The big small question topic, part 5
- Daan1990
- 250km gereden
- Berichten: 446
- Lid geworden op: 08 aug 2008, 10:15
- Locatie: Fort Worth, TX
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18362
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Daan1990 schreef:Hallo, weet iemand of je onder een derbi gpr 50 (nude) een 125cc 4t blok kan zetten?
Ik wil die derbi gpr nude als eerste motor. Echt mooie looks laag verbruik en die motor is als je em ook maar een klein beetje aanpast een stuk sneller. Alleen bijna niet te krijgen in Nederland...
Een ontgrenste 50cc GPR loopt harder als een 125cc bamiblok

Je er dan beter een leuke 80cc cilinder opgooien met een dikke carburateur en een goede uitlaat, dan loopt 'ie ook wel (betrouwbaar) 120 km/h ofzo. Maarja, het is en blijft dan nog een opgevoerde brommer

- Daan1990
- 250km gereden
- Berichten: 446
- Lid geworden op: 08 aug 2008, 10:15
- Locatie: Fort Worth, TX
Die 125cc versie is ook heel mooi... 15 pk en gaat door tot de 9000 + toeren, netjes voor een viertakt. En ik vind 2takt wel leuk en aardig maar 4takt vind ik gewoon fijner. Geen 2takt olie en meer vermogen onderin. Maar mijn fs1tje zal ik natuurlijk nooit wegdoen! Alleen ben nu wel toe aan iets snellers...
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18362
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
- Aad
- 1500km gereden
- Berichten: 1773
- Lid geworden op: 03 mar 2007, 17:09
- Locatie: Rijssen - Overijssel
- Contacteer:
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18362
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Daan1990 schreef:Oké kom maar met 250cc motoren die er fatsoenlijk uitzienEn waarom zou je viercilinder willen...ik heb het liefst een of twee cilinders
Een 1-cilinder is niet praktisch voor op de snelweg o.a.. De keuze tussen en 2 of 4-cilinder is weer wat anders.
http://www.kawasaki.nl/Ninja250R
onder andere
Verder is er zat 2e hands te krijgen wat te begrenzen is op 25kW. Gewoon ff marktplaats afspeuren
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18362
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Waarom denk je dat er zo gigantisch veel 1-cilinder motoren op de weg rijden
-Een dikke 1-cilinder slijt veel harder
-Minder comfortabel (stampt harder)
-Minder vermogen
Allemaal dingen die er voor b.v. een crosser niet toe doen
Voordeel is dat een dikke 1 cilinder wel veel koppel onderin heeft. En het blok zelf vaak heel simpel in elkaar zit.

-Een dikke 1-cilinder slijt veel harder
-Minder comfortabel (stampt harder)
-Minder vermogen
Allemaal dingen die er voor b.v. een crosser niet toe doen

Voordeel is dat een dikke 1 cilinder wel veel koppel onderin heeft. En het blok zelf vaak heel simpel in elkaar zit.
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
Tombo schreef:Waarom denk je dat er zo gigantisch veel 1-cilinder motoren op de weg rijden![]()
-Een dikke 1-cilinder slijt veel harder
-Minder comfortabel (stampt harder)
-Minder vermogen
Allemaal dingen die er voor b.v. een crosser niet toe doen
Voordeel is dat een dikke 1 cilinder wel veel koppel onderin heeft. En het blok zelf vaak heel simpel in elkaar zit.
en vaak een super vet geluid
