The big small question topic, part 5

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Gesloten
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

hoe kan je een koppakking het beste monteren? bolle kant boven toch?
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

is al gebeurt, bolle kant boven.
en aandraaien met een zak suiker :P
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

Dicht die nu wel goed af?

Voor het aan draaien van de cilinderkopboutjes gebruik ik altijd een ringsleutel en mijn visweegschaaltje (zit een haak aan)
Zo draai ik alle boujes even vast.
Yamaha Sheriff 1981
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden

jep dicht weer goed af.
de koppakking die ik mee kreeg was trouwens 65cc (bij moped vandaan)
ziet er eigenlijk mooier uit dan m'n vorige pakkingen, de hobbel is zeg maar breder.
heb trouwens nog ff een praat je gemaakt met die man van moped, ze gaan wel aan de slag om toch nog wat van hun fs1's neer te zetten in de showroom.
ze hadden ook zo'n beroemde 50cc honda racer, maar waar die naartoe is ben ik vergeten te vragen.

op hoeveel draai jij ze dan aan?
mijne zijn nu op iets meer dan een kilo (maar gebruik ook geen lange sleutel)
had hem eerst op 1kg gedaan, maar toen lekte het nog.
daarna rondom nog een klein beetje erbij en nu is hij lekvrij en niet strak :D
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

Ik draai ze aan op 1kg is eigenlijk al teveel want je moet de hefboom er ook nog bij rekenen.

En kruislings vastdraaien natuurlijk.

Bij moped hadden ze eerst wel fs1tjes in de showroom staan ik weet niet of ze er nog staan ben er al een tijd niet meer geweest.
Die kerel staat ook bijna altijd op de beurs in heerhugowaard.
Yamaha Sheriff 1981
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden

[web]http://www.fs1parts.nl/webwinkel/N_frame.html?http://www.fs1parts.nl/webwinkel/N_home.html[/web]

is deze uitlaat icm met een 32mm bocht net zo snel als een immi uitlaat onderlangs? dus met schuine achterkant

edit: kan die uitlaat niet linken :( maar ik bedoel dus een fs50 uitlaat met 32mm aansluiting
FS1SE
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door FS1SE »

ja en hij loopt mooier en past beter
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

Deze:Afbeelding

Is geen langzame uitlaat.
Yamaha Sheriff 1981
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

een fs50 niet
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden

aha want ik vind die wel mooier dan de immi uitlaat die ik nu heb.
alleen die presteerd wel heel goed :P
maar als ik er met deze niets op achteruit ga qua prestaties, dan vind ik dit wel een hele mooie.

@fs1se

heb jij er een gemonteerd?
volgens mij heb ik je dan wel op de meeting gezien (kan dat?)
henk toch? :P
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

Die Sjon op de site heeft staan zijn wel imitatie.
Yamaha Sheriff 1981
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden

nou ja als ie' van betere kwaliteit is dan die schuine achterkant pijpjes?
mooier zijn ze wel vind ik.
klinken ze anders?
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden

Jeuj weer een vraag van mij:
hoe komt het dat een (mijn) fs1 bij koude motor langzamer loopt dan bij warme motor.
Terwijl bijv. De flandria (wel met een ander soort carb) steeds langzamer gaat lopen naarmate hij warmer wordt.
Bij m'n fs1 moet ik eerst een beetje gas bij geven, ook als de choke eraf is.

Ik heb de lucht schroef wel zo afgesteld dat hij zo hoog mogelijk stationair draait (en daarna weer bijgesteld met stationair schroef) en de gas reactie goed is.
Hij staat wel vrij ver uitgedraaid (zit daar een limit aan?)

Hoe komt dit? Is dit goed of moet ik opnieuw de lucht schroef afstellen? (laatste keer dat ik dat tijd was voor het inrijden)

edit: ik snap het denk ik al: hij staat iets te arm.
Want als hij warm wordt is er minder lucht en gaat hij harder lopen. Dus moet ik minder lucht geven.
Want bij koude motor is er meer lucht, meer dan hij fijn vind igg. Dus loopt hij daarop te langzaam.
Klopt toch? Mag je de lucht schroef vanaf de standaard afstelling alleen nog maar indraaien? En niet verder uit?
NIX
10000km gereden
10000km gereden

Bericht door NIX »

Afstellen doe je alleen met een motor die op bedrijfstemperatuur is. Afstellen bij koude motor is zinloos. Dat ie niet stationair wil lopen of op een afwijkend toerental als hij koud is, is normaal. Waarom zou je alleen in mogen draaien? Het mengesl moet gewoon optimaal zijn, dat kan dus iets in of uitdraaien betekenen. Wie heeft je zoiets wijs gemaakt? Overigens denk ik eerder dat ie te rijk staat. Dan gaat ie slechter lopen als ie opwarmt. Een koude motor loopt op een rijker mengsel (vandaar een choke) dan een warme.
Kijk eerst even in de FAQ.
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden

Ja hij staat wel optimaal afgesteld op warme motor.

Te rijk kan hij niet staan hoor! Want indraaien werkt alleen maar slechter :wink:
en hij loopt wel mooi stationair (als hij warm is) en pakt goed op (zie filmpje in mijn topic :wink:)
ik vergelijk het dan ook met de flandria maar die heeft alleen een choke en een primaire sproeier :P
dus het is wel gewoon normaal, als hij warm is loopt hij op z'n hardst en kan nooit harder lopen dan dat natuurlijk. En nu snap ik het ook steeds beter :) met de choke trek je dat verschil weer weg. ik dacht alleen dat dat niet normaal was omdat ik ook laast een motor zag die harder ging lopen toen z'n choke eraf ging dus vandaar dat ik begon te twijfelen.

Ik heb hem ook volgens jou uitleg afgesteld nix! En daar rijdt hij heerlijk op, dacht alleen dat dat stationair lopen verkeerd was :P .
Bedankt! Nu zal ik een tijdje niks meer vragen :lol:
Gesloten