ik kies ----oorlog en geouwehoer topic-----

Voor alles wat niet FS1-gerelateerd is
Gesloten
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden

Bericht door the_destroyers »

marco schreef:Sweet dreams.

:lol: :lol:
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

Twowheeler schreef:
the_destroyers schreef:
marco schreef:Scheelt benzine :wink:

echt? Ik heb ergens gehoord van niet, tenzij je op een niet te dichte afstand zit!

Ligt eraan, je kan ook juist in de wind van je voorganger zitten, maar op deze snelheden is dat effect niet echt groot.
Achter een vrachtwagen merk je het wel degelijk

Maar toch rij ik niet graag achter vrachtwagens, beperken mijn zicht veel te veel.
Tenzij ik in de bus rij.. Dan heb ik dezelfde snelheid en we zitten op dezelfde hoogte 8)
(wel grappig met inhalen)
NIX
10000km gereden
10000km gereden

Bericht door NIX »

Ik heb echt zo'n pokkehekel aan om achter een vrachtwagen te moeten zitten. Invoegen gaat traag, je wordt opgesloten door de aardige collega die plek maakt voor de invoegende vrachtauto en je ziet niets dan dat grote stomme ding voor je. Borden zijn ook niet zichtbaar met zo'n ding ervoor. Echt waardeloos. En dan nog die drollen die hem ervoor gooien om met een halve km/u een half uur ernaast elkaar te hangen. Excuus voor de chauffeurs onder ons. Die zullen wel een hekel hebben aan types zoals ik.
Kijk eerst even in de FAQ.
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

ik denk er exact hetzelfde over, waarom vrachtwagens elkaar inhalen is mij sowieso een raadsel.

ik rijd niet achterlijk hard ofzo, maar kan me er wel aan irriteren als je niet door kan rijden door zo'n pannekoek of van die mensen die alleen maar van links naar rechts vliegen de hele tijd.
net als priussen die een vrachtwagen zo zuinig mogelijk proberen in te halen, of zuinig file rijden. rot op doe zuinig en pak de fiets :P
NIX
10000km gereden
10000km gereden

Bericht door NIX »

Van die afstandhouders voor je op de linkerbaan. Wordt je de hele tijd rechts ingehaald en zie je ze allemaal voor je weer naar links gaan. Gelukkig heb ik geen geweer in de auto liggen. Met name Saab en Volvo rijders kunnen zich zo irritant gedragen. Rot lekker op naar rechts en ga daar lekker afstand houden.
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

idd, zorgen eerder voor gevaarlijke situaties.
en mensen die in een file een km afstand houden zodat ze dan langer door kunnen rijden.
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden

trouwens de oude opa en oma vergelijking gaat ook nog steeds op hoor.
opoe in de nissan micra gaat ook bijna nooit aan de kant
NIX
10000km gereden
10000km gereden

Bericht door NIX »

Nog een ergernisje: Gasten bij elke mistflard hun mistachterlicht aanzetten. Op een gegeven moment zie ik alleen nog rode vlekken omdat het helemaal niet hard mist. Ik geef die eikels net zo lang groot licht tot ze dat stomme ding weer afzetten. Die mistlamp is bedoeld om achteropkomend verkeer bij zicht minder dan 50 meter te waarschuwen dat je voor ze zit. als ik er 210 meter achter zit, dan heb ik ze allang gezien. En dan heb je ook nog de klasse die vergeten is dat ze hun mistlamp hadden aangezet.

Wat ik ook regelmatig tegenkom, lui die vrachtwagens met 110 inhalen, en eenmal ervoorbij versnellen tot 140 en bij de volgende vrachtwagen weer afzakken naar de 110. Is dat veilig ofzo? Vrachtwagens langzaam inhalen? Irritant is het zeker. Je komt die klootzakken ook bijna niet voorbij. Doen ze in Duitsland ook veel. Heel raar.
Jens36
5000km gereden
5000km gereden

Bericht door Jens36 »

Twowheeler schreef:en mensen die in een file een km afstand houden zodat ze dan langer door kunnen rijden.

Dat doet men pa :P Nu geen kilometer maar toch wel zo wat afstand :roll:

edit: Maar meestals is dat bij file op de binnewegen...niet op de autostrade
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

ja invoegen met 80 en daarna pas gas geven is behoorlijk vervelend en ook moeilijker om te doen
met motorrijles ging het invoegen altijd tussen de 140 en 170, want dan hoef je niet in je spiegeltje te blijven turen en hoeft ook niemand voor je aan de kant die al op de snelweg reed

op de linkerbaan afstand houden vind ik niet erg, dat scheelt een stuk in het harmonica effect(dat is pas vervelend), maar je moet wel het gas erop houden en als dat betekend dat je harder moet dan je wilt heb je pech
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

jensje36 schreef:
Twowheeler schreef:en mensen die in een file een km afstand houden zodat ze dan langer door kunnen rijden.

Dat doet men pa :P Nu geen kilometer maar toch wel zo wat afstand :roll:

edit: Maar meestals is dat bij file op de binnewegen...niet op de autostrade

ja de mijne ook, als chauffeur word ons dat ook geleerd, maar je moet wel gewoon aansluiten
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Gisteren vanaf de A12 naar Ede, via de hei, reed er een 45 km/h wagentje voor me. Voglens mij mag dat ding daar heul niet rijden. Zodra ik de kans kreeg heb ik hem maar ingehaald... Over een dubbel doorgetrokken streep :lol:
Vanochtend oko zo'n eppo die het nodig vond om 60 te gaan rijden over de hei vanuit Ede (mag je 80), omdat er sneeuw was gevallen vannacht. De hele rijbaan was helemaal schoon :evil: Inhalen kon niet, omdat het te druk was. Toen ben ik hem maar een beetje op gaan drukken, uiteindelijk zaten we op 75 km/h
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden

dat had ik gister met een vrachtwagen op een weg hiet in de buurt.
buitenlandse vrachtwagen bleef 60 rijden op de 80 weg.
er langs was te gevaarlijk, gelukkig was de man vriendelijk en zocht een parkeer plek op. dan bedank ik ook wel even ;)
maar dan zie je ook pas hoe druk zo'n weg is, hele rij auto's meteen achter en voor me :shock:
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

Tombo schreef: Voglens mij mag dat ding daar heul niet rijden

ja die "grote" wel, die mogen niet op het fietspad

als je van hilversum naar baarn rijd heb je eerst een stukje 60 voordat je 80 mag en niemand ziet het einde-60-bord. :x terwijl op ieder hectometer paaltje daarna gewoon 80 staat
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden

Bericht door the_destroyers »

Twowheeler schreef:trouwens de oude opa en oma vergelijking gaat ook nog steeds op hoor.
opoe in de nissan micra gaat ook bijna nooit aan de kant

:lol:
Mijn opa is een echt snelheidsduivel!!
:twisted:
Gesloten