Sam's Hotrod Pickup

Voor alles wat niet FS1-gerelateerd is
Plaats reactie
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10822
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Pa_Tombo schreef:NIx klopt allemaal wat je zegt.
door insmeren v.d. koppakking (vooral koperen)zet hij zich.
En voor de rest: helemaal gelijk .
Volgorde v.d.bouten(binnen-buiten)
etc. had ik er niet bijgezet.
Als ik alles lees,snappen de mensen die dit doen het wel.


Hopelijk snapt Sam het zelf ook.
Kijk eerst even in de FAQ.
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

sam ik moet binnenkort naar franken moteren revisie.
een oud bedrijf ,vader op zoon, en nog een keer op zoon.
die oude knakkers lopen er nog steeds rond.
als je mij de gegevens en motor nr door geeft dan zal ik het bij hun opzoeken.
het gaat om de aanhaal momenten van de koppen en lager schalen.
tijdstip en kontakt hoek weet je
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

das goed nieuws, het is een "59" blok, ford 1947, compleet type is 59AB

hij heeft bolle pistonkoppen, het is het uitgelezen 'straight-V8-hotrodblock'

als die mannen head studs, schalen en pakkingsets hebben zijn we al een heel eind 8)

heb es rondgekeken aan de binnenkant, alles ziet er nog deftig uit

de haast obligate afgebroken stud ik ook halfweg mores-leerderij :)

wel veel smurrie, gelukkig, er zijn twee hemden geroest, maar hoonbaar denk ik..
in één propere cilinder zit wel een gietwolk die nu nietmeer getolereerd zou worden,
de wand is daar licht geperforeerd in een soort gietwolk..
waarschijnlijk normaal voor die jaren

twee pistons zitten vast-er als de rest, mr zal wel meevallen
morgen de kruk en pistons uithalen
when men were men, and helmets were for divers
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

nog wat fotos, hier zie je de geroeste hemden van de voorste twee cilinders:
Afbeelding

én de smurrie natuurlijk!!
Afbeelding

studs zijn er intussen ook uit:
Afbeelding
when men were men, and helmets were for divers
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

het heilige nummer:
Afbeelding
when men were men, and helmets were for divers
Camiel
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5485
Lid geworden op: 06 jul 2009, 17:44

Bericht door Camiel »

haha goed bezig Sam! 8) 8)
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18360
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Mooi om te zien hoe simpel dat blok eigenlijk in elkaar zit
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

Toch wel machtig zo'n project.
Zeker als je de ruimte en middelen daarvoor hebt.
Nogmaals Toppie Sam!
1978 chroom 60 cc
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

Tombo schreef:Mooi om te zien hoe simpel dat blok eigenlijk in elkaar zit


dit is veruit de simpelste motor die ik ooit gezien heb 8)
(op een gloeikop 2takt diesel van een rc wagen na dan)
when men were men, and helmets were for divers
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

Afbeelding

béétje orde houden! zodat de lagerschalen niet gewisseld worden..


Afbeelding
nog een vetbrok op weg naar de straalkast.. denk wel dat ik er een andere ga opzetten, Edelbrock lonkt 8)

deze bak krijgt het de laatste tijd wel zwaar te verduren :lol:
Afbeelding

hier enkele pistons:
Afbeelding
het zijn de gewilde 'domed' pistons, die zijn bovenaan bol, en hebben extra ringen (hi tech toen hoor!)


pistons gaan naar het salon in gent voor 'opfriswerk'
de nokkenas en kleppen zijn voor morgen, kleppen afdraaien, zittingen herfresen, en kleppen inslijpen..
en nog EEN PAK ONTVETTEN EN KUISEN! :P
when men were men, and helmets were for divers
Camiel
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5485
Lid geworden op: 06 jul 2009, 17:44

Bericht door Camiel »

haha echt leuk om te volgen dat blokkie :D

Goed bezig en veel succes Sam 8) ;)
Pa_Tombo
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1278
Lid geworden op: 12 jun 2006, 12:00
Locatie: Nijmegen tegenover de buurman

Bericht door Pa_Tombo »

Lagerkappen kan je merken met een centerpons.
eerste cil 1punt+kap,tweede 2punten+kap,etc.
Dit geld ook voor de krukas kappen.(wel aan dezelfde kant, als je begrijpt wat ik bedoel.)
Zo kom je nooit in de war.
Wordt trouwens meestal zo gedaan.
Schalen zullen wel veel geleden hebben .Veel water bij de olie.
Als ik dit zo zie begint het weer te kriebelen .
Hardstikke leuk werk en lekker simpel allemaal.
Succes
Laatst gewijzigd door Pa_Tombo op 09 feb 2011, 17:52, 3 keer totaal gewijzigd.
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6744
Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
Locatie: gent

Bericht door the_destroyers »

Camiel schreef:haha echt leuk om te volgen dat blokkie :D

Goed bezig en veel succes Sam 8) ;)
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

Pa_Tombo schreef:Lagerschalen kan je merken met een centerpons.
eerste cil 1punt+kap,tweede 2punten+kap,etc.
Zo kom je nooit in de war.
Wordt trouwens meestal zo gedaan.
Schalen zullen wel veel geleden hebben .Veel water bij de olie.
Als ik dit zo zie begint het weer te kriebelen .
Hardstikke leuk werk en lekker simpel allemaal.
Succes


alle kappen zijn reeds driemaal gemerkt (in drie andere volgordes :mrgreen: )

kriebels? wacht tot je het weer hoort :)

when men were men, and helmets were for divers
Pa_Tombo
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1278
Lid geworden op: 12 jun 2006, 12:00
Locatie: Nijmegen tegenover de buurman

Bericht door Pa_Tombo »

Ja zo deden we dat ook .
Gietertje benzine,accu ,draadje ontsteking, schroevendraaier startmotor om het relais door te verbinden,Klossen hout voor de steun,mechanische oliedrukmeter,etc.
We deden dit ook met de grote jongens (ex army 300-400pk)
Doaarom klagen ze nu thuis waarom ik zo hard praat(vraag Tombo maar.)
Plaats reactie