Wist je dat topic 11
Blij dat ik niet in belgië woon, 6uur rijles volgen, en dan al zonder begeleiding crossen?
Ik heb maar 14-16uur rijles gehad, maar dat was met bijzondere verrichtingen ( 8jes draaien, uitwijken bij 50 km/h enz. Voordat ik dat allemaal gedaan had, dacht ik ook dat ik wel kon motor rijden. Achteraf ben ik erg blij dat het verplicht is in nederland.
Ik heb maar 14-16uur rijles gehad, maar dat was met bijzondere verrichtingen ( 8jes draaien, uitwijken bij 50 km/h enz. Voordat ik dat allemaal gedaan had, dacht ik ook dat ik wel kon motor rijden. Achteraf ben ik erg blij dat het verplicht is in nederland.
-
- 7500km gereden
Yamaha rd50m schreef:nick heeft gelijk:
Eerste mogelijkheid:
Na 6 lesuren in een motorrijschool (met een motor van de rijschool) mag je bij de administratie van je gemeente een voorlopig rijbewijs afhalen. De geldigheid van dat voorlopig rijbewijs is beperkt tot 1 jaar en je mag er enkel mee op Belgisch grondgebied rijden. Eenmaal je dat voorlopig rijbewijs op zak hebt kan je op eigen initiatief op de openbare weg deelnemen aan het verkeer en je verder bekwamen in het rijden met een motor. Het afleggen van je praktisch examen kan ten vroegste 1 maand na de uitreiking van het voorlopige rijbewijs. Het examen mag afgelegd worden met de eigen motor. Ben je jonger dan 21 jaar, dan dien je dat examen af te leggen met een motor van minimum 120 cc en een vermogen tussen de 20 en 25 kW. Vanaf de leeftijd van 21 jaar -en indien je een onbeperkt Rijbewijs A wilt behalen- dien je het praktisch examen af te leggen met een motor met een vermogen van minimum 35 kW en een vermogen/gewichtsverhouding van meer dan 0,16 kW/kg.
bron: http://motornet.demotorsite.be/rijden/r ... 50314.html
je moet dus ook altijd een deel uren via de rijschool volgen
godver wat een onzin!
-
- 5000km gereden
Arnoute schreef:Yamaha rd50m schreef:nick heeft gelijk:
Eerste mogelijkheid:
Na 6 lesuren in een motorrijschool (met een motor van de rijschool) mag je bij de administratie van je gemeente een voorlopig rijbewijs afhalen. De geldigheid van dat voorlopig rijbewijs is beperkt tot 1 jaar en je mag er enkel mee op Belgisch grondgebied rijden. Eenmaal je dat voorlopig rijbewijs op zak hebt kan je op eigen initiatief op de openbare weg deelnemen aan het verkeer en je verder bekwamen in het rijden met een motor. Het afleggen van je praktisch examen kan ten vroegste 1 maand na de uitreiking van het voorlopige rijbewijs. Het examen mag afgelegd worden met de eigen motor. Ben je jonger dan 21 jaar, dan dien je dat examen af te leggen met een motor van minimum 120 cc en een vermogen tussen de 20 en 25 kW. Vanaf de leeftijd van 21 jaar -en indien je een onbeperkt Rijbewijs A wilt behalen- dien je het praktisch examen af te leggen met een motor met een vermogen van minimum 35 kW en een vermogen/gewichtsverhouding van meer dan 0,16 kW/kg.
bron: http://motornet.demotorsite.be/rijden/r ... 50314.html
je moet dus ook altijd een deel uren via de rijschool volgen
godver wat een onzin!
neen, vind ik niet. anders kan iedereen zijn rijbewijs doen met 100cc met 12kw, zonder problemen. 25kW blijft toch iets anders.
Ja, ik vind het niet slecht die rijschool, alleen wat duur, maarja...
-
- 5000km gereden
-
- 5000km gereden
Arnoute schreef:rijschool op zich heb ik ook niets op tegen hoor, maar vind het gewoon dom dat je je examen niet mag afleggen met een motor van 100cc...
ga dan motor van school gebruiken, zal wel zien
Ja, ik heb al van veel mensen gehoord, dat die 8u volgen zeer goed is, vooral mdat ze de 2 laatste uren dan specifiek werken op je examen afleggen.

-
- 5000km gereden
Monkeymadness schreef:Blij dat ik niet in belgië woon, 6uur rijles volgen, en dan al zonder begeleiding crossen?
Ja die 6uur zijn verplicht, maar daar leer je ook alles van wat jij net beschrijft hoor...

- Tombo
- 17500km gereden
- henkie22222
- 500km gereden
Tombo schreef:Arnoute schreef:rijschool op zich heb ik ook niets op tegen hoor, maar vind het gewoon dom dat je je examen niet mag afleggen met een motor van 100cc...
ga dan motor van school gebruiken, zal wel zien
Ik vind het niet dom. Met een motor van 100cc kan je niet fatsoenlijk snelweg rijden
ja punt, maar wat maakt het uit als je je rijbewijs aflegt met een 25kW, daarna een 100 koopt?
onzin toch? dan kun je toch even goed je rijbewijs afleggen met 100
- Tombo
- 17500km gereden
Denk eens logisch na! je gelooft zelf dat je de rest van je leven op een 'opgevoede brommer' blojft rijden? Want dat is het in feite
het is levens ge aarlijk als jij ineens besluit om zwaar te gaan rijden en je hebt nog nooit op een echte motor gereden, laat staan om er zelfs mee op de snelweg te gaan rijden