Tombo schreef:Ik zit me te verwonderen over het uitlaatspruitstuk. De kanalen lopen door het onderblok heen? best creatief
ja, alles gaat door het onderblok hé..
wel jammer dat er vermogensverlies is door het delen van de uitlaat door de twee middenste cilinders..
er zijn maar drie uitstromers, voor vier cilinders..
Daar was laatst iets over op history channel.
Die dingen worden toch gemaakt van de brandstoftank van een bommenwerper?
Ziet er wel gaaf uit, mag je daarmee de weg op?
Maak er een moderne versie van. aluminium frame, composiet bodypanelen, moderne wielophanging (alhoewel zo'n dwarsgeplaatste bladveer a la corvette ook wel wat heeft )
ik was dan wel te laat om mn stukken te bestellen voor ze zaterdag in rosmalen op de beurs op te halen, mn Bellhousing is er wel!
das een kap die ze even op trucks in jaren 40 hebben gebruikt om er eender welke versnellingsbak op te kunnen knopen..
én dus ideaal voor mn volvobak..
die worden ook als maar schaarser, dus ben ik wat blij dat ik er eentje vastheb!
nu nog hopen dat er op de beurs iemand staat die zo'n kleppenset en nokkenas in z'n vitrine heeft liggen!
de waterpompen zijn er intussen ook af, en tegen alle verwachtingen in, zonder afgebroken bouten!
(één zit in het water, en die durft na enkele jaren wel es compleet te versmelten met het blok)