Het grote kleine vragen topic
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18362
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1984
- Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
- Locatie: Tuitjenhorn
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
dat is het buisje dat schuin omhoog steekt, bovenaan de carb,
da's de aanvoer van lucht tot bij het koperen buisje waar de naald inkomt
als je fizzy goed warm staat hangt het carbucompartiment vol superverzadigde naftdamp,
daar zit niet genoeg zuurstof in voor goede ontbranding,
en dan krijg je dat hij enkel in gang gaat bij volgas een eindje duwen
(tot er frisse lucht binnenkomt)
een darmpje op dat buisje, dat tot buiten het compartiment gaat help hier wel wat
da's de aanvoer van lucht tot bij het koperen buisje waar de naald inkomt
als je fizzy goed warm staat hangt het carbucompartiment vol superverzadigde naftdamp,
daar zit niet genoeg zuurstof in voor goede ontbranding,
en dan krijg je dat hij enkel in gang gaat bij volgas een eindje duwen
(tot er frisse lucht binnenkomt)
een darmpje op dat buisje, dat tot buiten het compartiment gaat help hier wel wat

when men were men, and helmets were for divers
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
ginofs1 schreef:nee dat heb ik nog nooit gedaan.
maar wat ben je van plan yamasam.
gr gino. ps waarom post je nooit meer op het andere forum
ik heb een xtra schijfblokje in huis gehaald en wil daar een experimentele lichtgestuurde ontsteking opsteken,
om zo het toerental ten top te krijgen (doel 14000)
ik zou de magneten eruitwillen om meer plek binnenin te krijgen, en gewicht kwijt te spelen..
enkel de zitting houden en een schijf of zo opsteken geeft me teveel licht van buitenaf,
het vliegwiel is ideaal van vorm, maar té zwaar en te dik...
ik raakte het andere forum niet meer in, en was daar al es m'n ganse verhaal kwijtgespeeld, etc etc
vanzeleven ook ooit nog es twee lieven gehad, dat werkt gewoon niet..

schol!
when men were men, and helmets were for divers
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18362
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Wat dacht je van een accu onsteking? Dus zonder zwaar vliegwiel met magneten?
Of zoiets als deze onsteking
Of zoiets als deze onsteking
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
man daar kan ik niks mee aanvangen! ik ben zelf een ontsteking aan het ontwikkelen die véél exacter zou moeten zijn dan dat!
en€85 alstemblieft
terwijl je de moeilijkste stukken dan nog es zelf mag liggen verzinnen ook!!
dat is gewoon een hallsensor met triac en een magneetje! nog geen 5€ componenten!
trouwens alles met een veld (zoals spoel of magneet) is me te vaag van tijdstip
->niet dat je niet bedankt bent voor de link hoor
maar ik heb andere plannen, en ben zoals je onderhand wel weet, geen koper van snelle stukken, ik wil ze maken
en€85 alstemblieft

terwijl je de moeilijkste stukken dan nog es zelf mag liggen verzinnen ook!!
dat is gewoon een hallsensor met triac en een magneetje! nog geen 5€ componenten!
trouwens alles met een veld (zoals spoel of magneet) is me te vaag van tijdstip
->niet dat je niet bedankt bent voor de link hoor

maar ik heb andere plannen, en ben zoals je onderhand wel weet, geen koper van snelle stukken, ik wil ze maken
when men were men, and helmets were for divers
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
hee yamasam dat is voor mij nieuw een licht gestuurde ontsteking.
hier wil ik graag meer van hooren.
ik heb met een motorplaat ontsteking op 1 dap rotatie motor meer dan 20.000rpm gehaald.
wat is volgens jou het max toeren tal met orri punten en een fs1.
ik haal nu op mijn zoons fs1 bijna 9000rpm.
mijn fs1 komt ook weer snel aan de beurt, met deze wil ik laggas proberen.
alleen het probleem zuurstof en 2t olie ben ik nog niet te baars.
gr gino
hier wil ik graag meer van hooren.
ik heb met een motorplaat ontsteking op 1 dap rotatie motor meer dan 20.000rpm gehaald.
wat is volgens jou het max toeren tal met orri punten en een fs1.
ik haal nu op mijn zoons fs1 bijna 9000rpm.
mijn fs1 komt ook weer snel aan de beurt, met deze wil ik laggas proberen.
alleen het probleem zuurstof en 2t olie ben ik nog niet te baars.
gr gino
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
Tombo schreef:Wat dacht je van een accu onsteking? Dus zonder zwaar vliegwiel met magneten?
Of zoiets als deze onsteking
moet je als nog ergens een magneet laten draaien en dan kan niet echt eenlichte zijn want dan ziet ie he op hoge toeren niet meer
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
ginofs1 schreef:hee yamasam dat is voor mij nieuw een licht gestuurde ontsteking.
hier wil ik graag meer van hooren.
ik heb met een motorplaat ontsteking op 1 dap rotatie motor meer dan 20.000rpm gehaald.
wat is volgens jou het max toeren tal met orri punten en een fs1.
ik haal nu op mijn zoons fs1 bijna 9000rpm.
mijn fs1 komt ook weer snel aan de beurt, met deze wil ik laggas proberen.
alleen het probleem zuurstof en 2t olie ben ik nog niet te baars.
gr gino
die bestaat bij mijn weten ook nog niet Gino

ik ga ervanuit dat er nou eenmaal niks sneller en juister is als licht,
en heb 't een en 't ander bedacht daaromtrend
het staat allemaal nog maar geestelijk sterk begrijp je,
daarmee dat ik nog wacht met ellelange beschrijvingen opt net
(zit liever te vijlen en te sleutelen dan te typen)
petje af voor wat je daar behaalde kerel, wil ik je best wel es een pint'babbel op trakteren!
laggas zal idd niet simpel zijn, tenzij met turbineaandrijving op't vliegwiel zoals ik ooit dacht

plezant je vrije geest nog es tegen te komen kerel
standaard ontstoken fizzy? een 11000 zeker? mits een grotere condenser misschien, maar ik betwijfel of je een dermate hoogtoerige cylinder menselijk op rallenti zou kunnen laten draaien.. ook de koppeling zal wel deftig moeten worden aangepast..
es kijken of ik demijne kan meten, zit onderhand toch ook wel al op een ijle hoogte

when men were men, and helmets were for divers