geratel waar ik bang van word

Alles over de techniek en sleutelen
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6744
Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
Locatie: gent

Bericht door the_destroyers »

Over je accu, dus als je hem oplaad aan de acculader werkt hij goed, en na een ritje nietmeer.
Ben je dan zeker dat hij kapot is?
Het kan ook zoals marco zegt, zijn dat jou accu nietmeer wordt opgeladen door de brommer... :)
pee67
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5445
Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere

Bericht door pee67 »

Je kan er gewoon een nieuwe accu inzetten,
kost je de kop niet die 10 euro
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
Gebruikersavatar
clamdxp
500km gereden
500km gereden
Berichten: 625
Lid geworden op: 08 aug 2011, 20:23
Locatie: maastricht

Bericht door clamdxp »

idd ik probeer eerst een nieuwe accu.
als dat niet helpt kijk ik weer verder.
eerste ritje was prima bevallen maar moet nu gaan wachten op een keering voor de koppelingsstift.
als je rijd lekt hij als een zeef.
maar goed ook die word oogestuurd met een nieuwe drukstift.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23444
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Moet je wel een originele keerring nemen die imi's hebben er geen veertje in zitten en lekken bijna altijd.
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
clamdxp
500km gereden
500km gereden
Berichten: 625
Lid geworden op: 08 aug 2011, 20:23
Locatie: maastricht

Bericht door clamdxp »

marco schreef:Moet je wel een originele keerring nemen die imi's hebben er geen veertje in zitten en lekken bijna altijd.

ik krijg als het goed is een originele anders scoor ik die wel.
was wel even schrikken de olie loopt natuurlijk naar het onderste punt haha dat is juist in het midden ergens daar waar het carter samen komt hashaha.
ik dacht al o jee blok moet w uit elkaar gelukkig keek ik verder dan mijn neus lang is en zag een plasje olie onder op mijn kopelingsdeksel liggen en mijn achterwiel hangt onder de olie toen zag ik de dader hihi.
wat een paar cent toch al niet kunnen doen wat kost zo een keeringetje origineel geen drol toch..
hahaha maar komt goed
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10822
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

clamdxp schreef:idd ik probeer eerst een nieuwe accu.
als dat niet helpt kijk ik weer verder.


Haal de rode draad van de accu los, start de motor en kijk met een lampje of er dan prik staat op de rode draad uit de draadboom. zoja, kijk met een multimeter of het gelijkstroom of wisselstroom is. Van wisselstroom gaat je accu stuk en vervangen van de gelijkrichter is de enige optie.

Check ook het vloeistofniveau van de accu en vul zo nodig bij met demiwater, NIET met zuur. Volgens mij heb ik dit al allemaal in een FAQ staan.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
clamdxp
500km gereden
500km gereden
Berichten: 625
Lid geworden op: 08 aug 2011, 20:23
Locatie: maastricht

Bericht door clamdxp »

NIX schreef:
clamdxp schreef:idd ik probeer eerst een nieuwe accu.
als dat niet helpt kijk ik weer verder.


Haal de rode draad van de accu los, start de motor en kijk met een lampje of er dan prik staat op de rode draad uit de draadboom. zoja, kijk met een multimeter of het gelijkstroom of wisselstroom is. Van wisselstroom gaat je accu stuk en vervangen van de gelijkrichter is de enige optie.

Check ook het vloeistofniveau van de accu en vul zo nodig bij met demiwater, NIET met zuur. Volgens mij heb ik dit al allemaal in een FAQ staan.


thanks nix
ga ik morgen gelijk even nakijken.
Plaats reactie