Opvoeren en modificeren van de FS1
jonnotje
1500km gereden
Berichten: 1983 Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:
Bericht
door jonnotje » 05 jun 2007, 12:48
hoe hard ken ik een fs1 laten lopen met 16 mm mikuni snelle schijf en een 50cc....?
en hoe hard ga ik als ik er dan een 60cc op zou zetten?
groetjes
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18327 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 05 jun 2007, 13:25
Dat is afhankelijk van je cilinder, je uitlaat, je cilinderkop etc etc
jonnotje
1500km gereden
Berichten: 1983 Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:
Bericht
door jonnotje » 05 jun 2007, 15:02
bijvoorbeeld, 50cc snel, hogedruk kop, 32mm uitlaat snel, snelle schijf en dan een 14 of 16mm carb....?
red ik dan de 90
?
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18327 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 05 jun 2007, 15:12
misschien, is afhankelijk hoe snel je cilinder hebt. Als je geluk hebt loopt 'ie gewoon 80/85 ofzo, maar met pech ook weer niet. Dat is het nadeel van imitatie. Maar ze allemaal wel rond de 75/80 met een 16mm.
edje
Bericht
door edje » 05 jun 2007, 16:52
het is ook maar net wat je onder een 50snel verstaat, er zijn racers met 50cc die de 180 of zo halen
jonnotje
1500km gereden
Berichten: 1983 Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:
Bericht
door jonnotje » 05 jun 2007, 17:53
jah maar dat hoeft nouw ook weer niet
, dat houd een standaad verenellings bak ook niet denk ik
maar wat si de verstandigste manier dan om de 80 90 te halen op een fs1
mpro09
10000km gereden
Berichten: 14285 Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:
Bericht
door mpro09 » 05 jun 2007, 17:55
homoet 16 mm bewerkte fs1cil of athena en een wat zwaarder vertanding
jonnotje
1500km gereden
Berichten: 1983 Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:
Bericht
door jonnotje » 05 jun 2007, 18:39
athena is dat dan ook 50cc? of meer?
mpro09
10000km gereden
Berichten: 14285 Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:
Bericht
door mpro09 » 05 jun 2007, 19:00
nee das 60
punkemon
Bericht
door punkemon » 05 jun 2007, 19:02
ook juiste tandwielverhouding
Dorfie
Bericht
door Dorfie » 05 jun 2007, 21:18
Je carters bijwerken en een Z1 erop zetten. Dan heel je 9 van de 10 90 of meer.
Je kan ook gewoon een immi 50cc of 60cc kopen en dan de spoelpoorten en uitlaatpoort perfectioneren of eventueel vergroten. Maar als je je carters bijwerkt ben je echt al een stuk verder.
Verder snelle uitlaat of homoet of andere expansie uitlaat.
Snelle schijf en 16mm maar uiteindelijk scheelt dat enkel een hoop in optrekken en niet zo zeer in top. Althans, dat was bij mij het geval!
Verder is je tandwielhouding van belang, maar ik heb persoonlijk liever dat je een goede en confortabele verhouding hebt ipv eent puur op topsnelheid. Want je zal merken dat je met hard optrekken eigenlijk veel meer plezier hebt dan met een hoge top. Althans, dat is mijn mening!
dewaal
1000km gereden
Berichten: 1111 Lid geworden op: 14 jun 2006, 21:01
Bericht
door dewaal » 05 jun 2007, 21:54
imi 60 cc kstar en een 60cc kop tandwiel 15-43 homoet 4p en een 16mm carb loopt ie zo 95
mpro09
10000km gereden
Berichten: 14285 Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:
Bericht
door mpro09 » 05 jun 2007, 22:18
ik heb er nu een 50cc immi fs1 op zitten maar er zaten allemaal kstar stickers bij, heb ik dank ook een kstar
Niels
Site Admin
Berichten: 11133 Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag
Bericht
door Niels » 05 jun 2007, 22:21
Denk het wel... Van JMPB?
mpro09
10000km gereden
Berichten: 14285 Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:
Bericht
door mpro09 » 05 jun 2007, 22:23
nee van fs1site