marco schreef:Netjes.
Wat heb jij vandaag met of op een brommer gedaan v6.0
-
- 500km gereden
- Berichten: 534
- Lid geworden op: 29 okt 2006, 23:09
marco schreef:miran72 schreef:Deze brommer heeft het nog nooit goed gedaan in de regen. Binnenkant van ontstekingafdekplaatje was zeiknat maar er zitten nergens rare spleten ofzo. Op een gegeven moment in de stromende regen moet ik afremmen of stoppen en dan slaat ie af en krijg ik 'm bijna niet meer aan de praat.
Vanochtend start ie gewoon met 1 kick alsof er niets aan de hand is.
Komt er geen water bij de carburateur?
Bij de volgende regenbui trek ik gelijk de aha kap eraf om te kijken of het nat is daarbinnen.
-
- 2500km gereden
- Berichten: 3862
- Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31
Miran, dit probleem klinkt bekend in de oren, behalve dat natte achterop het ontstekings dekseltje dan.
Vroeger kwam het veel voor dat met een regenbui je reed door een plas en hup motor uit.
Nieuw werden de fs1tjes geleverd met een metalen bougiedop deze was niet waterdicht, en dat was toen meteen het probleem.
iedereen rookte toen dus met je aansteker hield je de vlam even in de dop en je wreef de bovenkant van je bougie droog en je reed weer.
velen deden een kartonnetje op de framebeugels zodat het spatwater van je voorwiel niet tegen de dop kwam en konden zo door rijden in de regen.
later kwam ngk met de waterdichte bougiedop en was het probleem opgelost, al hadden de eerste doppen wel het probleem was ie een paar keer van de bougie af geweest was ie ook niet meer waterdicht.
probeer dit eens mischien is het ook wel jou probleem
Vroeger kwam het veel voor dat met een regenbui je reed door een plas en hup motor uit.
Nieuw werden de fs1tjes geleverd met een metalen bougiedop deze was niet waterdicht, en dat was toen meteen het probleem.
iedereen rookte toen dus met je aansteker hield je de vlam even in de dop en je wreef de bovenkant van je bougie droog en je reed weer.
velen deden een kartonnetje op de framebeugels zodat het spatwater van je voorwiel niet tegen de dop kwam en konden zo door rijden in de regen.
later kwam ngk met de waterdichte bougiedop en was het probleem opgelost, al hadden de eerste doppen wel het probleem was ie een paar keer van de bougie af geweest was ie ook niet meer waterdicht.
probeer dit eens mischien is het ook wel jou probleem

Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
-
- 2000km gereden
- Berichten: 2208
- Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57
fs1willem schreef:Wellicht vonkt ie aan de buitenkant van de bougiedop als die nat is. Andere bougiedop of zoals wij vroeger deden een houten hulsje van een luciferdoosje eromheen op het moment dat ie stopt met vrolijk draaien, maar ja, dan moet je die wel net bij je hebben. Ik ken dit euvel maar al te goed, mijn 1J5 had ook altijd in barre regen dit probleem en ik had daar dus gewoon het hele jaar door een hulsje omheen (was overigens zo'n bougiedop met metalen buitenkant).

- eriks
- 2000km gereden
- Berichten: 2212
- Lid geworden op: 08 jan 2012, 21:38
-
- 2500km gereden
- Berichten: 3862
- Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31
mja soms denk ik ook wel eens dat yamaha staat voor lang wachten.
spuitwerk duurt maanden verchromen duurt maanden.
als je dan ook een prijs zou krijgen omdat ze het in de loze uurtjes doen
maar nee wel de volle prijs af tikken.
Willem denk maar zo het rij seizoen zit er bijna op je hebt weer tot volgend voorjaar
baja: heb je al overwogen dat hart van de schijf rood te maken
nee staat ook wel dat zwart omdat de klauw ook zwart is he
spuitwerk duurt maanden verchromen duurt maanden.
als je dan ook een prijs zou krijgen omdat ze het in de loze uurtjes doen
maar nee wel de volle prijs af tikken.
Willem denk maar zo het rij seizoen zit er bijna op je hebt weer tot volgend voorjaar

baja: heb je al overwogen dat hart van de schijf rood te maken

nee staat ook wel dat zwart omdat de klauw ook zwart is he

Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
-
- 2000km gereden
- Berichten: 2208
- Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57
fs1man schreef:mja soms denk ik ook wel eens dat yamaha staat voor lang wachten.
spuitwerk duurt maanden verchromen duurt maanden.
als je dan ook een prijs zou krijgen omdat ze het in de loze uurtjes doen
maar nee wel de volle prijs af tikken.
Willem denk maar zo het rij seizoen zit er bijna op je hebt weer tot volgend voorjaar![]()
Vechromen één week... spuiten na afspraak enkele dagen. Betaal ik natuurlijk wel normaal tarief.
Wachten tot volgend voorjaar... zal waarschijnlijk niets anders op zitten. Dan maar hopen dat ze de prijs van de keuring niet omhoog gooien

fs1man schreef:baja: heb je al overwogen dat hart van de schijf rood te maken![]()
nee staat ook wel dat zwart omdat de klauw ook zwart is he
Misschien binnenzijde rood en buitenzijde zwart... of zwart/rood-geblokt... als compromis

(nee hoor, mooi zo laten)
- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
fs1willem schreef:Wachten tot volgend voorjaar... zal waarschijnlijk niets anders op zitten. Dan maar hopen dat ze de prijs van de keuring niet omhoog gooien![]()
Dan gooi je er toch tijdelijk een trommelremmetje op, of die van je P?
Die is trouwens wèl keuringsklaar en ook nog niet gekeurd.. Hop, naar de RDW jij!

-
- 2000km gereden
- Berichten: 2208
- Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57
Jeti schreef:fs1willem schreef:Wachten tot volgend voorjaar... zal waarschijnlijk niets anders op zitten. Dan maar hopen dat ze de prijs van de keuring niet omhoog gooien![]()
Dan gooi je er toch tijdelijk een trommelremmetje op, of die van je P?
Die is trouwens wèl keuringsklaar en ook nog niet gekeurd.. Hop, naar de RDW jij!
Waarom een voorvork met trommelsysteem aanschaffen ? Blijft dan later alleen maar weer stoffig worden en ik heb die twee FS1's juist in elkaar gestoken om van de losse dingen in mijn berging af te komen

De keuringen op zich hebben geen haast... het afbouwen zou wel een keertje leuk zijn. Met name de 2F2, want dat blokje heeft potentie... waarom weet ik niet, maar zo voelt het.
- eriks
- 2000km gereden
- Berichten: 2212
- Lid geworden op: 08 jan 2012, 21:38