brommer in aanhanger
-
- 100km gereden
brommer in aanhanger
Ik kan mijn brommer meenemen in een aanhanger maar ik zoek nog iets zodat hij mooi kan blijven staan en makkelijk los/vast te maken is.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met verschillende oplossingen en weten welke de makkelijkste / goedkoopste is?
Met touw aan de zijkant van de kar binden deed ik voorheen, maar dan krijg je makkelijk beschadigingen en je bent 3 kwartier bezig met vast/loshalen (en onderweg nog wel eens moeten stoppen omdat de fs1 schuin gleed)
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met verschillende oplossingen en weten welke de makkelijkste / goedkoopste is?
Met touw aan de zijkant van de kar binden deed ik voorheen, maar dan krijg je makkelijk beschadigingen en je bent 3 kwartier bezig met vast/loshalen (en onderweg nog wel eens moeten stoppen omdat de fs1 schuin gleed)
- Jeti
- 17500km gereden
Ik trek hem meestal helemaal in de voorveren (recht vooruit), dan kan hij al geen kant meer op. Zo laag mogelijk vastmaken en hard aantrekken. En dan achteraan stevig vastmaken aan beide kanten.
Je kunt ook een goot op de vloer maken, waar je wielen in komen te staan. Dan voorkom je dat hij eventueel wegglijdt.
Of bevestiging in de vloerplaat maken, zodat je hem omlaag kunt trekken bij het vastmaken (dit moet ik ook nog maken in mijn bus, ik heb hiervoor handvatten van een kist aangeschaft, die ook ingeklapt kunnen worden).
Overigens gebruik ik liever spanbanden dan touw (met of zonder zo'n ratel, zeg maar), dit kun je beter strak trekken.
Je kunt ook een goot op de vloer maken, waar je wielen in komen te staan. Dan voorkom je dat hij eventueel wegglijdt.
Of bevestiging in de vloerplaat maken, zodat je hem omlaag kunt trekken bij het vastmaken (dit moet ik ook nog maken in mijn bus, ik heb hiervoor handvatten van een kist aangeschaft, die ook ingeklapt kunnen worden).
Overigens gebruik ik liever spanbanden dan touw (met of zonder zo'n ratel, zeg maar), dit kun je beter strak trekken.
Laatst gewijzigd door Jeti op 14 mar 2012, 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 7500km gereden
3 spanriemen, brommer in het midden zetten, aan elke kant van het stuur één spanriem naar schuinvanvoor, en vanachter één erover zodat hij niet kan springen,
brommer ook gewoon op zen banden zetten en niet op de pikkel
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
- Jeti
- 17500km gereden
Wat je trouwens ook kunt doen, in plaats van spanbanden..
Oude fiets binnenbanden aan elkaar binden. Deze zijn elastisch, stevig en beschadigen de brommer niet. Hiermee kun je je brom gewoon vastzetten en kan hij wat meeveren zonder om te vallen.
Vooraan om hem in de veren te trekken, zou ik wel gewoon spanbanden blijven gebruiken.
Werkt ook goed, kan ik uit ervaring zeggen.
Oude fiets binnenbanden aan elkaar binden. Deze zijn elastisch, stevig en beschadigen de brommer niet. Hiermee kun je je brom gewoon vastzetten en kan hij wat meeveren zonder om te vallen.
Vooraan om hem in de veren te trekken, zou ik wel gewoon spanbanden blijven gebruiken.
Werkt ook goed, kan ik uit ervaring zeggen.
- marco
- Sheriff of the Posbank
Yamaha rd50m schreef:3 spanriemen, brommer in het midden zetten, aan elke kant van het stuur één spanriem naar schuinvanvoor, en vanachter één erover zodat hij niet kan springen,
Maar je kan dan het beste die spanbanden nemen zonder die haken eraan.
Vind ik een veiliger idee en werkt makkelijker.
Bij een fs1 moet je er wel opletten dat de spanband niet onder de koplamporen getrokken word.
Yamaha Sheriff 1981
-
- 7500km gereden
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
-
- 1250km gereden
-
- Aan het inrijden
- Contacteer: