scheur in uitlaat
-
- 2500km gereden
Gewoon een luhac aanschaffen niet onder spanning monteren
en hij scheurd niet, de pasvorm is 9 van de 10x goed.
Ik heb hier diverse luhacs gemonteerd maar 1x een probleem gehad met de pasvorm
maar bij deze bleek het blok iets te hangen ff blokbouten gelost daarna ging hij er
prima onder
Ik wil nog wel even iets opmerken verkeerde pasvorm ligt niet altijd aan de fabrikant.
Vaak is de manier van vervoer de reden dat de pijp verbuigt.
Bij auto uitlaten komt het ook vaak voor dat de pasvorm niet ok is ze worden vaak in metalen kratten
vervoerd deze kratten zijn vaak te vol gestauwd daardoor kunnen de uitlaten buigen.
en hij scheurd niet, de pasvorm is 9 van de 10x goed.
Ik heb hier diverse luhacs gemonteerd maar 1x een probleem gehad met de pasvorm
maar bij deze bleek het blok iets te hangen ff blokbouten gelost daarna ging hij er
prima onder

Ik wil nog wel even iets opmerken verkeerde pasvorm ligt niet altijd aan de fabrikant.
Vaak is de manier van vervoer de reden dat de pijp verbuigt.
Bij auto uitlaten komt het ook vaak voor dat de pasvorm niet ok is ze worden vaak in metalen kratten
vervoerd deze kratten zijn vaak te vol gestauwd daardoor kunnen de uitlaten buigen.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
-
- 7500km gereden
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
- NIX
- 10000km gereden
Op zich is zo'n pijpje prima te lassen, ook al kost een nieuwe weinig. Een MIG apparaat is je beste vriend. Niet solderen met koper, dat is echt te zwak. Ik heb wel vaker een imi pijp wat verlast om hem goed te laten passen, dat is soms nodig. Wat er gezegd wordt over de M8 moer achteraan en het onder spanning monteren is gewoon waar. Soms moet je een pijp eerst wat buigen om hem zonder spanning te kunnen monteren. Die achterste moer weglaten, of in sommige gevallen een missende steun, betekent per definitie een pijp die scheurt.
Kijk eerst even in de FAQ.
Ik eb mijn nieuwe uitlaat vandaag binnen gekregen, maar ik heb het gevoel dat hij niet helemaal past, aangezien ik er niet echt veel verstand van eb durf ik het niet met zekerheid te zeggen, maar als ik hem op de twee ophangpunten zet, steekt hij bij de uitlaatpoort tussen de 0.5 en 1 cm naar rechts toe, als ik hem voor de uitlaat poort leg dus dat hij van de ophangpunten afkomt, dan wil die enorme schroeff die om de cilinder heen moet die volgens mij wartel heet er ook niet om heen. Iemand een suggestie.
- marco
- Sheriff of the Posbank
- NIX
- 10000km gereden
De truc is ook om eerst de wartel erop te draaien, voor je de rest aandraait. Vaak buig je met de wartel handvast, de rest een beetje bij om de andere 2 ophangpunten spanningsvrij te kunnen gebruiken. Soms moet je inderdaad een gat ergens uitvijlen. dat zie je vanzelf.
Heel soms heb je een slechte wartel die niet op de draad wil. Dan moet je een andere kopen. Heel soms past de flens slecht op de cilinder. Dan is erafzagen, monteren en weer vast lassen de enige manier om het te laten passen. Daarna past het wel weer jaren probleemloos.
Heel soms heb je een slechte wartel die niet op de draad wil. Dan moet je een andere kopen. Heel soms past de flens slecht op de cilinder. Dan is erafzagen, monteren en weer vast lassen de enige manier om het te laten passen. Daarna past het wel weer jaren probleemloos.
Kijk eerst even in de FAQ.