Brommer loopt op topsnelheid nog harder met choke open...
- Louistje
- 100km gereden
Brommer loopt op topsnelheid nog harder met choke open...
Heren,
Sinds ik m'n brommer in het najaar heb ontkoold en flink heb schoongemaakt rijdt ie niet meer zo lekker als dat ie ooit deed.
De hele winter heeft ie eigenlijk binnen gestaan en heb ik er amper op gereden.
Ik heb onlangs de carburateur tot in de kleine schroefjes uit elkaar gehaald en schoongemaakt, wat ook wel nodig was...
Sinds die tijd krijg ik 'm niet meer zo lekker lopend.
Onderin de toeren rijdt ie op zich niet heel erg verkeerd, alleen moet ik het gas vaak wel helemaal opendraaien tot dat ie 'm een beetje oppakt.
Vlak voor z'n powerband wil ie nog wel eens even inhouden, maar zodra ie dan in z'n powerband is gaat ie prima..
Wat mij gisteravond op viel, op topsnelheid rijdt ie zo'n 65 km/h, maar als ik de choke opentrek, en dan ook echt helemaal, krijg ik 'm nog hoger in toeren en zit ik al snel op zo'n 70 a 75 km/h...
Echter, als je weer langzamer begint te rijden verzuipt ie op de openstaande choke.
Dus waar zou ik nu aan moeten denken, een grotere sproeier?
Mijn setup is als volgt:
2F2 memrbaan inlaat met een originele F5B (49,9) TUM78
Originele Mikuni 16mm carburateur, sproeier ga ik zo even bekijken.
Tandwielverhouding is 13/43
Voor de rest zit er een hoge drukkop op, snelle uitlaat met een grote bocht (da's 32mm, toch?).
Sinds ik m'n brommer in het najaar heb ontkoold en flink heb schoongemaakt rijdt ie niet meer zo lekker als dat ie ooit deed.
De hele winter heeft ie eigenlijk binnen gestaan en heb ik er amper op gereden.
Ik heb onlangs de carburateur tot in de kleine schroefjes uit elkaar gehaald en schoongemaakt, wat ook wel nodig was...
Sinds die tijd krijg ik 'm niet meer zo lekker lopend.
Onderin de toeren rijdt ie op zich niet heel erg verkeerd, alleen moet ik het gas vaak wel helemaal opendraaien tot dat ie 'm een beetje oppakt.
Vlak voor z'n powerband wil ie nog wel eens even inhouden, maar zodra ie dan in z'n powerband is gaat ie prima..
Wat mij gisteravond op viel, op topsnelheid rijdt ie zo'n 65 km/h, maar als ik de choke opentrek, en dan ook echt helemaal, krijg ik 'm nog hoger in toeren en zit ik al snel op zo'n 70 a 75 km/h...
Echter, als je weer langzamer begint te rijden verzuipt ie op de openstaande choke.
Dus waar zou ik nu aan moeten denken, een grotere sproeier?
Mijn setup is als volgt:
2F2 memrbaan inlaat met een originele F5B (49,9) TUM78
Originele Mikuni 16mm carburateur, sproeier ga ik zo even bekijken.
Tandwielverhouding is 13/43
Voor de rest zit er een hoge drukkop op, snelle uitlaat met een grote bocht (da's 32mm, toch?).
-
- 2500km gereden
- Contacteer:
- Louistje
- 100km gereden
Ik zal morgen eerst eens de luchtstelschroef weer gewoon op anderhalve slag uit zetten, en daarna eens kijken hoe de gasnaald staat..
Ik heb 'm tijdens het schoonmaken niet versteld, maar weet ook niet hoe ie nu staat, ik heb er nooit aan gezeten.
Iets rijker zetten is dus iets omhoog zetten, begrijp ik dat goed?

Ik heb 'm tijdens het schoonmaken niet versteld, maar weet ook niet hoe ie nu staat, ik heb er nooit aan gezeten.
Iets rijker zetten is dus iets omhoog zetten, begrijp ik dat goed?

-
- 1500km gereden
als ie voor het schoonmaken van de carb goed liep en je hebt geen instellingen veranderd, blijf dan van die instellingen af, dus geen andere sproeiers of gasnaald anders plaatsen.
waarschijnlijk heb je iets niet goed gemonteerd oid
denk goed na over wat je hebt gedaan en losgehaald, het ligt soms aan iets kleins.
waarschijnlijk heb je iets niet goed gemonteerd oid
denk goed na over wat je hebt gedaan en losgehaald, het ligt soms aan iets kleins.
- Louistje
- 100km gereden
Wegens wat drukte met school en dergelijke is het er even niet van gekomen verder te gaan met de brommer.
Afgelopen week heb ik 'm weer eens uit de schuur getrokken en er nog even duidelijk naar gekeken.
Het volgende concludeer ik tijdens het rijden. De brommer houdt ontzettend in vlak voor z'n powerband, alsof ie ineens totaal geen kracht meer heeft.
Als ie dan uiteindelijk in z'n powerband zit trek ie weer prima door...
Boven in z'n top vind ik 'm ook nog niet echt optimaal rijden, ook heb ik het idee dat ie nog steeds iets harder gaat rijden met de choke open.
Ik heb alles gecheckt op 't eventueel aanzuigen van vals lucht, maar ik kan zo niets ontdekken.
Overigens, ik heb twee plekken waar lucht doorheen kan komen ná het luchtfilter. In de rubberen doorlaat tussen het filter en m'n carburateur zit een klein rond gat, waar dat voor dient.. geen idee.
En vlak naast het rubberen dekseltje waar je choke en stationairschroef doorheen komen zit een kleine halfronde uitsparing in 't blok.
Hier zit een rubberen dopje in.
(Ik bedoel dus niet het gat waarmee je je carburateur kan losschroeven)
Ik heb het carburateur-afstel-topic al meerdere malen doorgelezen, maar ik kom er niet goed uit. Dat afstellen ligt mij blijkbaar moeilijk.
FS1 2F2 membraan
50cc F5B met stempel in cilinderwand
16mm carb, sproeier 150
13:43 tandwielverhouding
hoge drukkop, snelle uitlaat en een grote bocht
Afgelopen week heb ik 'm weer eens uit de schuur getrokken en er nog even duidelijk naar gekeken.
Het volgende concludeer ik tijdens het rijden. De brommer houdt ontzettend in vlak voor z'n powerband, alsof ie ineens totaal geen kracht meer heeft.
Als ie dan uiteindelijk in z'n powerband zit trek ie weer prima door...
Boven in z'n top vind ik 'm ook nog niet echt optimaal rijden, ook heb ik het idee dat ie nog steeds iets harder gaat rijden met de choke open.
Ik heb alles gecheckt op 't eventueel aanzuigen van vals lucht, maar ik kan zo niets ontdekken.
Overigens, ik heb twee plekken waar lucht doorheen kan komen ná het luchtfilter. In de rubberen doorlaat tussen het filter en m'n carburateur zit een klein rond gat, waar dat voor dient.. geen idee.
En vlak naast het rubberen dekseltje waar je choke en stationairschroef doorheen komen zit een kleine halfronde uitsparing in 't blok.
Hier zit een rubberen dopje in.
(Ik bedoel dus niet het gat waarmee je je carburateur kan losschroeven)
Ik heb het carburateur-afstel-topic al meerdere malen doorgelezen, maar ik kom er niet goed uit. Dat afstellen ligt mij blijkbaar moeilijk.
FS1 2F2 membraan
50cc F5B met stempel in cilinderwand
16mm carb, sproeier 150
13:43 tandwielverhouding
hoge drukkop, snelle uitlaat en een grote bocht
-
- 5000km gereden
-
- 1000km gereden
pee67 schreef:David schreef:Dat gaten in de buis van het luchtfilter zijn voor benzineslang, overloopdarmpje van de carbu en ev. oliepomp darm
Deze moeten sowiezo dicht zijn
Brommer loopt niet slechter als deze niet afgesloten zijn
Nog niet getest, maar aangezien ze normaal allemaal netjes afgesloten zijn ging ik er van uit dat het niet onbelangrijk was

Weer wat bijgeleerd dan!