1 trekt slecht op

Alles over de techniek en sleutelen
NIX
10000km gereden
10000km gereden

Bericht door NIX »

De zuiger zit altijd erg vast in de klauw. Vaak zit er veel coorosie in de groef van de O-ring waardoor de zuiger echt kelm komt te zitten en na remmen niet meer trugkomt. De enige manier om de zuiger eruit te krijgen is aansluiten op een rempomp en dan eruit knijpen. Daarna kun je de O-ring eruit halen en de groef schoonmaken. Als de zuiger niet geroest is dan kun je die weer opnieuw gebruiken, maar er zijn revisiesets in de handel. Meestal is de 1e O- ring die alleen het vuil tegenhoudt helemaal kapot. 1 Tip: gebruik geen olie of vet op de rubberdelen. Deze zwellen en worden dik en zijn niet meer bruikbaar.

Ik denk ook dat de klauw niet meer om de ophanging kan draaien. Kijk of de klauw van de pen wil. Als dat lukt, deze schoonmaken/ontroesten en flink invetten.
Kijk eerst even in de FAQ.
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

dat laatste zinnetje maakt álles voor een degelijke werking van dit spul :)
when men were men, and helmets were for divers
beniot

Bericht door beniot »

nu heb ik alles proper ineen gestoken , dot 4 ingedaan , maar als ik de hendel van de rempomp induw dan wordt er helemaal geen vloeistof door de kabel gespoten , er gebeurt gewoon niets :) ... ik denk niet dat hij verstopt is want ik heb al een paar keer met de compressor in die 2 gaatjes van het pompje geblazen.
koppel
1500km gereden
1500km gereden

Bericht door koppel »

die remklauw ziet er wel erg "vergaan" uit....................als het hardchroom van de zuiger afbladdert is het eigenlijk niet veel meer

het op druk brengen van zo'n remsysteem is vaak gedoe, zelf ben ik ook op zoek naar een stuk gereedschap waarmee je of het systeem vanaf de ontluchtingsnippel op de klauw volzuigt, of vanaf het reservoir voldrukt naar beneden toe.

met heen en weer gaan van de remhendel red je het niet

een langzame methode is reservoir tot max vullen, nippel beneden helemaal open of zelfs eruit, en dan langzaam naar beneden zakken (zonder pompen met de hendel) met de vloeistof, kan soms heel lang duren
NIX
10000km gereden
10000km gereden

Bericht door NIX »

Ik heb remleidingen wel eens voor montage eerst volgezogen omdat ze anders echt niet wilden ontluchten. Slecht voor je tanden. En als je je klauw op de leiding weet af te sluiten kun je de ontluchtingsnippel iets losdraaien en met een vetspuit volpompen. Wel de O-ringen daarna snel en goed reinigen.
Kijk eerst even in de FAQ.
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

Trommel remmen 4 laif
nieknatuurlijk
2500km gereden
2500km gereden
Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen

Bericht door nieknatuurlijk »

Twowheeler schreef:Trommel remmen 4 laif
fs-ael
2000km gereden
2000km gereden

Bericht door fs-ael »

nieknatuurlijk schreef:

rond de 100 kmh ben je af en toe erg blij met je schijfrem :wink: en stoppies maken is :baas:
https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;
beniot

Bericht door beniot »

Ok , ik heb alles gemonteerd dot 4 bovenaan in het bakje gedaan en het bakje dichtgezwierd. Ik heb binnen ergens een machientje liggen om borstvoeding uit een borst te zuigen :) (zuigt zeer goed) Als ik het nippeltje beneden aan de schijfrem losdraai en het zuigdarmpje op die nippel laat zuigen zal de remvloeistof dan tot beneden in de schijfrem lopen?
koppel
1500km gereden
1500km gereden

Bericht door koppel »

wel het machientje even reinigen voordat deze weer aan de borst wordt gezet :lol:
nieknatuurlijk
2500km gereden
2500km gereden
Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen

Bericht door nieknatuurlijk »

hier staat het als het goed is:

http://www.fs1forum.com/PDF/Yamaha%20FS ... Manual.pdf

duurt wel ff voordat het geladen is :wink:

staat onder trommel rem.
Niels
Site Admin
Site Admin

Bericht door Niels »

fs-ael schreef:
nieknatuurlijk schreef:

rond de 100 kmh ben je af en toe erg blij met je schijfrem :wink: en stoppies maken is :baas:

Onder de 100 kmh ook :P
Ik was héél erg blij met m'n schijfrem in Zwitserland :shock:
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Ah jong, gewoon op de motor remmen 8)
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

Tombo schreef:Ah jong, gewoon op de motor remmen 8)

Als je 100 rijdt gewoon in zijn 1ste versnelling zetten en dan de koppeling laten schieten :mrgreen:
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

Tombo schreef:Ah jong, gewoon op de motor remmen 8)

We zitten hier niet in Ras al-Khaimah.
Yamaha Sheriff 1981
Plaats reactie