Het grote kleine vragen topic

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Gesloten
occ1s
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jun 2007, 10:56

Bericht door occ1s »

Ben ff wat dingen aan het doorlezen hoe je je carburateur af moet stellen. (bron: brommerforum.nl).
Er staat:

Nu de hoofd afstelling klaar is kunnen we beginnen met het afstellen van de fijn afstelling. We zullen als eerste beginnen met de gas naald. Het afstellen van de gas naald is een beetje vogel werk maar zeker de moeite waard. Als je de gas schuif uit je carburateur. haalt zul je zien dat de gasnaald door een veerring en een borgclipje worden vast gehouden. Raak deze twee kleine onder delen niet kwijt! Het scheelt je namelijk een fiets toch door de regen naar de lokale brommerboer. Maar ok?, we gaan nu eerst de gasnaald in zijn standaard stand zetten. Als je de gas naald uit de gas schuif haalt zie je dat er een 5 tal groeven in zitten. Door het borg clipje een groef naar boven of beneden te zetten verstel je de gasnaald in hoogte.
Door je gas naald hoger te zetten komen er meer venture gaatjes vrij in de venture buis. Hier door krijgt de motor standaard een vetter mengsel bij de zelfde stand van de gas handel. Je kunt dus met de gas naald beperkt de verhouding tussen de hoeveelheid lucht en benzine afstellen. Het stellen met de gas naald heeft nog een aantal trucjes. Op het bovenste stuk van de de venture buis zitten namelijk geen gaatjes meer. Dat houd in dat als je de gas handel meer 75% opendraait de moter enkel extra lucht krijgt. Door de gas naald naar beneden te zetten kun je dit een beetje compenseren, je hebt dan wel een grotere sproeier nodig.


Hoe haal ik de gas schuif uit mijn carburateur? lal.. ben beetje een beginneling op het sleutel gebied, en de vorige keer was het niet nodig om mijn gasschuif opnieuw af te stellen
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11146
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

De bovenkant van je carburateur waar de gaskabel in gaat en de stationairschroef uit komt, die kan je losschroeven :)
occ1s
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jun 2007, 10:56

Bericht door occ1s »

En wat is de beste stand bij een fs 1? (16 mm)?

Edit: Niels bedankt!
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11146
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Dat is afhankelijk van je brommer...
occ1s
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jun 2007, 10:56

Bericht door occ1s »

gewoon vogelwerk dus... zoals in de tekst beschreven staat?
occ1s
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jun 2007, 10:56

Bericht door occ1s »

zal een rd tankje op een fs1 passen? vind m namenlijk wel mooi, zo chroom :P jullie niet dan?

http://www.49cc-brommers.nl/index.php?p ... len/Yamaha

en dat voor zo weinig geld!
harmen251
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1094
Lid geworden op: 14 jun 2006, 22:58
Locatie: oostakker

Bericht door harmen251 »

ik zou het niet weten occ1s

mijn vraag: staat er een yamaha logo op of een ander merk teken op een origineel hitteschild?
occ1s
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jun 2007, 10:56

Bericht door occ1s »

geen logo... helemaal niets... dus kan zijn dat hij van slechte kwaliteit is?
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11146
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

harmen251 schreef:mijn vraag: staat er een yamaha logo op of een ander merk teken op een origineel hitteschild?


Er staat helemaal niets op! Op de uitlaat ook niet trouwens :?

Heb je zo'n schild? :shock: Ik zoek er nog 1... :shock:
jeroenvans
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1907
Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
Locatie: Beuncity

Bericht door jeroenvans »

nee tuurlijk niet..... 8) de wand bij een 10 mm spruitstuk is ook heel dik...... :lol:
occ1s
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jun 2007, 10:56

Bericht door occ1s »

jeroenvans schreef:nee tuurlijk niet..... 8) de wand bij een 10 mm spruitstuk is ook heel dik...... :lol:


Waar heb je het nu over :P?
jeroenvans
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1907
Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
Locatie: Beuncity

Bericht door jeroenvans »

bij dat spruitstuk zit een uitstulping... de wand van die uitstulping is bij 10 mm heel dik... kijk maar eens naar de foto's op jmpb...

edit: ik had het nog over jouw spruitstukvraag...
occ1s
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jun 2007, 10:56

Bericht door occ1s »

Okay.. hebook ff gekeken, bij jmpb... daar is die rand idd heel dik, die van mij toch zeker de helft, of dunner.
Bedankt voor de tip, nu weet ik zeker dat het goed zit ;)
jeroenvans
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1907
Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
Locatie: Beuncity

Bericht door jeroenvans »

je kan natuurlijk altijd ff kijken naar de foto's op een webshop voor de verschillen tussen langzame en snelle onderdelen voordat je een vraag post :idea:
occ1s
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jun 2007, 10:56

Bericht door occ1s »

wou het ff snel weten, en aangezien dit forum echt uber snel is (qua leden, die vaak het forum bezoeken) dacht ik probeer het ff hier, ik wist ook niet of er verschillende types waren in spruitstukken etc. Sorry :P
Gesloten