brommer in aanhanger

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Plaats reactie
maartuh
100km gereden
100km gereden

brommer in aanhanger

Bericht door maartuh »

Ik kan mijn brommer meenemen in een aanhanger maar ik zoek nog iets zodat hij mooi kan blijven staan en makkelijk los/vast te maken is.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met verschillende oplossingen en weten welke de makkelijkste / goedkoopste is?

Met touw aan de zijkant van de kar binden deed ik voorheen, maar dan krijg je makkelijk beschadigingen en je bent 3 kwartier bezig met vast/loshalen (en onderweg nog wel eens moeten stoppen omdat de fs1 schuin gleed)
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

Ik trek hem meestal helemaal in de voorveren (recht vooruit), dan kan hij al geen kant meer op. Zo laag mogelijk vastmaken en hard aantrekken. En dan achteraan stevig vastmaken aan beide kanten.

Je kunt ook een goot op de vloer maken, waar je wielen in komen te staan. Dan voorkom je dat hij eventueel wegglijdt.
Of bevestiging in de vloerplaat maken, zodat je hem omlaag kunt trekken bij het vastmaken (dit moet ik ook nog maken in mijn bus, ik heb hiervoor handvatten van een kist aangeschaft, die ook ingeklapt kunnen worden).

Overigens gebruik ik liever spanbanden dan touw (met of zonder zo'n ratel, zeg maar), dit kun je beter strak trekken.
Laatst gewijzigd door Jeti op 14 mar 2012, 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden

Bericht door Yamaha rd50m »

3 spanriemen, brommer in het midden zetten, aan elke kant van het stuur één spanriem naar schuinvanvoor, en vanachter één erover zodat hij niet kan springen,
brommer ook gewoon op zen banden zetten en niet op de pikkel
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Jep. Door de veren trekken, dan staat hij verreweg het stevigst.
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

Wat je trouwens ook kunt doen, in plaats van spanbanden..
Oude fiets binnenbanden aan elkaar binden. Deze zijn elastisch, stevig en beschadigen de brommer niet. Hiermee kun je je brom gewoon vastzetten en kan hij wat meeveren zonder om te vallen.
Vooraan om hem in de veren te trekken, zou ik wel gewoon spanbanden blijven gebruiken.
Werkt ook goed, kan ik uit ervaring zeggen.
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

Yamaha rd50m schreef:3 spanriemen, brommer in het midden zetten, aan elke kant van het stuur één spanriem naar schuinvanvoor, en vanachter één erover zodat hij niet kan springen,
brommer ook gewoon op zen banden zetten en niet op de pikkel

Maar je kan dan het beste die spanbanden nemen zonder die haken eraan.

Vind ik een veiliger idee en werkt makkelijker.

Bij een fs1 moet je er wel opletten dat de spanband niet onder de koplamporen getrokken word.
Yamaha Sheriff 1981
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

:lol:
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

marco schreef:Maar je kan dan het beste die spanbanden nemen zonder die haken eraan.

Die haken haak ik altijd vanaf de onderkant, en dan door het oog aan de zijkant van de aanhanger, zodat hij daar achter blijft haken.
yamaha_fs1_2ru
1250km gereden
1250km gereden

Bericht door yamaha_fs1_2ru »

Ik heb zelf een stuk goot in de aanhanger.. kan ik hem daarna indd gewoon door de vering trekken.
NIX
10000km gereden
10000km gereden

Bericht door NIX »

Ik haal altijd het zadel en de tank eraf en prop hem in de auto.
Kijk eerst even in de FAQ.
Janfs1
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Contacteer:

Bericht door Janfs1 »

schroef twee balkjes van zo`n 5 cm in de lengterichting van je brommer zodat je er met de banden tussen kan staan trek 2 singels om het stuur omlaag en een bandje door de achterbrug , kan er niets meer mee gebeuren en onderuit schuiven gaat nu echt niet meer gebeuren.
Plaats reactie