Sam's Hotrod Pickup

Voor alles wat niet FS1-gerelateerd is
Plaats reactie
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

voila, nu stade er goe op, nu nog op dieje franse hope :P
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
Camiel
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5485
Lid geworden op: 06 jul 2009, 17:44

Bericht door Camiel »

marco schreef:Leuk blokkie.


Idd 8) 8)
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

flathead is dus een platte kop.
daar zitten dus geen kleppen in.
dit is dus een zij klepper.
en dit staat ook voor :
weinig toeren, minder pk, en enorme brandstof verbruik.
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

Pa_Tombo schreef:motoren losmaken
kop demonteren (lijkt op bromfiets)voorzichtig koppakking?
Inderdaad goed inspuiten.
Laten rusten.
met driepoot hoon cil. reinigen.
Startmotor demonteren,met koevoetje tornen. Op en neer.
Je zult zien hij komt los.
Als hij is los goed reinigen.
En het meest simpel wat tegenwoordig echt niet meer lukt ,
ouderwetse vloeibare pakking er tussen onder en boven koppakking.
Met momentsleutel in meerdere stappen aandraaien,.
Blijft jaren lopen zonder probleem.


dis is idd zowat het plan,

heb je per toeval nog ergens aanhaalkoppels of afstelgegevens van die motoren liggen?
when men were men, and helmets were for divers
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

ginofs1 schreef:flathead is dus een platte kop.
daar zitten dus geen kleppen in.
dit is dus een zij klepper.
en dit staat ook voor :
weinig toeren, minder pk, en enorme brandstof verbruik.


die oude leger trucks liepen er vaak op.
idd wat je zegt: gighantisch verbruik, hoog koppel en de mogelijkheid dat te leveren bij heel weinig toeren
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

ginofs1 schreef:en dit staat ook voor :
weinig toeren, minder pk, en enorme brandstof verbruik.


dat klopt, maar er is wat stiekeme modernisering op komst :wink:
when men were men, and helmets were for divers
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

spoelpoorten zeker :lol:
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

nee, een volvo vierbak met overdrive 8)
en electronische ontsteking en benzinepomp uiteraard,
komtwel nog wat electro in mettertijd, maar liefst zo onzichtbaar mogelijk verwerkt..
when men were men, and helmets were for divers
Pa_Tombo
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1278
Lid geworden op: 12 jun 2006, 12:00
Locatie: Nijmegen tegenover de buurman

Bericht door Pa_Tombo »

Wat betreft aanhaalspanningen v.d. kopbouten heb ik geen geegevens.
Die hadden wij vaak ook niet.
Soms kreeg je de raarste motoren onder handen op een legerdump.(leuke tijd trouwens)
We kregen zelf motoren aan de gang die al 25jaar stil stonden.
Ik gebruikte soms zelfs de luchtsleutel met erg dikke bouten ,weinig problemen.
Maar een goede vuistregel was: ongeveer diam. draadeind x 10. je begint met iets minder en doet het dan een 3maal
Als je handig met sleutelen en vaak dit doet krijg je er gevoel voor.
Ik bedoel hiermee te zeggen stoppen voordat het afbreekt.
(Als ik zo hier en daar lees, heeft de jongere generatie hier nogal eens problemen mee) :cry: :wink:
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

Afbeelding
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

Heb je die :shock:
8)
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10822
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Pa_Tombo schreef:Wat betreft aanhaalspanningen v.d. kopbouten heb ik geen geegevens.
Die hadden wij vaak ook niet.
Soms kreeg je de raarste motoren onder handen op een legerdump.(leuke tijd trouwens)
We kregen zelf motoren aan de gang die al 25jaar stil stonden.
Ik gebruikte soms zelfs de luchtsleutel met erg dikke bouten ,weinig problemen.
Maar een goede vuistregel was: ongeveer diam. draadeind x 10. je begint met iets minder en doet het dan een 3maal
Als je handig met sleutelen en vaak dit doet krijg je er gevoel voor.
Ik bedoel hiermee te zeggen stoppen voordat het afbreekt.
(Als ik zo hier en daar lees, heeft de jongere generatie hier nogal eens problemen mee) :cry: :wink:


Ik heb nog wel eens van oude monteurs het advies gekregen de kopbouten min of meer handvast te draaien, dus zeg maar tot de boel stopt, dan van binnen naar buiten in een cirkel alles eerst een kwart na te trekken, en dan nog eens 1/8e en in tegenstelling tot wat de manuals beweren, na 500 of 1000km nog eens 1/8e. Ik heb alleen niet helemaal onthouden hoe groot de slagen precies moeten zijn. Een andere oude truc voor koperen koppakkingen is om er eerst wat loodmenie op te smeren, maar ik heb dat zelf nooit geprobeerd. De aandraaimethode heb ik vaker op verschillende auto's uitgevoerd en gaf nooit problemen. De draden moeten mooi en schoon zijn en er moet wat kopervet op zodat alles lekker soepel gaat en het beginpunt goed aangevoeld kan worden.
Laatst gewijzigd door NIX op 08 feb 2011, 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Kijk eerst even in de FAQ.
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

Jeti schreef:Heb je die :shock:
8)

die motor wel! het boekje helaas nog niet! :lol:
when men were men, and helmets were for divers
Pa_Tombo
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1278
Lid geworden op: 12 jun 2006, 12:00
Locatie: Nijmegen tegenover de buurman

Bericht door Pa_Tombo »

NIx klopt allemaal wat je zegt.
door insmeren v.d. koppakking (vooral koperen)zet hij zich.
En voor de rest: helemaal gelijk .
Volgorde v.d.bouten(binnen-buiten)
etc. had ik er niet bijgezet.
Als ik alles lees,snappen de mensen die dit doen het wel.
Laatst gewijzigd door Pa_Tombo op 08 feb 2011, 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

Echt super Sam!
Eigenlijk een soort reis in de tijd zo'n oud blok
Plaats reactie