koppelingshuis, moer
verdomme loop ik naar buiten, start me brommer camera aan, camera uit
leeg
hij begint met dat geluid als ik hem in zijn 1 zet zonder dat ik rij, met de koppeling ingeknepen dus.
zou het misschien zo kunnen zijn dat die lager waarvan ik dacht dat ie dubbelgeseald is, dat ie verkeerd omzit.
want bij me ouwe blok zat die lager met de open kant naar t koppelingshuis.

hij begint met dat geluid als ik hem in zijn 1 zet zonder dat ik rij, met de koppeling ingeknepen dus.
zou het misschien zo kunnen zijn dat die lager waarvan ik dacht dat ie dubbelgeseald is, dat ie verkeerd omzit.
want bij me ouwe blok zat die lager met de open kant naar t koppelingshuis.
-
- 1000km gereden
nu maakt het nog niets uit dat hij niet open is aan de andere kant maar later kan het zijn dat doordat hij veel minder gesmeerd wordt rapper zal slijten
trouwens die afdekking kan je gewoon uit de lager halen met een mes of kleine schroevendraaier, eerst eens indeuken met een slagpunt (niet op slaan gewoon indrukken)
trouwens die afdekking kan je gewoon uit de lager halen met een mes of kleine schroevendraaier, eerst eens indeuken met een slagpunt (niet op slaan gewoon indrukken)
zie hier het filmpje
in het begin van zijn versnelling hoor je het geluid dat ik bedoel
raar geluid 2ru
het gaat uiteraard om het geluid, niet om mijn filmtechniek
in het begin van zijn versnelling hoor je het geluid dat ik bedoel
raar geluid 2ru
het gaat uiteraard om het geluid, niet om mijn filmtechniek

-
- 1500km gereden
ik heb er net olie ingedaan, me blok hangt er pas net na revisie onder
ik ga toch niet rijden zonder olie in me blok te doen :s
ik zal is naar de platen kijken...
hij ontkoppeld wel gewoon zo als het hoort. maar als ik hem in zijn versnelling zet dan begint ie me tdat geluid en soms wil ie ook niet van zijn 1 naar zijn vrij.
ik ga toch niet rijden zonder olie in me blok te doen :s
ik zal is naar de platen kijken...
hij ontkoppeld wel gewoon zo als het hoort. maar als ik hem in zijn versnelling zet dan begint ie me tdat geluid en soms wil ie ook niet van zijn 1 naar zijn vrij.
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
hoe oud zijn je platen, als je brommer eentijdje stil heeft gestaan kunnen ze krom trekken en aan gaan lopen. dit zie je niet maar los je gewoon op door niewe platen erin te zetten
had ik met mijn 5bak ook had 9jaar stil gestaan en een vriend van me met zijn honda ook had ong een half jaar stil gestaan
had ik met mijn 5bak ook had 9jaar stil gestaan en een vriend van me met zijn honda ook had ong een half jaar stil gestaan
-
- 1500km gereden
ja in de partslist kan je precies zien waar welk schroefje moertje boutje ringetje etc. hoort te zittenpartslistde blokjes zijn bijna helemaal hetzelde(oud\nieuw) behalve dat bij nieuwe types het koppelingshuis en het onderliggende tandwiel aan elkaar zitten...
ja, ik wil gelijk wat weten over dat tandwiel
dat tandwiel dat wordt aangedreven door de kickstarter(dus niet het tandwiel van de kickstarter zelf), hoort dat te kunnen schuiven over de as?
of moet ie helemaal vastzitten op de as dat ie niet op en neer kan bewegen.
anders missen er bij mij de nodige goede ringetjes.

dat tandwiel dat wordt aangedreven door de kickstarter(dus niet het tandwiel van de kickstarter zelf), hoort dat te kunnen schuiven over de as?
of moet ie helemaal vastzitten op de as dat ie niet op en neer kan bewegen.
anders missen er bij mij de nodige goede ringetjes.
-
- 1500km gereden
ik heb achter dat tandwiel alleen die nmmr 20. en voor het tandwiel een ringetje met dat clipje ervoor.
maar hij hoort toch wel op en neer te kunnen bewegen? want dat kickstarters tantwiel komt ook omhoog. die moeten toch met elkaar omhoog komen.
maar hij mag het tantwiel van de kickstarter niet raken als er niet gekickt wordt.
maar hij hoort toch wel op en neer te kunnen bewegen? want dat kickstarters tantwiel komt ook omhoog. die moeten toch met elkaar omhoog komen.
maar hij mag het tantwiel van de kickstarter niet raken als er niet gekickt wordt.
-
- 1500km gereden
het tandwiel(22) word door die veering omhoog gehouden, hij mag dus niet op en neer kunnen, het best kan je een dunne ring pakken die een maatje te groot is, en die in de juiste vorm buigen, of ff een mailtje naar een webshop om te kijken of die die ring hebben...
edit: maar dit maakt niet dat gekke geluid. want dat tandwiel draait ook in zn vrij...
voor dat geluid zou ik wat spelen met je kabelspanning en de afstelling van je wormpje(dit doe je met 21 en 22)
het klinkt namelijk als koppelingsplaten die beginnen te pakken...

edit: maar dit maakt niet dat gekke geluid. want dat tandwiel draait ook in zn vrij...
voor dat geluid zou ik wat spelen met je kabelspanning en de afstelling van je wormpje(dit doe je met 21 en 22)
het klinkt namelijk als koppelingsplaten die beginnen te pakken...