onderdelen franse tank

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
NIX
10000km gereden
10000km gereden

Bericht door NIX »

philippeg schreef:
NIX schreef:\Wat is je huidige setup? Dus wat voor cilinder heb je nu? Wat voor uitlaat heb je nu? Wat voor carb heb je nu? wat voor spruitstuk heb je nu?

Als je een FS1 cilinder koopt, realiseer je dat dat een toerenmaker is waarmee zo goed als niet rustig te rijden is en dat je er ook een hogedrukkop op moet zetten, een snelle uitlaat moet hebben (heb je hoogswaarschijnlijk al, maar vertel je er niet bij) een 16mm spruitstuk en carb en de juiste vertanding. Zomaar een FS1 cilinder monteren kan een teleurstelling opleveren. Je huidige cilinder laten boren naar een overmaat betekent gewoon weer een zo goed als nieuwe set en als je wil kun je die lichtelijk sneller maken zonder je powerband in laag- en middengebied kwijt te raken.

Het is niet mijn bedoeling om de bromfiets op te voeren, wil gewoon de motorblok deels reviseren :-). Ik denk dat ik dan maar zo'n zeta cilinder 50cc neem aangezien de kwaliteit beter is en hij niet zoveel meer kost. Welke carb eronder zit weet ik niet en wat de uitlaat betreft is het één die begrenst is. Misschien dat ik er later een snelle opsteek, maar eerst motorisch in orde maken.
Bedankt voor de tips.

Een Z1 (of FS1, imi of ori maakt niet uit) met een begrensde uitlaat is een hele slechte combinatie. Dat gaat gewoon niet lekker lopen. Maak eerst je demper eens schoon. Ik gok dat je die amper uit je uitlaat getrokken krijgt. Is het een uitlaat waar de bocht van de demper geschroefd kan worden?

Als je niet zeker weet of je een grote carb hebt, dan is een Z1 ook echt een hele verkleerde keuze.

Als je niet wil opvoeren, waarom koop je dan in godsnaam een Z1?

Wat voor cilinder heb je nu?
Kijk eerst even in de FAQ.
philippeg
100km gereden
100km gereden

Bericht door philippeg »

a) de brommer heeft het volgende:
378-cilinder
uitlaat waarvan de demper af de bocht geschroeft kan
carburator en spruitstuk? (dit kan ik pas binnen 2w zien want zit nu op kot in gent) De bromfiets is van origine van
Frankrijk, misschien dat iemand weet welke carb ze daar gebruikte.
Wat raden jullie aan? Topsnelheid hoeft niet voor mij, hij moet gewoon lekker rijden 50-55 km/h en wil er volgend jaar
mee op vakantie.

b) Aangezien het motorblok toch open gaat worden ook de keerringen, pakkingen, de koppelingsplaten en alle bouten
vernieuwd. Tevens wordt ook de vlotter van de carburator vervangen want die is lek en de luchtfilter wordt ook nieuw.
Zijn er nog belangrijke dingen?

hopelijk is alles duidelijk :-)
groeten
koppel
1500km gereden
1500km gereden

Bericht door koppel »

fs1parts heeft cylinders (als er nog voorraad is) nieuw te koop, 50 cc immitatie met F5B karakter, cylinders hebben geen code, zijn in Nederland opnieuw nageboord omdat de hele partij onzuiver was

dus nu perfect en voor een paar tientjes te koop met zuiger, rijdt ongeveer 60km per uur met luhac uitlaat en 16mm carb
NIX
10000km gereden
10000km gereden

Bericht door NIX »

Die moet je dus hebben. Je zal merken dat de brommer geen laagvlieger wordt, maar wel veel vlotter optrekt dan je gewend bent. Deze cilinder gaat je niet teleurstellen, een FS1 moet je gewoon echt niet hebben.

Ik verwacht dat je uitlaat niet begrensd is als het een Franse is. Carb kun je met deze cilinder gewoon laten wat hij was.
philippeg
100km gereden
100km gereden

Bericht door philippeg »

dank je wel dan kan ik morgen bestellen.
NIX
10000km gereden
10000km gereden

Bericht door NIX »

Eventueel kun je je uitlaat nakijken door de bocht eraf te schroeven en te kijken of de binnenkant net zo wijd uitloopt als de buitenkant doet vermoeden. Als die juist nauwer wordt, dan is hij dus wel begrensd en moet die vernauwing eruit.
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

NIX schreef:Eventueel kun je je uitlaat nakijken door de bocht eraf te schroeven en te kijken of de binnenkant net zo wijd uitloopt als de buitenkant doet vermoeden. Als die juist nauwer wordt, dan is hij dus wel begrensd en moet die vernauwing eruit.

Zo ziet een begrenzer eruit:

Afbeelding

Kun je er beter helemaal uithalen als er een begrenzing inzit.
Yamaha Sheriff 1981
philippeg
100km gereden
100km gereden

Bericht door philippeg »

dank je voor de foto
philippeg
100km gereden
100km gereden

Bericht door philippeg »

hopla de onderdelen zijn besteld, binnenkort kan de bromfiets weer de baan op :-)
philippeg
100km gereden
100km gereden

Bericht door philippeg »

moehaha, de onderdelen zijn binnen. dat wordt vrijdag dus sleutelen :-)
Plaats reactie