oklim schreef:Wiebo dat klopt wat je zegt als ik wat rustiger rij dan gaat het wel maar nu nog iemand tips om de koppeling af te stellen ?
bvd m gerards
Als jij met een parmakit rijd, hoef je niks geen snelle paarse veertjes of wat dan ook te gebruiken. Onder en bovenplaat nog in goede staat, en immi gevoerde plaatjes met een extra stalen plaat is veel beter. Je krijgt alleen maar een zware koppeling door die veren. Goede olie, en je koppeling kan 90km aan. Zelf gereden, als 1,5 jaar lang Wormpje en koppeling kabel wel allemaal goed? Anders kan je een teflon kabel halen van Sjon, die zijn super.
Ik zie het al: een expert.
Het is misschien beter dat je je ervaring neerzet als je eigen ervaring, maar nu lijkt het alsof iedereen een beetje heeft zitten kletsen. Paarse veertjes zijn niet idioot zwaar en de meeste onder grond- en drukplaten zijn gewoon in enige mate versleten. De meeste koppelingen kunnen tijdelijk 90km/u aan, daarna gaat het gewoon niet meer. Sterker, de meeste koppelingen trekken een 50cc FS1 cilinder die in zijn powerband komt al amper. Ik praat niet over die ene brommer die ik zelf ooit had, ik praat over alle brommers waar ik aan gesleuteld heb.
Wimmel O schreef:Als een fs1 met regelmaat tussen twee versnelling in schiet, duidt dit dan op versleten schakelasveertjes of is het misschien dat heveltje op je wals?
Ik gok dat het veertje is die de heveltje die de wals op zijn plek houdt zo houdt hij hem in zijn versnelling, als die andere eraf is dan kan je niet meer schakelen
schakelen gaat opzich alleen soms valt ie gewoon tussen twee versnellingen. Dat veertje vind ik ergens achter mijn koppelingshuis of moeten daarvoor de carters worden gesplitst?
De koppelingskap eraf halen en je kan de veertjes vervangen.
Ik geloof dat de koppelingskorf er ook af moest om bij 1 van de veertjes te komen maar dat weet ik niet zeker meer.
De koppelingskap eraf halen en je kan de veertjes vervangen. Ik geloof dat de koppelingskorf er ook af moest om bij 1 van de veertjes te komen maar dat weet ik niet zeker meer.
Het is inderdaad wel handig om de koppelingskorf er af te halen want daar zitten ze achter, die van de schakelwals zou je wel kunnen kijken als de koppelingskrof erop zit (zie ik nu net op mijn eigenblok die nog steeds open ligt).