Trouwens, wisten jullie dat je een helm niet mag spuite!! Als je het toch doet en je hebt een accident dan komt de verzekering er niet tussen omdat je helm dan niet meer wettelijk in orde is
Dat geldt natuurlijk enkel als er lichamelijk schade is
Daar kijken ze echt niet naar hoor.. Ik ben een keer aangereden met een 60cc eronder en mn helm zal ook onderhand wel afgekeurd zijn zo vaak dat ik hem heb laten vallen en er werd echt nergens naar gekeken.. schadevergoeding voor mn brommer en smartegeld voor mn verwondingen gekregen
Dorfie schreef:Trouwens, wisten jullie dat je een helm niet mag spuite!! Als je het toch doet en je hebt een accident dan komt de verzekering er niet tussen omdat je helm dan niet meer wettelijk in orde is
Dat geldt natuurlijk enkel als er lichamelijk schade is
In nederland geld dat volgens mij weer niet, je helm moet alleen een e-keur hebben. Daar controleerd de politie soms op, maar de verzekering volgens mij niet (of je moet zo'n braincap hebben, zo'n plastic dekseltje is dat alleen).
De helm kán poreuzer worden door de weekmakers die erin zitten (net zoals in stickers), dit hoeft niet. Beter is het iig om niet te doen (spuiten en stickers plakken)