Mijn Fs1 komt uit Frankrijk, maar heeft geen papieren. Ik zou volgende zomer een grote rondrit doen in frankrijk en een deel in spanje. Graag had ik dan ook een gelijkvormigheidsattest gehad van de bromfiets zodat ik niet in de problemen kom met de lokale politie . Kan ik deze gewoon aanvragen in België via een attest van verlies van de politie, ook al is de bromfiets afkomstig uit frankrijk? Heeft iemand ervaring met het binnenbrengen van een bromfiets uit het buitenland en aanvragen van papieren?
Met een brommer (in België), maakt het niet uit dat hij uit het buitenland komt.
Het enige dat je moet doen is naar een erkend Yamaha deal gaan met de papieren van verlies en je framenummer.
Dan wordt er een duplicaat aangemaakt door yamaha en komt dan via Dieteren naar die Yamaha zaak.
Ze rekenen je ongeveer €65 aan (bij mij toch) en je moet er minstens een maand of 2 op wachten.
Het duurt meestal wel langer dan ze zeggen.
Dus opzich geen probleem als je er die 65 euro voor over hebt
In Duitsland kun je papieren aanvragen van Duitse FS1's/RD's. Wellicht moet je dus in Frankrijk zijn voor het aanvragen van je papieren. Anders gaan ze in Belgie een attest van verlies en GVA verstrekken van iets wat nooit in BE is toegelaten/waar in BE nooit papieren van zijn geweest. Dan is het geen verlies van papieren meer.
Ik had ze nodig voor mij rijbewijs te halen Maarja als je in het buitenland gaat rondrijden (zeker waar ze een andere taal spreken) is het best dat je goed in orde bent.
Zo vermijd je echt veel miserie denk ik
jensje36 schreef:Ik had ze nodig voor mij rijbewijs te halen Maarja als je in het buitenland gaat rondrijden (zeker waar ze een andere taal spreken) is het best dat je goed in orde bent. Zo vermijd je echt veel miserie denk ik
Nja, bij mij niet, ik had er ook wel schrik voor. Maar had de jouwe een kenteken dan? of nie? (bij mij dus wel)
Ik heb vaak genoeg voor Honda's die zeker weten uit Duitsland afkomstig waren, een Belgische GVA te pakken gekregen door simpleweg de importeur te vragen zodat ik ze hier kon laten kentekenen, toen dat nog nodig was in NL.
Gewoon proberen, papieren zijn papieren. Je gaat ze waarschijnlijk binnen 1-2 jaar toch nodig hebben en dat begint bij een GVA of buitenlandse papieren.