
en als je t voorwiel niet gaat gebruiken
eriks schreef:fs1man schreef:Die chromen plaatjestank ga je toch niet spuiten![]()
en als je t voorwiel niet gaat gebruiken
Die tank heeft aardig wat butsen Jos
En het voorwiel gebruik ik wel hoor
fs1man schreef:eriks schreef:fs1man schreef:Die chromen plaatjestank ga je toch niet spuiten![]()
en als je t voorwiel niet gaat gebruiken
Die tank heeft aardig wat butsen Jos
En het voorwiel gebruik ik wel hoor
Ok tankje leek nog wel netjes en dan is het een doodzonde om m te spuiten he
fs1man schreef:Miran, dit probleem klinkt bekend in de oren, behalve dat natte achterop het ontstekings dekseltje dan.
Vroeger kwam het veel voor dat met een regenbui je reed door een plas en hup motor uit.
Nieuw werden de fs1tjes geleverd met een metalen bougiedop deze was niet waterdicht, en dat was toen meteen het probleem.
iedereen rookte toen dus met je aansteker hield je de vlam even in de dop en je wreef de bovenkant van je bougie droog en je reed weer.
velen deden een kartonnetje op de framebeugels zodat het spatwater van je voorwiel niet tegen de dop kwam en konden zo door rijden in de regen.
later kwam ngk met de waterdichte bougiedop en was het probleem opgelost, al hadden de eerste doppen wel het probleem was ie een paar keer van de bougie af geweest was ie ook niet meer waterdicht.
probeer dit eens mischien is het ook wel jou probleem
miran72 schreef:Shit, stond vandaag weer stil tijdens een regenbui, had de bougiedop goed gedicht maar mocht niet baten. Het is denk ik wel het opspattende water wat op de cilinderkop komt want met spatlap is er niks aan de hand maar wil geen spatlap dat is nou echt jaren '60.
Zit nu trouwens zo'n rode champion waterdichte dop op maar blijkbaar helpt het geen zier.
hans.m schreef:miran72 schreef:Shit, stond vandaag weer stil tijdens een regenbui, had de bougiedop goed gedicht maar mocht niet baten. Het is denk ik wel het opspattende water wat op de cilinderkop komt want met spatlap is er niks aan de hand maar wil geen spatlap dat is nou echt jaren '60.
Zit nu trouwens zo'n rode champion waterdichte dop op maar blijkbaar helpt het geen zier.
Ik had eens een scheurtje in mijn bougiekabel, wanneer het regende viel mijn fs1 ook stil. Misschien eens controleren?
NIX schreef:Blokje afgebouwd en meegegeven.
fs1man schreef:NIX schreef:Blokje afgebouwd en meegegeven.
En mijn dank daarvoor![]()
Dat was weer een mooi licht puntje dat de 69er weer een van de typische 69 details terug heeft.
het 69er blokje zonder de voorste ontstekingskap bevestiging![]()
nu nog de verhoogde ring bij de stuurplaat en het carbarateur rubber zonder veertje dan heeft ie alle 69er kenmerken terug.
Het was ook een goed bericht omdat de 378 me weer in de steek heeft gelaten in een stuk van 200 meter koppeling weg
en even later ook de aandrijving.
heb weer mensen moeten bellen om me te komen halen en met de auto met aanhanger de 378 op te scheppen.
Ik hoop vandaag te kunnen achterhalen wat er nu weer mis is met de 378, maar eerst wil ik de 69er klaar hebben.
de 69er krijgt heeft de volgende set up fs1 schijfblokje met ajh cilinder snelle schijf en 16 mm carbarateur de hoge uitlaat
en tandwiel verhouding 13-39.
Dat is de bedoeling althans maar de tandwiel verhouding is een beetje afhankelijk wat ie met mijn gewicht doet.
Henk jan vermoed dat ie een 3 plaats koppeling moet hebben, maar ik wil er eerst even mee rijden om te kijken of
dat nodig is.
het 2ru blokje is zojuist onder de 378 winter rat gemonteerd en kan dus rijden als t goed is (je weet maar nooit he t is een 378 frame)
miran72 schreef:NIX schreef:Niet op de bougie, -dop en -kabel gespoten?
Alles zijknat gespoten, kabel, dop, onderkant blok, onderkant ontsteking, carburateurkant alles met dikke straken en uit ging ie niet!