Zeta
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14483
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
die gaten/spoelers in je zuiger is een kleine verbetering.
omdat het brandstof van onder je zuiger sneller via de gaten in de achterste spoelpoort kan stromen inplaats
van die omweg onder de zuiger door naar de poorten.
maar een rd zuiger kan je niet gebruiken omdat de slotjes dichter bij elkaar zitten en op het randje van de spoel
poort komt.
dit vraagt om probleemen.
gr gino
omdat het brandstof van onder je zuiger sneller via de gaten in de achterste spoelpoort kan stromen inplaats
van die omweg onder de zuiger door naar de poorten.
maar een rd zuiger kan je niet gebruiken omdat de slotjes dichter bij elkaar zitten en op het randje van de spoel
poort komt.
dit vraagt om probleemen.
gr gino
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18324
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14483
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
dat heb je goed.
dus als de zuiger omhoog gaat krijg je onde de zuige een onder druk.
deze onder druk zuigt het brandstof door je carb zo het carter in.
nu gaat de zuiger naar beneden en perst het brandstof (wat dus nu in je carter en onder je zuiger zit)
via de spoelpoorten de cilinder in.
als je nu gaten in je zuiger maakt kan het brandstof van onder je zuiger sneller/beter je cilinder in stromen.
een kreidler heeft een zuiger gestuurde blok, dat betekent dat hij maar een klein moment heeft om het brandstof aantezuigen
daarom hebben ze hele groten spoelpoorten.
het is wat lastig om uitteleggen.
gr gino
dus als de zuiger omhoog gaat krijg je onde de zuige een onder druk.
deze onder druk zuigt het brandstof door je carb zo het carter in.
nu gaat de zuiger naar beneden en perst het brandstof (wat dus nu in je carter en onder je zuiger zit)
via de spoelpoorten de cilinder in.
als je nu gaten in je zuiger maakt kan het brandstof van onder je zuiger sneller/beter je cilinder in stromen.
een kreidler heeft een zuiger gestuurde blok, dat betekent dat hij maar een klein moment heeft om het brandstof aantezuigen
daarom hebben ze hele groten spoelpoorten.
het is wat lastig om uitteleggen.
gr gino
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;