scheur in uitlaat

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

Is allemaal rommel die naadpijpen maar ze presteren wel goed.
Yamaha Sheriff 1981
Wimmel O
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door Wimmel O »

haha idd, ben vandaag nog een stuk van de rand van mn bocht kwijtgeraakt. Klonk stationair wel leuk met dat geknetter maar hij wordt zo veel te heet
wiebo
500km gereden
500km gereden

Bericht door wiebo »

koppel schreef:voor een paar euro meer heb je een LUHAC, toch wat betere kwaliteit.

Is die uitlaat van Yampé dan een andere? Wist niet dat er nog meer imi-snelle uitlaten te koop waren.
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Camiel schreef:jep, ben ik ook voorstander van :)

Die uitlaten van yampe zijn imo beter als die luhac pijpen. Ze passen beter, klinken mooier en lopen iets beter
fs1man
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door fs1man »

Gewoon een luhac aanschaffen niet onder spanning monteren
en hij scheurd niet, de pasvorm is 9 van de 10x goed.
Ik heb hier diverse luhacs gemonteerd maar 1x een probleem gehad met de pasvorm
maar bij deze bleek het blok iets te hangen ff blokbouten gelost daarna ging hij er
prima onder :wink:

Ik wil nog wel even iets opmerken verkeerde pasvorm ligt niet altijd aan de fabrikant.
Vaak is de manier van vervoer de reden dat de pijp verbuigt.
Bij auto uitlaten komt het ook vaak voor dat de pasvorm niet ok is ze worden vaak in metalen kratten
vervoerd deze kratten zijn vaak te vol gestauwd daardoor kunnen de uitlaten buigen.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

Tombo schreef:
Camiel schreef:jep, ben ik ook voorstander van :)

Die uitlaten van yampe zijn imo beter als die luhac pijpen. Ze passen beter, klinken mooier en lopen iets beter

Dan koop ik die ook als mijne helemaal gaar is
NIX
10000km gereden
10000km gereden

Bericht door NIX »

Op zich is zo'n pijpje prima te lassen, ook al kost een nieuwe weinig. Een MIG apparaat is je beste vriend. Niet solderen met koper, dat is echt te zwak. Ik heb wel vaker een imi pijp wat verlast om hem goed te laten passen, dat is soms nodig. Wat er gezegd wordt over de M8 moer achteraan en het onder spanning monteren is gewoon waar. Soms moet je een pijp eerst wat buigen om hem zonder spanning te kunnen monteren. Die achterste moer weglaten, of in sommige gevallen een missende steun, betekent per definitie een pijp die scheurt.
Kijk eerst even in de FAQ.
Wessel de Boer

Bericht door Wessel de Boer »

nieuwe uitlaat is besteld :D . Goedkope van €30 gekocht.
Wessel de Boer

Ik eb mijn nieuwe uitlaat vandaag binnen gekregen, maar ik heb het gevoel dat hij niet helemaal past, aangezien ik er niet echt veel verstand van eb durf ik het niet met zekerheid te zeggen, maar als ik hem op de twee ophangpunten zet, steekt hij bij de uitlaatpoort tussen de 0.5 en 1 cm naar rechts toe, als ik hem voor de uitlaat poort leg dus dat hij van de ophangpunten afkomt, dan wil die enorme schroeff die om de cilinder heen moet die volgens mij wartel heet er ook niet om heen. Iemand een suggestie.
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

Die imi uitlaten passen 9 van de 10 keer gewoon niet maar dat moet je een beetje aanpassen door het ophangoog wat uit te vijlen en als het echt moet de uitlaatbocht iets bij te buigen.
Yamaha Sheriff 1981
NIX
10000km gereden
10000km gereden

Bericht door NIX »

De truc is ook om eerst de wartel erop te draaien, voor je de rest aandraait. Vaak buig je met de wartel handvast, de rest een beetje bij om de andere 2 ophangpunten spanningsvrij te kunnen gebruiken. Soms moet je inderdaad een gat ergens uitvijlen. dat zie je vanzelf.

Heel soms heb je een slechte wartel die niet op de draad wil. Dan moet je een andere kopen. Heel soms past de flens slecht op de cilinder. Dan is erafzagen, monteren en weer vast lassen de enige manier om het te laten passen. Daarna past het wel weer jaren probleemloos.
Kijk eerst even in de FAQ.
Wessel de Boer

haha dus eigenlijk zijn het gewoon k*t dingen :P Ga morgen wel even proberen.
Wessel de Boer

Met wat gekloot of mag ik dat hier niet zeggen is et gelukt, heb ook nieuwe hoezen om mijn voorvork gedaan, wil nu alleen een schroefje van spatbord niet meer vast maar dat komt morgen wel.
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

Je mag hier alles zeggen.
Mooi dat het is gelukt!
Plaats reactie