Zit me het volgende af te vragen :
Als je meerijd op een toer rit en je moet tanken wat is dan het beste?
Een jerrycan met mengsmering achterop of een fles tweetaktolie bij je steken en dan tanken en mengen aan de pomp.
ik zelf heb niet alleen bij een meeting olie bij me maar eigenlijk altijd .
gewoon een klein flesje met 50/60 ml .
als ja als ik zonder benzine kom te te staan heb ik genoeg om misschien thuis te komen.
5 liter achterop is wel leuk maar bij 30 graden zomers ook weer niet
Doe ik ook altijd, gewoon klein flesje olie, neemt niet teveel plaats in, zit bij mij achter de rechterzijkap, aangezien de mengsmering eruit gehaald is, kon het oliereservoir weg.
een advies neem nooooooooit benzine mee in een flesje in je rugzakje of zo .
of je moet levens moe zijn .
maar dat is mijn mening he je rijd wel met een bom op je rug.
ik zie ze wel eens op meetings ,pfffff.
pak maar eens een fles en leg hem in de zon zomers in een weiland (zonder beesten he) dan weet je wat je mee brengt op je rug.
Bedankt voor jullie (snelle) reacties.
Het is wel duidelijk.
Als je levensmoe bent dan een (grote ) jerrycan achterop of in de rugzak.
Wil echter nog een tijdje toeren op mijn FS1-ptje dus zal dit maar niet doen.
Gewoon een flesje tweetaktolie meenemen is het verstandigste.
Je moet zorgen dat je trank vol is, vaak rijdt een rit eerst langs een pomp of wordt bij een pomp gepauzeerd. Ritten zijn in de regel tussen de 60 en 80km, dus is tanken dan niet nodig.
Bij het kruitvat krijg je flesjes aceton inhoud 125 mililiter even overgieten in een glazen potje
Dan kun je een indeling van 5 maken(met een watervaste stift) op het flesje heb je genoeg voor 5 liter 1op 40 wat de meesten smeren
bajaboy schreef:een advies neem nooooooooit benzine mee in een flesje in je rugzakje of zo . of je moet levens moe zijn . maar dat is mijn mening he je rijd wel met een bom op je rug.
Inderdaad: liter fles of klein flesje olie mee.
En als je echt zonder komt te staan, kun je altijd nog wat overhevelen. Maar zal tijdens een tourrit niet snel gebeuren als je gewoon van te voren tankt.