Sam's Hotrod Pickup
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10822
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
alles met meer dan twee carbs is nietmeer bruikbaar voor de straat,
gewoon omdat in die 'tussengasfase' de verschillen te groot zijn onderling,
hoe de gassen juist lopen in een 'tripower' weet ik ook niet.
wél weet ik dat er veel zijn die de voorste en de achterste afsluiten, met het idee van economischer te rijden, maar daar geloof ik nietveel van, volgens mij is dat verdoezelen dat je geen carbs kan afstellen
gewoon omdat in die 'tussengasfase' de verschillen te groot zijn onderling,
hoe de gassen juist lopen in een 'tripower' weet ik ook niet.
wél weet ik dat er veel zijn die de voorste en de achterste afsluiten, met het idee van economischer te rijden, maar daar geloof ik nietveel van, volgens mij is dat verdoezelen dat je geen carbs kan afstellen

when men were men, and helmets were for divers
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
Dat afsluiten vind ik helemaal niet zo'n gek idee, zeker als je het zelf aan en uit kan zetten.
Van mijn vader weet ik dat hij bij de simca rallye enzo 4carbs had die elk een eigen cilinder voor hun rekening namen. Afstellen was dan even een trucje, maar als je dat goed had liep het geweldig. Al die oude met dubbele carbs deden ook 2 om 2.
Drie op een v8 lijkt me niet echt handig, op een V6 wel.
Sam waarom is meer dan 2 carbs niet bruikbaar op straat?
@tom,
Daar wil ik wel meer van weten
Van mijn vader weet ik dat hij bij de simca rallye enzo 4carbs had die elk een eigen cilinder voor hun rekening namen. Afstellen was dan even een trucje, maar als je dat goed had liep het geweldig. Al die oude met dubbele carbs deden ook 2 om 2.
Drie op een v8 lijkt me niet echt handig, op een V6 wel.
Sam waarom is meer dan 2 carbs niet bruikbaar op straat?
@tom,
Daar wil ik wel meer van weten

-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18359
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10822
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
het zijn twee venturis per carb (oud model)
de adder is de mechanische pomp die eropzit, die een haast volle straal benzine de keel inspuit wanneer je van stationair naar toeren gaat,
sluit je die af, dan valt ie in een gat wegens te weinig onderdruk en gaat ie vreselijk hokken.
de carbs hangen aan elkaar met linkstangen, dat is in hoofdzaak de reden voor dat straatgebruik-idee. je krijgt ze nooit écht gelijk, zelfs al zit er geen speling op de stangen.
je hebt ook spruitstukken met vier en zes carbs, maar dat is dan meer een "AAN-of-UIT"-motor
die spuit benzine vantwee carbs valt nog te beheersen in reactie..
met al dit speelgoed gemonteerd geet het richting 250 Pk, wat (voorlopig
) meer dan voldoende is (vr de trommelremmetjes)
de adder is de mechanische pomp die eropzit, die een haast volle straal benzine de keel inspuit wanneer je van stationair naar toeren gaat,
sluit je die af, dan valt ie in een gat wegens te weinig onderdruk en gaat ie vreselijk hokken.
de carbs hangen aan elkaar met linkstangen, dat is in hoofdzaak de reden voor dat straatgebruik-idee. je krijgt ze nooit écht gelijk, zelfs al zit er geen speling op de stangen.
je hebt ook spruitstukken met vier en zes carbs, maar dat is dan meer een "AAN-of-UIT"-motor

die spuit benzine vantwee carbs valt nog te beheersen in reactie..
met al dit speelgoed gemonteerd geet het richting 250 Pk, wat (voorlopig

when men were men, and helmets were for divers
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
NIX schreef:En een verbruik van 1:3 als je rustig aan doet.
ja dat hoort er bij.
maar is eigenkijk niet te doen

moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
goh, we zullen zien, ik hoop hem op 15L/100Km te krijgen..
maar eigenlijk is dat sport, rijden gaat bakken geld kosten, daar kan ik beter van uitgaan..
uiteraard komt er ook een elektronische ontstekingssturing op, en een brubbelpot voor wat waterstof toevoeging. alle bramen gaan eruit, en verder doen we alles wat we kunnen voor de sport..
maar eigenlijk is dat sport, rijden gaat bakken geld kosten, daar kan ik beter van uitgaan..
uiteraard komt er ook een elektronische ontstekingssturing op, en een brubbelpot voor wat waterstof toevoeging. alle bramen gaan eruit, en verder doen we alles wat we kunnen voor de sport..
when men were men, and helmets were for divers
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
zo is het maar net, hobby kost geld 

moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
Denk je dat een volvo bakje 200 pk baas kan 

moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer: