Brommer gekuist (4 uur aan bezig geweest), en het resultaat mag er zijn Enkel; mijn naftkraan lekt, dat wist ik al langer, maar dat leek niet echt zo problematisch te zijn. Tot ik mijn linker carterdeksel er af haalde. Daaronder zat alles onder de olie; ik denk omdat er af en toe een druppeltje benzine van onder de kraan op het blok viel en tussen het deksel en het blok terechtkwam.
Mijn naftkraan begon te lekken nadat ik ze he had uitgekuist enkele weken geleden, waarschijnlijk gewoon niet goed in elkaar gezet Eén van de dagen eens oplossen!
BelgMattijs schreef:Brommer gekuist (4 uur aan bezig geweest), en het resultaat mag er zijn Enkel; mijn naftkraan lekt, dat wist ik al langer, maar dat leek niet echt zo problematisch te zijn. Tot ik mijn linker carterdeksel er af haalde. Daaronder zat alles onder de olie; ik denk omdat er af en toe een druppeltje benzine van onder de kraan op het blok viel en tussen het deksel en het blok terechtkwam. Mijn naftkraan begon te lekken nadat ik ze he had uitgekuist enkele weken geleden, waarschijnlijk gewoon niet goed in elkaar gezet Eén van de dagen eens oplossen!
Hangt jou achterwiel ook steeds vol olie? Dan kan het zijn dat de keerring van het tandwiel lekt
BelgMattijs schreef:De ketting is alleszins wel vettig langs de binnenkant, en dat spat dat inderdaad soms op mijn achterwiel
Problemen? :s
Als de ketting echt vettig blijft ook al smeer je ze niet dan wil dit zeggen dat de keering van het tandwiel lekt.
Dit is geen ramp, gewoon die keerring bestellen, even ketting eraf halen en het tandwiel. Dan moet je eerst de bus van de as doen en dan kan je met een schroevendraaier de keerring eruit wippen en de andere erin duwen.
Oké thanks voor de info. De ketting is inderdaad altijd smerig, dus ik zal eens naar de brommerboer gaan om het te bestellen. Kan ik in tussentijd nog zonder problemen blijven verderrijden?
BelgMattijs schreef:Oké thanks voor de info. De ketting is inderdaad altijd smerig, dus ik zal eens naar de brommerboer gaan om het te bestellen. Kan ik in tussentijd nog zonder problemen blijven verderrijden?
Ja, dat kan geen kwaad, zolang er nog genoeg olie in je blok zit tenminste
Ketting hoort wel smerig te zijn. Haal es effe je linkerdeksel eraf en check het effe.
En dat is geen probleem, gewoon na elke rit je oliepeil controleren.
Dat heb ik gisteren gedaan, en het was niet zo'n proper aanzicht Ik vroeg me al af waarom men ketting altijd zo gesmeerd bleef -_-
Anyhow, vrijdag kan ik de keerring gaan ophalen, komt wel in orde dus!