Weigerende brommer?
Weigerende brommer?
Laatst reed ik na een nieuwe zuiger gemonteerd te hebben, weg bij m'n huis. Reed naar een vriend 2km verderop, ging prima, maar toen ik terugreed, reed ie eerst nog maar 20 km/h met lage toeren, en toen 10 km/h, nog lagere toeren, en uiteindelijk kwam ie helemaal niet meer vooruit, stopte uit zichzelf gewoon..
Iemand een idee? Geen compressie? Ontsteking niet goed afgesteld?
Iemand een idee? Geen compressie? Ontsteking niet goed afgesteld?
-
- 2500km gereden
ja dat deed ik ook maaruh smeer je nog met een pompje?
zo nee: hoeveel smeer je ?! ik met inrijden : 1.30
en als je nog met een pompje rijdt had ik als ik jou was je pompje afgesloten en zelf te gaan mengen.. doe ik ook!
waarschijnlijk is je pompje dan stuk dan.
schroef je cillinderkop er ff af en kijk eens in je cilinder of je krassen ziet!
(en hoe ziet je bougie eruit?)
zo nee: hoeveel smeer je ?! ik met inrijden : 1.30

en als je nog met een pompje rijdt had ik als ik jou was je pompje afgesloten en zelf te gaan mengen.. doe ik ook!
schroef je cillinderkop er ff af en kijk eens in je cilinder of je krassen ziet!
- Aad
- 1500km gereden
- Contacteer:
reddevil schreef:ja dat deed ik ook maaruh smeer je nog met een pompje?
zo nee: hoeveel smeer je ?! ik met inrijden : 1.30![]()
Op jouw inrijd-smering rijd ik altijd..!
Nou ik heb er nu gewoon mix ( geen idee welke verhouding dat is ) en een flinke scheut 2takt olie ingedaan, man van yamahafs1.com raadde me dat aan.. Zal het mengsel nog te arm zijn? Zal binnekort als ik weer tijd heb ff kijken naar die cilinderkop en de bougie.. zou goed kunnen dat de bougie ook aan vervanging nodig is.
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
-
- 1500km gereden
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
F(S1)rank schreef:Nou ik heb er nu gewoon mix ( geen idee welke verhouding dat is ) en een flinke scheut 2takt olie ingedaan, man van yamahafs1.com raadde me dat aan.. Zal het mengsel nog te arm zijn? Zal binnekort als ik weer tijd heb ff kijken naar die cilinderkop en de bougie.. zou goed kunnen dat de bougie ook aan vervanging nodig is.
gevaarlijke praktijken hoor

(hangt ervan af hoeveel marge je brommer heeft)
! een scheut bij kan dodelijk zijn, omdat je met die olie je mengsel verarmt (olie minder brandbaar)
-controleer ook even de speling tussen de koppen van je segmenten, wanneer deze in de cylinder geplaatst zijn, zonder de piston erin, als bij het uitzetten door de warmte de koppen botsen,
zet het segment zich in de breedte en loopt hij vast..
(met goede olie koelt het dan weer af, en kan je even weer rijden.. blijft wel niet duren,)
(met slechte olie las je segment en wand min of meer aan elkaar..)
ideaal is nét niet toe op bedrijfstemperatuur..
die geschuinde kant onderaan de piston is ook een goede, als je een nieuwe cyl steekt..
->vergeet ook niet dat bij té traag rijden, er dan weer veel minder gekoeld wordt he..

when men were men, and helmets were for divers
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Contacteer: