
Vreemd Nieuws Topic
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
AIVD runde eigen forum voor radicale moslimfundamentalisten
Door Arnoud Wokke, zaterdag 7 augustus 2010 16:01
De Nederlandse geheime dienst AIVD heeft een halfjaar lang een eigen forum gerund om achter gegevens te komen van radicale moslimfundamentalisten. Het forum werd gesloten toen leden grote sites wilden hacken, meldt dagblad De Telegraaf.
Topmensen van de AIVD waren bang dat uit zou komen dat een Nederlands ministerie faciliteiten had geboden om grote sites te hacken, meldt De Telegraaf. Het forum werd opgericht door een infiltrant van de AIVD. Via het forum, dat ongeveer 150 leden telde met ongeveer honderd voor de AIVD interessante leden, kon de AIVD meekijken en de gegevens opslaan van alle leden.
De discussies op het forum gingen eerst over hoe ze veilig konden communiceren en hoe de radicalen uit handen van inlichtingendienst konden blijven. Ook kwamen diverse concrete aanwijzingen naar boven, onder meer over de productie van explosieven in een grote stad in Nederland.
Het forum werd gesloten op toen een groep leden onder de naam Jihad Hacking Battallion plannen maakten om grote sites te hacken en te 'defacen', waarbij de site wordt vervangen door een eigen boodschap.
De AIVD had grotere plannen met het forum: zo zou er een Engelse versie moeten komen en wilde de inlichtingendienst besmette bestanden gaan hosten. Door middel van besmette filmpjes zou spyware op de computers van de forumleden worden gezet, waardoor de AIVD met meer internetactiviteiten zou kunnen meekijken. Het forum, waarvan de naam niet wordt genoemd, heeft een halfjaar bestaan.
De Telegraaf baseert zich op gesprekken met de oprichter van het forum en voormalig AIVD-tipgever E., die zelf de publiciteit heeft opgezocht en de Telegraaf inzage heeft gegeven in rapporten en documentatie over het forum.
E. heeft niet alle informatie prijsgegeven. Het lijkt onwaarschijnlijk dat het verhaal dat in de Telegraaf is verschenen volledig en juist is: daarmee zouden oude forumleden vermoedelijk zijn identiteit kunnen achterhalen. Inmiddels werkt E. samen met een Amerikaanse inlichtingendienst. Bovendien benadrukt E. dat hij met de publicatie wilde aantonen dat 'ons land beschikt over een vakkundige inlichtendienst met internationaal aanzien'. Het is onduidelijk of het verhaal met of zonder toestemming van de AIVD naar buiten is gekomen.
Door Arnoud Wokke, zaterdag 7 augustus 2010 16:01
De Nederlandse geheime dienst AIVD heeft een halfjaar lang een eigen forum gerund om achter gegevens te komen van radicale moslimfundamentalisten. Het forum werd gesloten toen leden grote sites wilden hacken, meldt dagblad De Telegraaf.
Topmensen van de AIVD waren bang dat uit zou komen dat een Nederlands ministerie faciliteiten had geboden om grote sites te hacken, meldt De Telegraaf. Het forum werd opgericht door een infiltrant van de AIVD. Via het forum, dat ongeveer 150 leden telde met ongeveer honderd voor de AIVD interessante leden, kon de AIVD meekijken en de gegevens opslaan van alle leden.
De discussies op het forum gingen eerst over hoe ze veilig konden communiceren en hoe de radicalen uit handen van inlichtingendienst konden blijven. Ook kwamen diverse concrete aanwijzingen naar boven, onder meer over de productie van explosieven in een grote stad in Nederland.
Het forum werd gesloten op toen een groep leden onder de naam Jihad Hacking Battallion plannen maakten om grote sites te hacken en te 'defacen', waarbij de site wordt vervangen door een eigen boodschap.
De AIVD had grotere plannen met het forum: zo zou er een Engelse versie moeten komen en wilde de inlichtingendienst besmette bestanden gaan hosten. Door middel van besmette filmpjes zou spyware op de computers van de forumleden worden gezet, waardoor de AIVD met meer internetactiviteiten zou kunnen meekijken. Het forum, waarvan de naam niet wordt genoemd, heeft een halfjaar bestaan.
De Telegraaf baseert zich op gesprekken met de oprichter van het forum en voormalig AIVD-tipgever E., die zelf de publiciteit heeft opgezocht en de Telegraaf inzage heeft gegeven in rapporten en documentatie over het forum.
E. heeft niet alle informatie prijsgegeven. Het lijkt onwaarschijnlijk dat het verhaal dat in de Telegraaf is verschenen volledig en juist is: daarmee zouden oude forumleden vermoedelijk zijn identiteit kunnen achterhalen. Inmiddels werkt E. samen met een Amerikaanse inlichtingendienst. Bovendien benadrukt E. dat hij met de publicatie wilde aantonen dat 'ons land beschikt over een vakkundige inlichtendienst met internationaal aanzien'. Het is onduidelijk of het verhaal met of zonder toestemming van de AIVD naar buiten is gekomen.
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9573
- Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
- Locatie: Bolt'n City
- Contacteer:
- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
Sam??
5 miljoen euro voor ‘Rijden op waterstof’
Nieuwsbericht | 13-01-2010
Minister Eurlings van Verkeer en Waterstaat stelt vijf miljoen euro beschikbaar voor bedrijven die proeven doen met het gebruik van waterstof in het vervoer. Deze subsidie stimuleert de ontwikkeling en acceptatie van waterstoftechnologie in het vervoer.
Ondernemers kunnen gebruik maken van deze subsidie om projecten uit te voeren waarin waterstof rol speelt in de energievoorziening en –overdracht in het vervoer. Ook voor doorontwikkeling van de toepasbaarheid van de techniek is subsidie beschikbaar. De aanvragen moeten betrekking hebben op de inzet van personen- en vrachtauto’s, bussen en mobiele werktuigen.
De proeftuin ‘Rijden op waterstof’ is onderdeel van het programma Schoon en Zuinig. Het is een van de proeftuinen van de minister om nieuwe vormen van duurzame mobiliteit te stimuleren. Naast waterstof zijn er ook proeftuinen voor elektrisch en hybride rijden. Hiervoor is in totaal 10 miljoen euro beschikbaar. Voor nieuwe technieken die auto’s zuiniger kunnen maken is het subsidie programma ‘Auto van de Toekomst’. Hiervoor is 1,8 miljoen beschikbaar. Deze zijn bedoeld de ontwikkeling van technologieën en de daadwerkelijke toepassing ervan bij elkaar te brengen


5 miljoen euro voor ‘Rijden op waterstof’
Nieuwsbericht | 13-01-2010
Minister Eurlings van Verkeer en Waterstaat stelt vijf miljoen euro beschikbaar voor bedrijven die proeven doen met het gebruik van waterstof in het vervoer. Deze subsidie stimuleert de ontwikkeling en acceptatie van waterstoftechnologie in het vervoer.
Ondernemers kunnen gebruik maken van deze subsidie om projecten uit te voeren waarin waterstof rol speelt in de energievoorziening en –overdracht in het vervoer. Ook voor doorontwikkeling van de toepasbaarheid van de techniek is subsidie beschikbaar. De aanvragen moeten betrekking hebben op de inzet van personen- en vrachtauto’s, bussen en mobiele werktuigen.
De proeftuin ‘Rijden op waterstof’ is onderdeel van het programma Schoon en Zuinig. Het is een van de proeftuinen van de minister om nieuwe vormen van duurzame mobiliteit te stimuleren. Naast waterstof zijn er ook proeftuinen voor elektrisch en hybride rijden. Hiervoor is in totaal 10 miljoen euro beschikbaar. Voor nieuwe technieken die auto’s zuiniger kunnen maken is het subsidie programma ‘Auto van de Toekomst’. Hiervoor is 1,8 miljoen beschikbaar. Deze zijn bedoeld de ontwikkeling van technologieën en de daadwerkelijke toepassing ervan bij elkaar te brengen
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23444
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
From The London Times: A Well-Planned Retirement
Outside England 's Bristol Zoo there is a parking lot for 150 cars and 8 buses. For 25 years, it’s parking fees were managed by a very pleasant attendant. The fees were for cars (L1.40),for buses (about L7).
Then, one day, after 25 solid years of never missing a day of work, he just didn't show up; so the Zoo Management called the City Council and asked it to send them another parking agent.
The Council did some research and replied that the parking lot was the Zoo's own responsibility.
The Zoo advised the Council that the attendant was a City employee.
The City Council responded that the lot attendant had never been on the City payroll.
Meanwhile, sitting in his villa somewhere on the coast of Spain or France or Italy ... is a man who'd apparently had a ticket machine installed completely on his own and then had simply begun to show up every day, commencing to collect and keep the parking fees, estimated at about L560 per day -- for 25 years.
Assuming 7 days a week, this amounts to just over 7 million pounds ... and no one even knows his name.
Geniaal.
Yamaha Sheriff 1981
- nieknatuurlijk
- 2500km gereden
- Berichten: 3144
- Lid geworden op: 02 mei 2009, 18:35
- Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen