veranderde kleur bougie
veranderde kleur bougie
setup 60cc f5b, snelle uitlaat en hogedrukkop.
toen ik een normale kop erop had zitten was de bougie schoon en tikte de uitlaat als ik de moter uitdeed van de hitte.
nu met de hogedrukkop rijd hij prima, maar de bougie is wat roet zwart. heb een hs8 bougie erin. moet ik terug naar een hs7?
toen ik een normale kop erop had zitten was de bougie schoon en tikte de uitlaat als ik de moter uitdeed van de hitte.
nu met de hogedrukkop rijd hij prima, maar de bougie is wat roet zwart. heb een hs8 bougie erin. moet ik terug naar een hs7?
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
-
- 1500km gereden
als je brommer goed loopt zou ik niets veranderen..........kleinere sproeier geeft armer mengsel, verbranding is heter en kan warmlopers tot gevolg hebben
een fs1 moet je een beetje compenseren mbt slechte koeling, tikje te rijk, vet en koude bougie kan geen kwaad
mijn bougie is al 25 jaar gitzwart en vettig, nooit problemen, alleen wel met NGK, die kunnen daar niet goed tegen, slaan vet en vonken niet meer.
een fs1 moet je een beetje compenseren mbt slechte koeling, tikje te rijk, vet en koude bougie kan geen kwaad
mijn bougie is al 25 jaar gitzwart en vettig, nooit problemen, alleen wel met NGK, die kunnen daar niet goed tegen, slaan vet en vonken niet meer.
- jerrow
- 1000km gereden
koppel schreef:als je brommer goed loopt zou ik niets veranderen..........kleinere sproeier geeft armer mengsel, verbranding is heter en kan warmlopers tot gevolg hebben
Vetter lopen zorgt ook voor vastlopers => meer kool.
En je prestatie gaat beresnel achteruit als je vetter smeert.
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
- Triforce
- 2500km gereden
marco schreef:YamaSam schreef:de additieven in pompbenzine zijn niet te onderschatten
Idd er word van alles door heel gemengd zonder dat je het weet.
Daarom rij ik alleen op V-power met de brommer, heb ik tenminste nog een beetje goede brandstof, ik reed hiervoor altijd op euro 98 met loodvervanger en raar genoeg kreeg ik hier meer prestaties door dan zonder de loodvervanger.
- NIX
- 10000km gereden
Loodvervanger voor een 2T is echt zinloos. Het lood heeft een smerende en koelende werking voor kleppen in een 4T motor. En dat zou dan alleen nut hebben bij motoren met erg zachte klepzittingen.
Gewoon Euro 95 tanken en 1:40 mengen is goed zat. Bougie moet niet vet en zwart zijn, maar bruin tot donkerbruin en droog op de electrodes, dan staat hij echt rijk genoeg afgesteld. Rijker gaat alleen maar ten koste van de prestaties en vervuilt onnodig. Vetter en rijker mengen kan zelfs een warmloper veroozaken door de bruine halverbrande smurrie die onder je zuigerveren blijft hangen. Teveel is nooit goed.
Voor heel erg opgefokte brommers met enome compressieverhouding kan 98 soms uitkomst bieden om pingelen nog net voor te zijn.
Qua olie kun je het best zelfmengend gebruiken. Olie heeft anders de neiging een beetje naar onder in de tank te zakken. Een keer schudden voor de start, zou trouwens genoeg moeten zijn om dat effect teniet te doen. Heb je een pompje, dan boeit het niet of de olie zelfmengend is of niet.
Gewoon Euro 95 tanken en 1:40 mengen is goed zat. Bougie moet niet vet en zwart zijn, maar bruin tot donkerbruin en droog op de electrodes, dan staat hij echt rijk genoeg afgesteld. Rijker gaat alleen maar ten koste van de prestaties en vervuilt onnodig. Vetter en rijker mengen kan zelfs een warmloper veroozaken door de bruine halverbrande smurrie die onder je zuigerveren blijft hangen. Teveel is nooit goed.
Voor heel erg opgefokte brommers met enome compressieverhouding kan 98 soms uitkomst bieden om pingelen nog net voor te zijn.
Qua olie kun je het best zelfmengend gebruiken. Olie heeft anders de neiging een beetje naar onder in de tank te zakken. Een keer schudden voor de start, zou trouwens genoeg moeten zijn om dat effect teniet te doen. Heb je een pompje, dan boeit het niet of de olie zelfmengend is of niet.
Kijk eerst even in de FAQ.
- Triforce
- 2500km gereden
NIX schreef:Loodvervanger voor een 2T is echt zinloos. Het lood heeft een smerende en koelende werking voor kleppen in een 4T motor. En dat zou dan alleen nut hebben bij motoren met erg zachte klepzittingen.
Vertel mij waarom ik harder kon rijden wanneer ik er 98 loodvervanger in de tank had tegen over de loodvrije 98 benzine, ik ging met loodvrij iets van 70 á 75 en met loodvervanger 80 á 85, heb deze vaker getest met verschillende cilinders en ze liepen er veel beter op, nog steeds een mysterie of zou dit volgens boekjes weer eens niet kunnen.
- NIX
- 10000km gereden
Het zal niet aan de loodvervanger zelf liggen. Vaak kan de samenstelling van benzine verschillen. In principe hoort alle benzine dezelfde eigenschappen te hebben en heeft het die vaak ook. Alleen de klopvastheid verschilt en er kan een additief toegeveogd zijn voor het ontbreken van lood. Maar bijvoorbeeld witte pompen verkopen vaak restanten en oude benzine en diesel en soms gewoon mixen van onduidelijke samenstelling. Ik ga ervan uit dat je je benzine steeds bij dezelfde pomp gehaald hebt. Maar een 2T heeft gewoon geen lood of loodvervanger nodig. Als je verschil hebt gemerkt, dan ligt dat aan andere zaken dan de loodvervanger zelf. Ik spreek niet tegen dat je verschil merkt. Alleen als je concludeert dat het dus de loodvervanger geweest is, dan spreek ik dat tegen.
Kijk eerst even in de FAQ.
- marco
- Sheriff of the Posbank
-
- 10000km gereden
- Contacteer: