The big small question topic, part 5
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9573
- Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
- Locatie: Bolt'n City
- Contacteer:
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
koppel schreef:heb een cylinder laten poedercoaten, ziet er strak uit en blijft goed zitten ondanks de hitte
wel poorten en schroefdraad aftapen
ik denk dat poedercoaten niet slim is.
dan kan hij ze warmte niet goed kwijt

moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 50km gereden
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 18 jul 2009, 15:37
- Locatie: Herselt
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
ik had dat ook bij mijn oude set.
maar die was gewoon echt versleten hoor!
is deze set al oud? als je lang volg gas rijdt, zakt hij dan in na een tijdje? en merkbaar mindere prestaties?
er zijn een hoop fs1's waarbij je de zuigerveren hoort rinkelen hoor.
naar mijn weten hoef je (als je zuiger etc niet versleten zijn) alleen de segmenten te vervangen.
wel eerst weer even inrijden!
maar die was gewoon echt versleten hoor!
is deze set al oud? als je lang volg gas rijdt, zakt hij dan in na een tijdje? en merkbaar mindere prestaties?
er zijn een hoop fs1's waarbij je de zuigerveren hoort rinkelen hoor.
naar mijn weten hoef je (als je zuiger etc niet versleten zijn) alleen de segmenten te vervangen.
wel eerst weer even inrijden!
-
- 50km gereden
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 18 jul 2009, 15:37
- Locatie: Herselt
Twowheeler schreef:ik had dat ook bij mijn oude set.
maar die was gewoon echt versleten hoor!
is deze set al oud? als je lang volg gas rijdt, zakt hij dan in na een tijdje? en merkbaar mindere prestaties?
er zijn een hoop fs1's waarbij je de zuigerveren hoort rinkelen hoor.
naar mijn weten hoef je (als je zuiger etc niet versleten zijn) alleen de segmenten te vervangen.
wel eerst weer even inrijden!
De cilinder heeft nog maar 550 km, ong uit rodage dus.
Ze rinkelen niet heel hard, maar liever voorkomen dan genezen denk ik dan.
Dus gewoon segmenten vervangen is goed.

Ik heb niet echt zin om een nieuwe piston te roderen

-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
bij een goede merk zuiger heb je dat veel minder.
ze zijn niet voor niets eens zo duur
ze zijn niet voor niets eens zo duur
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10825
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
jan-lommaert schreef:De cilinder heeft nog maar 550 km, ong uit rodage dus.
Ze rinkelen niet heel hard, maar liever voorkomen dan genezen denk ik dan.
Dus gewoon segmenten vervangen is goed.![]()
Ik heb niet echt zin om een nieuwe piston te roderen
Het zijn juist de veren die je moet inrijden. Die moeten een goede afdichting gaan vormen op de cilinderwand. Nieuwe veren betekent dus opnieuw inrijden. En omdat de cilinderwand wel is ingereden moet je die dus opnieuw laten honen.
Dit is een veel gemaakte denkfout.
Lekker een beetje laten rammelen met de imizuiger (je zou de mijne eens moeten horen) of ervoor kiezen en goede zuiger te kopen en alles opnieuw doen.
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- 50km gereden
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 18 jul 2009, 15:37
- Locatie: Herselt
NIX schreef:jan-lommaert schreef:De cilinder heeft nog maar 550 km, ong uit rodage dus.
Ze rinkelen niet heel hard, maar liever voorkomen dan genezen denk ik dan.
Dus gewoon segmenten vervangen is goed.![]()
Ik heb niet echt zin om een nieuwe piston te roderen
Het zijn juist de veren die je moet inrijden. Die moeten een goede afdichting gaan vormen op de cilinderwand. Nieuwe veren betekent dus opnieuw inrijden. En omdat de cilinderwand wel is ingereden moet je die dus opnieuw laten honen.
Dit is een veel gemaakte denkfout.
Lekker een beetje laten rammelen met de imizuiger (je zou de mijne eens moeten horen) of ervoor kiezen en goede zuiger te kopen en alles opnieuw doen.
Dan haal ik een andere zuiger denk ik. Welk merk van zuiger is kwalitatief goed?
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
-
- 50km gereden
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 18 jul 2009, 15:37
- Locatie: Herselt
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
als je een nieuwe zuiger koopt, kan je het best je cillinder laten honen.
op die manier begin je weer met een verse wand, en rij je het allemaal mooi in
1:25 is vrij vet hoor!
ik smeer met castrol tts (dat heet nu anders: 2t ofzo) 1:40
met de meeste goede kwaliteit olien is dat zeker mogelijk.
voor inrijden is 1:30 voldoende
goede olie is duur, maar wel veel beter voor je wand enzo
op die manier begin je weer met een verse wand, en rij je het allemaal mooi in

1:25 is vrij vet hoor!
ik smeer met castrol tts (dat heet nu anders: 2t ofzo) 1:40
met de meeste goede kwaliteit olien is dat zeker mogelijk.
voor inrijden is 1:30 voldoende

goede olie is duur, maar wel veel beter voor je wand enzo
