Twijfel

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Pieperuz

Twijfel

Bericht door Pieperuz »

Beste leden,

Ik ben al een paar weken lid van dit forum en heb al wat contact gehad met wat leden (en een heleboel gelezen). Ten eerste wat een mooie club mensen is dit!

Nou zit ik erg te twijfelen. Misschien kunnen jullie mij helpen. Ik woon in Amsterdam en ik moet elke dag een uur reizen met de tram naar mijn werk. Met een scooter/brommer is het 13 km en dus een half uurtje. Daarom wil ik graag een scooter/brommer kopen.

Nou vind ik scooters er niet uitzien, dat plastic en die hele vormgeving vind ik helemaal niks. Toen kwam ik een FS1 tegen in zeer goede staat bij een dealer. Hij vraagt er wel 1400 euro voor.

Nu is mijn vraag: Is het verstandig om een Yamaha FS1 te kopen voor dagelijks 30 km in Amsterdam?

Of kan ik beter een scooter kopen?

Sleutelen kan ik voor geen meter. Tevens heb ik geen garage waar ik de brommer kan stallen. Een hoes zal dan alle bescherming zijn.

Ik hoop dat jullie mij een eerlijk antwoord kunnen geven :) In ieder geval al bedankt voor het lezen!
bajaboy
2500km gereden
2500km gereden
Contacteer:

Bericht door bajaboy »

dan zou ik gaan voor een scooter .
1 veel goedkoper
2 veel plastiek
makkelijk op te voeren en af te voeren(na een 3 jaar zijn ze meestal op)
3 iedereen (meeste fietsboeren)kan hem maken .
4 onderdelen veel en goedkoop
in de winter doen je benen en de rest niet zo n pijn van de kou
5 keuze met of zonder helm.
etc etc
pee67
5000km gereden
5000km gereden

Bericht door pee67 »

Dagelijks 30 km rijden met een goed onderhouden FS1 mag geen probleem zijn.
Maar deze alleen maar buiten laten staan (onder een hoes dan wel) daar zou ik niet voor kiezen.
Je wilt hem tenslotte ook goed en netjes houden.

Dat je niet kunt sleutelen maakt natuurlijk niks uit, een Fs1 kan er neet zo goed mee stoppen
als dat er een scooter mee stopt, en daar kun je dan ook niet aan sleutelen en moet het toch door
hulp van anderen opgelost worden.

Als je gaat kijken naar een FS1, neem dan iemand mee die er verstand van heeft, iemand uit je omgeving
of misschien iemand van het forum.
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

Waar staat die fs1 tekoop?
Yamaha Sheriff 1981
Pieperuz

Bericht door Pieperuz »

Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

Aardig aan de prijs voor dat model..
Voordeel van die nieuwste modellen is wel dat die vaak weinig km's hebben gereden. Maar daar zou nog wel 300-400 vanaf mogen..

Jammer als hij buiten zou moeten slapen. EN niet goed voor de brom, EN kans dat hij of onderdelen gejat worden. Zonde!

Ben je ook naar andere (oldtimer) brommers aan het kijken, of alleen FS1? Gericht, of omdat je deze toevallig tegen kwam?

Al eens naar een Puch Maxi ofzo gekeken? Zijn ook heerlijke brommertjes en hebben weinig onderhoud nodig.
Pas op dat je geen opgevoerde of aangepaste koopt.. Wel zo origineel mogelijk en dan desnoods zelf beetje aanpassen.
Heb je eventueel ook op snorfiets kenteken, mocht je dat willen (of er zelf opzetten).
Voordeel is dat de meeste brommerboeren nog best ff je ontsteking kunnen stellen eens in de zoveel tijd.

Waar woon je in A'dam?
(er zijn hier ondertussen behoorlijk wat mensen uit A'dam of die er gewoond hebben)
Pieperuz

Bericht door Pieperuz »

Ja ik vond de prijs ook wat aan de hoge kant. Ik heb nog niet echt onderhandeld, dus er kan vast nog een hoop af. Zeker in combinatie met een helm en slot.

Maar als ik jullie reacties zo lees, kan ik dus beter een plastic geval kopen. Ik had al zo'n vermoeden, maar ik vind die FS1 er zo mooi uit zien en toen ik er eenmaal op zat, was ik bijna verkocht...
Pieperuz

Bericht door Pieperuz »

Ik woon in Amsterdam-West.

Ik zal de Puch maxi eens bekijken :)
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Puch Maxi... dan kan je echt 100x beter een scooter kopen, zeker als je er elke dag mee moet rijden. Een Puch Maxi rijdt voor geen meter
Pieperuz

Bericht door Pieperuz »

Ik zal zelf te denken aan een Kymco Agility.

Als het dan toch een plastic geval wordt, ga ik ook niet mijn geld verspillen om een mooie te kopen, want die zijn er niet :P
koppel
1500km gereden
1500km gereden

Bericht door koppel »

ik zou in 2013 geen fs1 nemen voor dagelijks vervoer in de stad, gewoon niet praktisch.

2RU op de foto ziet er netjes en origineel uit, vind er maar eens een in nieuwstaat, dan is 1400 euro redelijk te noemen.
fs1willem
2000km gereden
2000km gereden

Bericht door fs1willem »

Pieperuz schreef:http://www.becktweewielers.nl/showroom.php?id=8

In Hoorn :)

Die heb ik daar zien staan. Is wel een allergaartje, maar is op zich een best FS1'tje.
Het bloknummer begint overigens met 1J5-10 en dan weten kenners dat het feitelijk een ori-Kenny Roberts 1976-blokje is :wink: .

koppel schreef:2RU op de foto ziet er netjes en origineel uit, vind er maar eens een in nieuwstaat, dan is 1400 euro redelijk te noemen.

Schijn bedriegt :roll: . Origineel is ie zeker niet, maar het is wel een nette FS1.
€ 1400 vind ik persoonlijk een beetje aan de hoge kant, maar Beck is wel betrouwbaar... ken hem al vanuit mijn brommertijd :roll: .
Laatst gewijzigd door fs1willem op 09 feb 2013, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Pieperuz schreef:Ik zal zelf te denken aan een Kymco Agility.

Als het dan toch een plastic geval wordt, ga ik ook niet mijn geld verspillen om een mooie te kopen, want die zijn er niet :P

M'n pa heeft om naar z'n werk te rijden een Kymco People S, nou ben ik niet zo'n scooter fan, maar als ik ook vaak naar het werk zou moeten rijden met een een brommer/scooter, dan had ik ook zo'n ding gekocht. Zuinig, betrouwbaar (4-takt), je zit er goed op (voor een scooter vrij groot, ze zijn er ook als motorfiets) en het rijdt heel aardig door z'n groot formaat wielen (16"), netjes ongrenst tegen de 70 km/h zonder herrie aan je kop. Misschien zou je daar ook eens naar kunnen kijken.
Pieperuz

Bericht door Pieperuz »

Stiekem had ik gehoopt dat jullie het mij zouden aanraden, maar als zelfs de kenners het niet verstandig vinden, hebben jullie mij waarschijnlijk een hoop gedoe weten te voorkomen :D
Pieperuz

Bericht door Pieperuz »

Een collega raadt mij trouwens elke keer weer een Vespa PK50 aan. Is dat net zo onverstandig als een FS1?
Plaats reactie