edje schreef:dus een stalen tandwiel vrezen, harden, en dan een startmotor op de plaats van de oliepomp
Dat zeg ik de gemiddelde bromfietssleutelaar kan nog niet eens een rechte plaat frezen, laat staan een tandwiel met schuine tanden En inderdaad, waarom zou je dat willen... ik vraag me trouwens ook af of de accu dat wel trekt
Tombo schreef:Valt best mee hoor waar een wil is is een weg. In principe is het vrij simpel. Enige wat je nodig hebt is een startmotor (van een andere brommer), en een vliegwiel met een tandkrans erop. Je startmotor drijft dan als het ware je vliegwiel aan. Enige wat je moet doen is dan een mooie ophanging maken
Maar voor een leek met totaal geen ervaring is het idd niet te doen
Ja, dikke beun oplossing
Zo werkt het ook op de motorfietsen e.d. hoor. En waarom trekt de accu dat niet scooters kan je toch ook electrisch starten Honda 4-takts ook
Weet je wat voor accu er in een sc$%(" zit vergeleken bij een FS1? En die honda's met een elektrische start hebben ook een 12V accu die ongeveer 1,5 keer zo groot is als die van de FS1
als je weet hoe snel de kabel moet draaien kan je op het asje van de pomp een vertanding zetten en daat de kabel op zetten...
voor de electrische start zou ik niet naar de oliepom as kijken maar een motro op de plek van de kickstart zetten... maarja, dan moet je wel kunnen vrezen\draaien enzo, en occ1s zie ik daar niet toe in staat...