Slip Koppeling!
- Tombo
- 17500km gereden
Weet je wat trouwens ook kan, ipv dat hele achterlijke wormpjes systeem, een hydraulische koppeling maken, zoals een motorfiets!
Wij zijn daar nu mee bezig voor het Suzuki GSX-R600 blok van onze nieuwe race-auto van de universiteit. Die koppeling is nu kabelbediend, en die gaan we ombouwen naar hydraulische bediening. We hebben al een koppelingscilinder van een Kawasaki gekocht, nu alleen nog een plaatje maken zodat we hem op het blok kunnen monteren. Het is eigenlijk supersimpel te maken, en je hebt geen geklooi meer met afstellen.
Wij zijn daar nu mee bezig voor het Suzuki GSX-R600 blok van onze nieuwe race-auto van de universiteit. Die koppeling is nu kabelbediend, en die gaan we ombouwen naar hydraulische bediening. We hebben al een koppelingscilinder van een Kawasaki gekocht, nu alleen nog een plaatje maken zodat we hem op het blok kunnen monteren. Het is eigenlijk supersimpel te maken, en je hebt geen geklooi meer met afstellen.
-
- 100km gereden
- bromtolfs1
- 100km gereden
- Contacteer:
-
- 100km gereden
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
-
- 100km gereden
De drukplaten,die heb ik niet gemaakt die heb ik zo gekocht.Het koppelings heb ik zelf
gemaakt,2stalen huizen tegen elkaar gelast op gemeten toen netjes afgeslepen, de lassen af laten draaien.Huis aan
de achter kant 3hechten geven dus gelast,dan ben je de speling kwijt want de rubbers zijn ook helemaal verteerd naar 25 jaar!
vandaar dat ik het huis heb vastgelast.
zie foto
hier zie je wat de bedoelin is!
hier zitten ook wat meer lasjes maar dat was even proef draaien
groeten Addy.
gemaakt,2stalen huizen tegen elkaar gelast op gemeten toen netjes afgeslepen, de lassen af laten draaien.Huis aan
de achter kant 3hechten geven dus gelast,dan ben je de speling kwijt want de rubbers zijn ook helemaal verteerd naar 25 jaar!
vandaar dat ik het huis heb vastgelast.
zie foto

hier zie je wat de bedoelin is!
hier zitten ook wat meer lasjes maar dat was even proef draaien
groeten Addy.
-
- 1500km gereden
- Contacteer:
- Tombo
- 17500km gereden
Ikheb nog een "officiele" 3plaats koppeling liggen. Is van riemer geweest. Helaas zijn er wat van die plaatjes (waar addy de gaatjes in heeft geboord) afgebroken (iemand heeft hem op de grond laten vallen
). Zou dat nog te lassen zijn als ik vergelijkbare plaatjes maak die er zo op kunnen (dus een ander huis sloop
), en daarna afdraaien?

-
- 10000km gereden
- Contacteer: