Even een kort schetsje van wat het probleem juist is Ik ben in het bezit van een yamaha rd50m, hij rijdt vlot zo'n 70 km/u.
Ik heb mijn B-rijbewijs(auto) van 13 december 2010 , ik ben 20 jaar en ik ben in het bezit van een A3 rijbewijs (brommer).
Nu wordt het de laatste dagen nogal heet onder mijn voeten door politiecontroles in de buurt en wil me echt geen hoge boete riskeren...
Nu is de vraag of ik hem zou laten begrenzen of zou ik hem laten verzekeren en inschrijven als motor?
In België mag je met een B-rijbewijs na 2 jaar een motorvoertuig <125 cc besturen. Maar ik heb mijn rijbewijs nog niet zolang...
Wat zouden jullie doen?
Je kunt nu hem eerst begrenzen en tzt als motor inschrijven?
Als je met je auto rijbewijs motor rijdt, mag je trouwens officieel niet in NL (of ander buitenland) rijden.. Daarvoor heb je echt een A rijbewijs nodig. Weet niet hoe vaak je dat van plan bent?
Wat je ook kunt doen: motorrijbewijs halen!
Ja, dat lijkt me ook de beste optie... Op welke manier begrens je ze het beste?
En dat van in het buitenland ben ik me van bewust! Maar als het budget er is zal ik zeker wel een motorrijbewijs halen! Maar dit is nogal kostelijk :p
Ik ben er mij van bewust dat ik 2 jaar mijn rijbewijs in bezit moet hebben...
maar ik vraag me af hoe zwaar die boete zou zijn als ik het nu al zou doen :p
Stel nu dat ik op de rollen moet en hij gaat 70 per uur ( ingeschreven als brommer dan ) dan bega ik minstens 5 overtredingen
- te snel, dus motor
- niet verzekerd
- verkeerd rijbewijs
- verkeerde positie op de weg
-...
als ik tegengehouden wordt als motor dan bega ik slechts 1 overtreding en dat is met een nog ongeldig rijbewijs rondrijden.
Maar volgens mij ga ik hem gewoon begrenzen, hoe sip het ook mag zijn voor mij
Ik denk niet dat de overtreding de grootste reden moet zijn om iets niet te doen, maar de verzekering.
Als jij hem als motor hebt ingeschreven, en erop rijdt zonder geldig motorrijbewijs (of 2 jr auto rijbewijs), ben je niet verzekerd. Als je dan tegen een boom, kind of Ferrari aanrijdt, ben je je leven lang De Sjaak. (zoals we dat in NL zeggen).
Dat moet je niet willen, naar mijn mening..
Begrenzen:
andere cilinder, 12mm carb (zal nu een 14 of 16 opzitten vermoed ik) en klaar.
Jeti, zo had ik het nog niet echt bekeken eigenlijk! Maar je hebt echt wel volkomen gelijk! Een lange gasschuif heb ik inderdaad niet echt rondslingeren :p
( ik krijg net een mailtje van iemand dat nog een witte RD 50 staan heeft, zonder papieren en start niet. En hij vraagt wat ik er zou voor geven... )
Welja, ik heb eerst gevraagd om wat foto's door te mailen.
Veel zal ik er allesins niet aan uitgeven aangezien ik 300 betaald heb voor een rijdende RD met papieren...
Maar tegenwoordig overdrijven ze echt wel in de prijzen hoor