Kijk wel even naar de draaglast (druk) van je trekhaak, op hoeveel deze berekend is.
Bij mijn golf was dat iets van 50-60 kg, dus dan is de belading te zwaar. Denk dat je bij zo'n auto de trekhaak wel wat meer mag belasten (maar dat zal liggen aan de bevestiging van de trekhaak).
ik denk ook te zwaar meeste trekhaken mogen een kogeldruk van 50-75 kilo hebben.
tel 72 kilo voor de brommer tel 30 kilo voor de twinny met die goot erop ga je al over de 100 kilo.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
er zijn fietsendragers voor bv elo bikes die 90 kilo mogen dragen.
er is nu een oldtimer drager in de maak die 100 kilo mag gaan dragen .(movanet mee bezig de eerste ligt straks in mijn winkeltje )
probleem is niet de drager maar de druk die een trekhaak kan en mag hebben ,en de brommer steek niet te veel uit fietsen zijn soms langer .
bajaboy schreef:er zijn fietsendragers voor bv elo bikes die 90 kilo mogen dragen. er is nu een oldtimer drager in de maak die 100 kilo mag gaan dragen .(movanet mee bezig de eerste ligt straks in mijn winkeltje )
probleem is niet de drager maar de druk die een trekhaak kan en mag hebben ,en de brommer steek niet te veel uit fietsen zijn soms langer .
Ik heb een verstevigde fietsendrager en doe het vaak zo.
Wel doe ik 1 of 2 spanbanden van de brommer/fietsendrager naar die 2 buizen bovenop het dak. Om wat gewicht van de drager te nemen.