Vandaag nieuwe cilinderkop erop gezet.
Meteen even in gang getrapt, draait netjes met de f5b.
Maar koppeling slipt Zou aan de olie kunnen liggen natuurlijk
fs1man schreef:Miran, dit probleem klinkt bekend in de oren, behalve dat natte achterop het ontstekings dekseltje dan. Vroeger kwam het veel voor dat met een regenbui je reed door een plas en hup motor uit. Nieuw werden de fs1tjes geleverd met een metalen bougiedop deze was niet waterdicht, en dat was toen meteen het probleem. iedereen rookte toen dus met je aansteker hield je de vlam even in de dop en je wreef de bovenkant van je bougie droog en je reed weer. velen deden een kartonnetje op de framebeugels zodat het spatwater van je voorwiel niet tegen de dop kwam en konden zo door rijden in de regen. later kwam ngk met de waterdichte bougiedop en was het probleem opgelost, al hadden de eerste doppen wel het probleem was ie een paar keer van de bougie af geweest was ie ook niet meer waterdicht. probeer dit eens mischien is het ook wel jou probleem
Ja hoor vanochtend stond ik in de regen weer met pech, ½ uurtje in de regen rijden dan slaat ie af en gaat pas weer rijden als ie droog is. Gelukkig heb ik een demontabele spatlap gemaakt en die had ik bij me. Erop gezet en weer rijden.
@miran72 Even een Grolsch beugel scoren, lospoppen en het ringetje wat aan de dop hangt (rood van kleur) om je bougie schuiven... Klinkt als water bij de bougie namelijk, dit rubbertje gaat dit tegen...
Bovenstaande methode is beproefd en perfect bevonden door 3 generaties van familie Dalenoord xD