Het grote kleine vragen topic
-
- 1500km gereden
- Contacteer:

elmar schreef:ik heb net een nieuwe brommer gekocht, hij had een tijdje stilgestaan dus ik heb de tank enz schoongemaakt nieuwe olie, carb schoongemaakt enz... maar als ik tijdens het rijden de gashendel te ver indruk lijkt hij te verstikken, dan houd hij ermee op, wat zou dat wezen?
te klein sproeier

@handy, gino en rest, ik dacht al, ik word gek

-
- 10000km gereden
- Contacteer:
elmar schreef:ik heb net een nieuwe brommer gekocht, hij had een tijdje stilgestaan dus ik heb de tank enz schoongemaakt nieuwe olie, carb schoongemaakt enz... maar als ik tijdens het rijden de gashendel te ver indruk lijkt hij te verstikken, dan houd hij ermee op, wat zou dat wezen?
krijgt hij wel goed naft? geen vertropte vlotterpin?
enkele weken geleden ontdekt hoe je met n mikuni dat kan bekijken,
je weet wel het buisje onderaan de carbu, met het vijsje om hem leeg te laten lopen?
steek daar een doorzichtig darmpje op, en plooi het langs het lijf omhoog,
draai dan de schroef open tot er vlot naft in het darmpje loopt,
knipper er even de luchtbelletjes uit, en je weet perfect hoe hoog je niveau staat
deze hoogte bepaalt de druk op de sproeier, en dus ook of ie sop genoeg krijgt
je kan de brommer starten en es effe volgas geven,
hou intussen het niveau in't oog.. zakt dat onder de helft na een tijd, dan is je toevoer onvoldoende
(had me al altijd afgevraagd waarom de Japies zo'n moeite deden om daar een echt mooi buisje in te steken

when men were men, and helmets were for divers
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
-
- 1500km gereden
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
Cmon schreef:Ik had even een vraagje of het uitmaakt als je de motorblokolie bjivult met een ander soort olie (verschil in dikte in dit geval)? Ik weet dat je het eruit kan laten lopen maar die moer zit hartstikke vast![]()
En welke olie is het best/goedkoopst en waar kan je die kopen? (tis een 2RU)
het maakt niet uit welkeolie je erin gooit maar het moet wel blok olie zijn voor natte platen koppeling
het beste kun je die gewoon bij jmpb.nl bestelen of ergens anders die olie kopen
-
- 1500km gereden