NIX schreef:Kruiskoppen zijn alleen een probleem als je weigert in een slagschroevendraaier te investeren. Of als een vorige eigenaar dat niet heeft gedaan.
Een goed passende schroevedraaier doet vaak wonderen... en voor de zekerheid eerst even een klap met de hamer om de boel te laten schrikken. Het komt bijna niet voor dat ik een goede kruiskop vernaai.
Maar ja, helaas komt het te vaak voor dat vorige eigenaren hebben zitten kloten met verkeerde (vaak te kleine) schroevedraaiers .
bedankt voor de tips! ik heb er een gleuf in gemaakt zodat ik nog eens extra grip kan zetten met een platte schroevendraaier en, succesvol!
heb ook ineens nieuwe vijzen gekocht en alles gaat goed.
het lek in het carter ga ik een van de dagen dichten met kneedbaar metaal, heeft iemand hier ervaring mee? enkele tips?
ik heb nogal lang zitten sukkelen met dat ik niet wist wat ik nog kon doen, vandaar deze late reactie.
sam375 schreef:bedankt voor de tips! ik heb er een gleuf in gemaakt zodat ik nog eens extra grip kan zetten met een platte schroevendraaier en, succesvol! heb ook ineens nieuwe vijzen gekocht en alles gaat goed. het lek in het carter ga ik een van de dagen dichten met kneedbaar metaal, heeft iemand hier ervaring mee? enkele tips? ik heb nogal lang zitten sukkelen met dat ik niet wist wat ik nog kon doen, vandaar deze late reactie.
Als je met kneebaar metaal aan de slag gaat slijp het mooi uit met een dremeltje of iets heeeeeeeeeeeeeeel goed schoonmaken met wasbenzine of remmenreiniger !
Ik denk niet dat je je carter gefixed krijgt met kneedbaar metaal, iig niet in het stuk waar je de aftapbout indraait. Je kan beter denk ik een goed carterhelft zoeken.
sam375 schreef:terwijl ik aan men brommer bezig was, brak een bout af onderaan de motor, ik vermoed dat het de bout was om de olie te vervangen, want toen hij los kwam, liep er olie uit. moet dit deel vervangen worden of zijn er eenvoudigere oplossingen?
het gat volledig dichten was ik niet van plan, dan moet ik het telkens openboren om de olie te vervangen, ik dacht eerder aan twee mogelijkheden
- alles goed schoonmaken, de bout een beetje invetten met olie, deze in het gat passen en kneedbaar metaal er over waardoor deze de groeven van de bout aanneemt.
- of alles goed afkuisen en de afgebroken delen er tegenhouden en vasthouden met het kneedbaar metaal.
welk van de twee is het meest haalbaar? het tweede lijkt mij het eenvoudigste
sam375 schreef:het gat volledig dichten was ik niet van plan, dan moet ik het telkens openboren om de olie te vervangen, ik dacht eerder aan twee mogelijkheden - alles goed schoonmaken, de bout een beetje invetten met olie, deze in het gat passen en kneedbaar metaal er over waardoor deze de groeven van de bout aanneemt. - of alles goed afkuisen en de afgebroken delen er tegenhouden en vasthouden met het kneedbaar metaal.
welk van de twee is het meest haalbaar? het tweede lijkt mij het eenvoudigste
dat gaat je waarschijnlijk niet lukken met kneedbaar metaal / aluminium
trouwens over kneedbaar metaal / alu gesproken devcon is gewoon heel erg goed
maar ook behoorlijk duur!
JB-WELD kost een kwart van devcon en is net zo goed!
mocht je het tog willen proberen
Ik zou ook een ander carterdelen zoeken tenzij je iemand kent die dit zou kunnen lassen.
Je krijgt zelfs al een carterdeel aangeboden van Jens In de faq staat uitgelegd hoe je het blokje kan reserveren en indien je er niet zelf aan zou willen beginnen is er misschien wel iemand die je kan helpen