je laad hem vol maar blijft toch nog 300 kilo onder het toegestane gewicht.
tijdens het naar huis rijden begint hij toch wat te slingeren op de snelweg.
je gaat eraf en controleerd de remmen hmm ze lopen vrij en de velgen voelen niet warm.
je besluit toch maar de binnendoor weg te nemen lagere snelheid mogelijk.
je kijkt regelmatig in de spiegels en ziet ineens dikke zwarte rook bij de aanhanger

je stopt weer en hoort nog net pssssssssstttttt na een kleine wandeling om de auto en de aanhanger
ondek je dat de rechterachterband lek staat

nou kan dat natuurlijk maar vanwaar die zwarte rook die nu geheel verdwenen is

nouja ik wil de band wisselen er is immers een reserve wiel maar ik zie meteen dat dat niet gaat lukken
aan de autokrik en de wielsleutel van de bmw heb ik niks en intussen zakt de aanhanger steeds verder in de zachte berm

de wegenwacht maar bellen dan

maar waar sta ik eigenlijk ?
ik ben net een dorp uit gereden maar hoe heet dat dorp

ff de tom tom aan zetten om te kijken waar ik ben, ding ligt al maanden sinds de fs1 meeting in de auto, is dus leeg
en doet t niet

aanhanger afgekoppeld en terug gereden het is dorp hernen en de straat de hernenseweg een 100 km weg

de vriendelijke anwb juffrouw vraagt waar ik sta en welke weg kruist begrijpelijk heeft ze aan hernenseweg alleen niet genoeg.
dan vraagt wat is er in de buurt ik zeg hernen en 2 km verder wijchen, zegt ze ooh dan is de a 50 en de n 326 in de buurt
ik zeg ja de a 50 zie ik 100 meter verderop liggen.
ze zegt de wegenwacht komt met een uurtje naar u toe, ik zeg heel fijn en wens haar een prettige dag.
geen uur maar 10 minuten later komt de wegenwacht er al aan en het wiel is snel verwisseld.
dan blijkt ook de oorzaak van de lekke band, de wielen zijn niet van de aanhanger, maar van een golf, deze
hebben een hogere et waarde waardoor ze ietswat aanlopen met een lege aanhanger geen probleem maar met belading
dus wel.
de zwarte rook was de band en de hele zijkant was door gesleten

ik ben rustig naar huis gereden en heb de hanger leeg gehaald de planning was 6 uur klaar door het op onthoud werdt dat half 9.
maar goed dat zat mij dus tegen vandaag