Vraagje,
Wat is het aantal mm2 van de gebruikte elektradraad op onze FS1?
En wat bestel je daarvoor een soort van die connectors (hoe omschrijf je die)?
ga je je eigen draadboon bouwen?
ik gebruik voor "normale" verbindingen gewoon schuifstekkertjes en van die mannetje vrouwtje dingen (soort schuif stekkers maar dan anders, vooral beter af te dichten)
Twowheeler schreef:ga je je eigen draadboon bouwen? ik gebruik voor "normale" verbindingen gewoon schuifstekkertjes en van die mannetje vrouwtje dingen (soort schuif stekkers maar dan anders, vooral beter af te dichten)
Nee, mijn draadboom blijf ik wel gebruiken, alleen zijn er enkele dingen weggeknipt en moet ik bv voor de knippers nieuwe draden maken en aansluiten op bestaande stekkers. Vandaar mijn vraag.
Het zijn japanse maten, bij brommer- of motorzaken en sommige electronica zaken hebben ze de juiste stekkers met isolatie, alleen heb je ook een krimptang van een euro of 40 nodig. De huis- tuin- en keukenverbindingen die je bij de Brezan haalt, zijn eigenlijk te dik en zijn ook niet supergoed vast te krijgen. Geen diee wat de ori dikte is, zou je zelf even de schuifmaat op de kern moeten zetten. Ik denk 1-1,5mm ongeveer, eigenlijk net zo dik als het ouderwetse type 220 draad.. Voor draad pak ik wat ik toevallig heb rondslingeren, soms gaat een stuk autobedrading ook goed, zitten lekker veel kleuren in, ook al is die soms wat dunner dan van je FS1. Ik heb ook wel eens draad uit een oude wasmachine gepakt.
ik gebruik ook bedrading voor auto's als ik iets extra's moet aansluiten, m'n draadboom zelf volgt wel gewoon de kleuren .
zo'n tang is wel super handig, kan je mooi mee strippen en alle contacten dicht knijpen