The big small question topic, part 5
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10825
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
Starte destijds zo klote door die lekke kop.
Toen we na het eten wegreden starte hij in 1kick.
En vanmiddag ook
ligt een beetje aan de motor temp.
Maar als hij draait pakt hij goed op enzo, (maar dat zal je ook wel gehoord hebben tijdens dat ritje Marco? 8. )
kopje lekt niets meer en nu loopt hij beter, eerst lekte hij niet meer hoorbaar maar voelde wel de warme lucht tegen me hand worden geblazen aan uitlaat kant. Dass isst vorbei
Toen we na het eten wegreden starte hij in 1kick.
En vanmiddag ook

Maar als hij draait pakt hij goed op enzo, (maar dat zal je ook wel gehoord hebben tijdens dat ritje Marco? 8. )
kopje lekt niets meer en nu loopt hij beter, eerst lekte hij niet meer hoorbaar maar voelde wel de warme lucht tegen me hand worden geblazen aan uitlaat kant. Dass isst vorbei

- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23448
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Als je compressie verlies hebt gaat starten moeilijker.
Tijdens het rijden pakt hij ook goed op.
Ik ben er nog steeds van onder de indruk hoe mooi rustig een f5b cilindertje loopt en toch kracht levert.
Ik moest tegenwind in zijn 3 toeren blazen en dan kwam jij rustig in zijn 4 naast me rijden.
Maar als hij draait pakt hij goed op enzo, (maar dat zal je ook wel gehoord hebben tijdens dat ritje Marco? 8. )
Tijdens het rijden pakt hij ook goed op.
Ik ben er nog steeds van onder de indruk hoe mooi rustig een f5b cilindertje loopt en toch kracht levert.
Ik moest tegenwind in zijn 3 toeren blazen en dan kwam jij rustig in zijn 4 naast me rijden.
Yamaha Sheriff 1981
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
Licht eraan
kan vanaf 1:13 tot 1:20 zijn. (en zelfs meer)
Maar dat ligt aan de moter en wat erin zit
meestal zijn die dingen vrij licht dus verbruiken ze meestal niet zoveel.
Je kan ook ff bij de websites van die merken zelf kijken
dan heb je ook een richtlijn.
Onze transporter loopt ongeveer 1:12/13 maar dat is dan ook wel een vrij grote auto

kan vanaf 1:13 tot 1:20 zijn. (en zelfs meer)
Maar dat ligt aan de moter en wat erin zit

meestal zijn die dingen vrij licht dus verbruiken ze meestal niet zoveel.
Je kan ook ff bij de websites van die merken zelf kijken

dan heb je ook een richtlijn.
Onze transporter loopt ongeveer 1:12/13 maar dat is dan ook wel een vrij grote auto

- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
Ja bedoelde dus die kleinere, modellen van tussen 96 en 2002 ofzo.
Ben aan het herberekenen of het wel zo verstandig was om een benzine aan te schaffen. Scheelt wel 120 euro per kwartaal aan wegenbelasting, maar als diesel zoveel zuiniger is, is dat misschien toch goedkoper.
Deze rijdt 1:13. Als diesel dat ook doet, is er niet zoveel verschil. Maar het ligt er ook aan wat het verschil in diesel/benzine prijs gaat doen. Nu is het verschil ongeveer 25 cent, dus best veel.
Vandaar de vraag. Fabrikanten hebben het alleen van de nieuwste modellen op hun site staan.
Ben aan het herberekenen of het wel zo verstandig was om een benzine aan te schaffen. Scheelt wel 120 euro per kwartaal aan wegenbelasting, maar als diesel zoveel zuiniger is, is dat misschien toch goedkoper.
Deze rijdt 1:13. Als diesel dat ook doet, is er niet zoveel verschil. Maar het ligt er ook aan wat het verschil in diesel/benzine prijs gaat doen. Nu is het verschil ongeveer 25 cent, dus best veel.
Vandaar de vraag. Fabrikanten hebben het alleen van de nieuwste modellen op hun site staan.
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18362
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
Meestal verbruikt een diesel van dezelfde grote als een benzine minder.
Heeft ook vaak minder vermogen maar meer koppel. De meeste echt zuinige auto's zijn diesels (al begint dat te veranderen maar dat zijn hele moderne auto's)
heb je enig idee wat voor merk je wil? Die fort transit compac dingen zijn ook wel goed.
Opel combo's zijn vaak verrot maar wel goedkoop. Met een vw caddy heb je meestal wel wat goeds
is ook veel voor te vinden en te kregen vanwege hun popilairiteit. En vergeet de Fransen niet hè 
Heeft ook vaak minder vermogen maar meer koppel. De meeste echt zuinige auto's zijn diesels (al begint dat te veranderen maar dat zijn hele moderne auto's)
heb je enig idee wat voor merk je wil? Die fort transit compac dingen zijn ook wel goed.
Opel combo's zijn vaak verrot maar wel goedkoop. Met een vw caddy heb je meestal wel wat goeds


- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
Ik heb nu een courier, bevalt me prima. Had op niet al te lange termijn een andere auto nodig vanwege de afkeur van de Golf. Merk en type maakte me niet uit.
Maar als een diesel hetzelfde verbruikt, is diesel voor mij dus niet voordeliger.
Omslagpunt ligt dan bij 6000 km per kwartaal. Het zal er nu net om hangen of ik dat haal. Straks als ik de bus weer heb, denk ik dat niet meer te halen.
Bedankt voor de info
Maar als een diesel hetzelfde verbruikt, is diesel voor mij dus niet voordeliger.
Omslagpunt ligt dan bij 6000 km per kwartaal. Het zal er nu net om hangen of ik dat haal. Straks als ik de bus weer heb, denk ik dat niet meer te halen.
Bedankt voor de info

-
- 1500km gereden
- Berichten: 1784
- Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22