Wat heb jij vandaag op of met je brommer gedaan?

Voor alles wat niet FS1-gerelateerd is
Gesloten
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18365
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

bromtolfs1 schreef:
Tombo schreef:
Aad schreef:
bromtolfs1 schreef:Met een vriend op de FS1-G 1975 (468) naar Roodeschool gereden om de Aerox weer op te halen. :lol:
Rijdt met 2 personen best nog 70km/h, F5B 50cc, 16mm, 2F2 uitlaat (met 32mm bocht), 14/41 tandwielen.


Is zo'n 2F2 uitlaat sneller als 'n 'snelle' imi pijp?

Nee, officieel niet. Maar ik snap niet dat 'ie een 2F2 uitlaat heeft met een 32mm bocht, want dat hoort helemaal niet te passen :shock:


Wanneer je de restrictie uit de orginele 2F2 uitlaat haalt past hier precies een 32mm bocht in. Monteer ook een 32mm wartel met 32mm pakking en je hebt een snelle orgineel ogende- en stille uitlaat. :idea: Bij m'n eerste testrit heb ik(95kg) er al 82 km/h gereden. Bij de orginele 378 uitlaat kan dit echter niet, op deze uitlaat past maximaal een bocht aan van 28mm.

Kijk dat wist ik niet! Weer wat geleerd.
Gebruikersavatar
Handyman
500km gereden
500km gereden
Berichten: 985
Lid geworden op: 15 jun 2006, 20:42
Locatie: Graft

Bericht door Handyman »

edje schreef:je met een klein stroompje, een grote stroom aan , zoals een relais. doordat er maar een klein stroompje door de cpunten heen gaat branden ze veel minder in. bovendien kun je ze veel krapper op elkaar zetten zodat ze minder snel gaan zweven (en dus kun je meer toeren draaien). maar het nokje dat op het vliegwiel loopt slijt natuurlijk nog wel gewoon :?


Okiedo dan. 't Is wel ff solderen de hele boel zag ik, niet m'n sterkste punt, maar dat komt wel goed.
Heb je verder nog extra of andere onderdelen nodig, of is het alleen de manier van aansluiten aanpassen ? Mitchel ?
Sam had z'n halve brommer verbouwd destijds..
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

nee je hoeft niks aan te passen, het is alleen standaard voor 12v maar er zat een lijstje bij met onderdelen die je nodighad om er een 6v van te maken, en dan volgens het boekje inelkaar solderen en aansluiten


alleen moet wel je lichtspoel in een goede staat zijn omdat ie via de accu werkt ik heb voor de zekerheid de ontstekings spoel aan gesloten als licht spoel maar dat was alleen voor de zeker heid

maar hoe kon je er meer toeren uithalen dan?
Jelle

Bericht door Jelle »

Frame
T-stuk
Tellerplaat
en die andere boog ( vergat de naam :oops:)


en edit: ook bodemplaat van zadel :D

naar spuiter gedaan

is over een weekje klaar

kan ik verder met men 73 :D
Laatst gewijzigd door Jelle op 24 aug 2007, 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Axel

Bericht door Axel »

Ik me bestelde onderdelen binnegekregen: Knipperlichten voor en achter (kort model), originele tankdop, steprubbers en een 6volt accu. Alles zit erop, alleen moet ik nog ff iemand vinden die de knipperlichten aan kan sluiten want ik heb de ballen verstand van electriciteit :lol:
Thomash
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1079
Lid geworden op: 22 jun 2007, 12:53

Bericht door Thomash »

Gekloot met de afstelling en gereden.

Axel electriciteit is niet moeilijk 't lastigste is dat hij over je kontact moet gaan.
Axel

Bericht door Axel »

Ik heb dus ook een accu en moet ik hem daar op aansluiten?
Thomash
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1079
Lid geworden op: 22 jun 2007, 12:53

Bericht door Thomash »

ja, accu-->schakelaar-->contakt.

of contakt schakelaar die volgorde maakt niet uit
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

ja maar je hebt ook nog de knipperlicht automaat
jeroenvans
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1907
Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
Locatie: Beuncity

Bericht door jeroenvans »

@ axel als de kabelboom nog heel is, dan zit er achter je accubakkie een knipperrelais (clignoteur) met 2 bruine draden aangesloten en lopen er naar achter en naar voor nog de juiste draden voor de lampjes...
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11146
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Dat is een oude type clignoteur. Ik denk dat jij een andere hebt (een vierkante volgens mij)
Axel

Bericht door Axel »

En waar zou die dan moeten zitten want ik kan hem niet vinden :? Maar deze is dus wel echt noodzakelijk om knipperlichten aan te kunnen sluiten? Aan alleen een accu en de schakelaar op me stuur heb ik niet genoeg?
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18365
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Nee, je lampen moeten wel knipperen ;) daar zorgt de clignoteur voor. Als het goed is zit hij in je frame, volgens mij als je de zijkap eraf haalt, aan de rechterkant.

Maar ontopic:
Brommer gewassen en met belgom gepoetst, voor morgen! Dalijk ff banden opppompen en een stukje rijden :)
Gebruikersavatar
Lukas251
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1505
Lid geworden op: 27 jun 2007, 20:03
Locatie: Gent

Bericht door Lukas251 »

gisteren tank afgehaald en benzine uit gelaten.
vandaag zadel afgehaald, spatborden, zijkapjes, voorlicht, achterlicht, km-teller, contactslot.
kader opschuren en zwart gespoten.
en nu wachten op de grote bestelling :D
tank en zijkapjes worden (als alles goed gaat) ivy green gespoten.
moet ook nog gezandstraalt en uitgedeukt worden.
alles wordt bij een vriend gedaan voor vriendenprijsje :D :twisted:
Gesloten