jensje36 schreef:Ik denk dat iedereen is het milieu van yamaha of suzuki brommers wel al eens van Richard en zijn broer Alex gehoord heeft xD Wat die mannen niet hebben staat!! niet normaal, een droom is het gewoon. Als ik er de eerste keer kwam kon ik het niet geloven. Heb 2 brommers van bij hem, aan de tweede is hij nog aan het werken
Greetz
Ja een heel pak heeft die man staan, ma niks afgewerkt en veeeeeel nest ook tussen.
Als je er 2 van hem hebt staan, dan zult ge ze daarenboven nog eens dik betaald hebben ook nog eens bovenop
Cheeerss, Micky
Ja das waar voor de rode 2RU vroeg hij inderdaad nogal veel Aan de andere is hijzelf nog aan het werken, maar hebben we wel een schoon prijske afgesproken. Maarja,,, sinds dat ik er in augustus 2009 ben ene gaan kijken is er nog niet veel aan veranderd er zit geen druk achter bij hem hé Gelukkig heb ik die 2RU van '86 om mee rond te rijden anders was het afzien geweest
GreetZ
Hehehe, ja dat is waar wat je zegt, er zit nooit druk achter bij hem... niet bij zijn eigen FS1's en laat staan voor die van een ander. Een geluk dat je al een rijbrommer hebt ja want anders zou ge nog lang mogen wachten vooraleer ge eens kon rijden.
Er staat een paarse 73-er bij Richard die al zeker 3 jaar lang op dezelfde plaats, niks verder aan gewerkt, in het waskot staat en daar zal hij nog lang staan denk ik
Mijn vader reed eerst met een soort mobylette waarbij de voorrem nog bestond uit remblokjes zoals bij een fiets xD
Daarna heeft hij met een (toen al oude) kreidler florette gereden.
Ik denk ook dat er nog ergens een honda camino of zo heeft tussen gezeten en wat andere snorfietsen maar is vrij snel overgestapt naar de moto.
Dat is begonnen met een honda CB200... nu de rest weet ik al zo goed nimeer...ik zal het hem nog eens moeten vragen want er komen er nog wel een stuk of 5 na.
Maar nu hebben we net onze Honda CBF600N verkocht.
Momenteel rijd hij met een Ducati 998 en ik denk dat het daarbij zal blijven
jensje36 schreef:Ik denk dat iedereen is het milieu van yamaha of suzuki brommers wel al eens van Richard en zijn broer Alex gehoord heeft xD Wat die mannen niet hebben staat!! niet normaal, een droom is het gewoon. Als ik er de eerste keer kwam kon ik het niet geloven. Heb 2 brommers van bij hem, aan de tweede is hij nog aan het werken
Greetz
Ja een heel pak heeft die man staan, ma niks afgewerkt en veeeeeel nest ook tussen.
Als je er 2 van hem hebt staan, dan zult ge ze daarenboven nog eens dik betaald hebben ook nog eens bovenop
Cheeerss, Micky
Ja das waar voor de rode 2RU vroeg hij inderdaad nogal veel Aan de andere is hijzelf nog aan het werken, maar hebben we wel een schoon prijske afgesproken. Maarja,,, sinds dat ik er in augustus 2009 ben ene gaan kijken is er nog niet veel aan veranderd er zit geen druk achter bij hem hé Gelukkig heb ik die 2RU van '86 om mee rond te rijden anders was het afzien geweest
GreetZ
Hehehe, ja dat is waar wat je zegt, er zit nooit druk achter bij hem... niet bij zijn eigen FS1's en laat staan voor die van een ander. Een geluk dat je al een rijbrommer hebt ja want anders zou ge nog lang mogen wachten vooraleer ge eens kon rijden.
Er staat een paarse 73-er bij Richard die al zeker 3 jaar lang op dezelfde plaats, niks verder aan gewerkt, in het waskot staat en daar zal hij nog lang staan denk ik
Greeetzz, Micky
Ja dat kan ik wel geloven...ben er overtlaats langs geweest en hij heeft gezegd er werk van te maken (de zoveelste keer).
Ik vind het gewoon zonde van de brommers die er staan weg te roesten... Ze zouden beter de weg opgaan
Dus als je ooit nog eens in zijn hangar komt en er een oranje FS1 1J5 onder het stof staat das de mijne xD
onze pa heeft samen met zijn broers nen hoop brommerkes gehad, vooral flandria's, een zundapp, en ne maico 380cc, die ze niet wilden/durfden te starten met de kickstarter (en men nonkel is er ooit tegen hoge snelheid mee tegen een brug aangeknald) één van die flandria's is op een keer gewoon in brand gevlogen toen ze er mee op een veld aan het rijden waren, en wat doe je dan als je brommer is afgebrand, jawel, laten liggen en een andere halen. Ze hebben ook eens een keer geprobeerd de cilinder van de ene brommer op een andere brommer proberen te zetten, maar de tapeinden stonden net iets verder uit elkaar, dus, met de zwaarste hamer maar blijven kloppen, resultaat; 1 blok zonder cilinder en een ander blok volledig naar de kl*ten. Mijn nonkel dacht ook nog dat ze een suzuki 3cilinder hadden (zoals ik nu heb), maar mijn vader weet daar niks meer van :p
daarna heeft mijn vader een suzuki gsx750 katana gehad van 84 (geloof ik) waarvan hij nu spijt heeft dat hij hem verkocht heeft. op oldtimerbeurzen wordt er soms wel eens een verkocht, en daar vragen ze een pak meer voor dan wat hij er indertijd voor heeft gekregen. Nonkel heeft nog een honda weetikveel gehad (chopper), daarna geloof ik nog een weetikveel van het merk weetikveel en nu rijd hij met een harley davidson die hij in 91 nieuw heeft gekocht
Mijn vader is heel neutraal gebleven, altijd een Yamaha FS1 tje gehad, hij heeft er een stuk of 15 gehad, hij heeft er 5 weg gegeven omdat hij er geen nut meer bij had.
Mijn overgroot vader reed hierop, ben er nog steeds niet achter wat 't is:
Mijn opa reed BMW, zijn vader heeft toen de oorlog begon een stuk of 12 gloednieuwe BMW's op de hooizolder verborgen, om ze zo uit handen van de duitsers te houden.
En m'n opa van de andere kant heeft een tijd BSA gereden, met een aparte cylinderinhoud, ik dacht 90cc of zo, op deze motor ging hij ook naar z'n motorrij-examen toe....
Aad schreef:Mijn overgroot vader reed hierop, ben er nog steeds niet achter wat 't is:
Mijn opa reed BMW, zijn vader heeft toen de oorlog begon een stuk of 12 gloednieuwe BMW's op de hooizolder verborgen, om ze zo uit handen van de duitsers te houden.
En m'n opa van de andere kant heeft een tijd BSA gereden, met een aparte cylinderinhoud, ik dacht 90cc of zo, op deze motor ging hij ook naar z'n motorrij-examen toe....
Heeft hij nu nog 1 van deze bmw's over?:p
(tof verhaal btw)
GreetZ
Mijn vader had vroeger een blauwe Beumer Hij vertelt ook nog wel eens dat hij Toen nieuwe ketting en tandwielen voor z'n Beumer had gekocht en die in een plastic zak had gestopt, en die weer onder zijn jas had gedaan.. Met als gevolg allemaal krassen op de tank van de tandwielen Toen heeft hij er een grote NGK sticker overheen geplakt En mijn moeder had een Honda PX
mijn vader heeft vroeger met een blauwe flandria polo, een solex, een flandria star IV, en nog dingen waar ik niet van weet geren
van mijn moeder weet het merk niet...
mijne nonkel heeft met een knalgroene flandria polo gereden die een dikke 70 liep... zegt hij toch?
[quote="Arnoute"]mijn vader heeft vroeger met een blauwe flandria polo, een solex, een flandria star IV, en nog dingen waar ik niet van weet geren
van mijn moeder weet het merk niet...
mijne nonkel heeft met een knalgroene flandria polo gereden die een dikke 70 liep... zegt hij toch? [/quo
Nu je toch begint over nonkels... De mijne had vroeger als eerste brommer een yamaha RD... een blauwe.
Hij is er nu ook zo eentje aan het restaureren...hij heeft nog op vele andere dingen gereden (zijn vader was mechanieker dus hij kende er wel wat van)...
Maar de andere dingen die hij opnoemde kan ik me al niet meer herinneren...
Arnoute schreef:mijn vader heeft vroeger met een blauwe flandria polo, een solex, een flandria star IV, en nog dingen waar ik niet van weet geren van mijn moeder weet het merk niet... mijne nonkel heeft met een knalgroene flandria polo gereden die een dikke 70 liep... zegt hij toch? [/quo
Nu je toch begint over nonkels... De mijne had vroeger als eerste brommer een yamaha RD... een blauwe. Hij is er nu ook zo eentje aan het restaureren...hij heeft nog op vele andere dingen gereden (zijn vader was mechanieker dus hij kende er wel wat van)... Maar de andere dingen die hij opnoemde kan ik me al niet meer herinneren...
GreetZ
mijin nonkel heeft een fortuin aan brommers staan, en ze staan allemaal te vergaan in zijn garage... echt jammer, hij heeft zo'n stuk of 3 solex'en, enkele flandria's en nog het een en het ander waar ik nog nooit van gehoord heb, is wel erg jammer....
Arnoute schreef:mijn vader heeft vroeger met een blauwe flandria polo, een solex, een flandria star IV, en nog dingen waar ik niet van weet geren van mijn moeder weet het merk niet... mijne nonkel heeft met een knalgroene flandria polo gereden die een dikke 70 liep... zegt hij toch? [/quo
Nu je toch begint over nonkels... De mijne had vroeger als eerste brommer een yamaha RD... een blauwe. Hij is er nu ook zo eentje aan het restaureren...hij heeft nog op vele andere dingen gereden (zijn vader was mechanieker dus hij kende er wel wat van)... Maar de andere dingen die hij opnoemde kan ik me al niet meer herinneren...
GreetZ
mijin nonkel heeft een fortuin aan brommers staan, en ze staan allemaal te vergaan in zijn garage... echt jammer, hij heeft zo'n stuk of 3 solex'en, enkele flandria's en nog het een en het ander waar ik nog nooit van gehoord heb, is wel erg jammer....