dan heb je waarschijnlijk een kop uit mexico... die kunnen niet tegen lpg en aardgas... de oplossing is dezelfde kop, maar dan in duitsland gefabriceerd, zoeken en monteren. en verder MOET je op tijd de bouten natrekken... zeker als je op lpg rijdt of gaat rijden.Jeti schreef:Nou, het probleem was dus dat het nog in de garantie zou zitten toen ik hem kocht. Heb hem eerst 4 mnd geschorst omdat ik een lease auto had bij tijdelijk werk, en sindsdien ben ik eigenlijk aan het wachten op de monteur. Die het gratis zou repareren. Maar die dus ineens geen tijd blijkt te hebben.
Anders was ie allang gefixt of verkocht met meer keuring dan 2 weken.
Is trouwens gewoon een standaard 1400 motor. Maar je schijnt ook weer verschillende soorten te hebben vertelde Bonne me laatst.
Ik kan wel opzoeken hoe en wat precies, maar ik ga het toch niet in m'n eentje doen..
jeroenvans schreef:dan heb je waarschijnlijk een kop uit mexico... die kunnen niet tegen lpg en aardgas... de oplossing is dezelfde kop, maar dan in duitsland gefabriceerd, zoeken en monteren. en verder MOET je op tijd de bouten natrekken... zeker als je op lpg rijdt of gaat rijden.
Jeti schreef:jeroenvans schreef:dan heb je waarschijnlijk een kop uit mexico... die kunnen niet tegen lpg en aardgas... de oplossing is dezelfde kop, maar dan in duitsland gefabriceerd, zoeken en monteren. en verder MOET je op tijd de bouten natrekken... zeker als je op lpg rijdt of gaat rijden.
Geen idee, de politie heeft er de eerste 80.000 km mee op LPG gereden. Daarna is het eruit gegaan. Vorig jaar begon hij koelvloeistof te verbruiken, werd verholpen door het vervangen van de koppakking.
De kopbouten zijn een paar weken na het vervangen van de koppakking weer aangedraaid, maar het probleem werd nog steeds alleen maar erger. Nu stroomt het er gewoon uit, ookal rijd je maar een klein stukje. En de temperatuur loopt te hoog op.
Kortom: hij is op.
Er komt ook geen andere auto, dus ben voorlopig even van auto-gezeik af!