Accu knipperlicht en claxon

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
miran72
500km gereden
500km gereden

Accu knipperlicht en claxon

Bericht door miran72 »

Misschien een verkeerde veronderstelling,
ik ging er altijd vanuit dat als je rijd de knipperlichten en de claxon gewoon werkte ook als de accu leeg is maar dat blijkt niet zo te zijn, tenminste niet bij mijn 1J5. Rijd met een lege accu en de claxon en knippers doen helemaal niks.

Nou las ik in een van de service bulletins dat om overlading van de accu te voorkomen er alleen bijgeladen word als de verlichting ingeschakeld is. Ik rijd met deze brommer alleen overdag eigenlijk en als het mooi weer is dus die verlichting gaat zelden aan word dan iid niet de accu bijgeladen? ondanks dat dat ik 2 x 45 minuten aan het karren ben is die accu niks opgeladen! (vloeistof is op peil). Met een vers opgeladen accu doet alles het gewoon !
pee67
5000km gereden
5000km gereden

Bericht door pee67 »

Inderdaad word je accu niet bijgeladen als je het contact op stand 1 hebt staan.
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

Ik heb maar 1 stand :cry:
Yamaha Sheriff 1981
pee67
5000km gereden
5000km gereden

Bericht door pee67 »

Je kan ook niet alles hebben Marco
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
gklijnhout
250km gereden
250km gereden

Re: Accu knipperlicht en claxon

Bericht door gklijnhout »

miran72 schreef:Misschien een verkeerde veronderstelling,
ik ging er altijd vanuit dat als je rijd de knipperlichten en de claxon gewoon werkte ook als de accu leeg is maar dat blijkt niet zo te zijn, tenminste niet bij mijn 1J5. Rijd met een lege accu en de claxon en knippers doen helemaal niks.

Nou las ik in een van de service bulletins dat om overlading van de accu te voorkomen er alleen bijgeladen word als de verlichting ingeschakeld is. Ik rijd met deze brommer alleen overdag eigenlijk en als het mooi weer is dus die verlichting gaat zelden aan word dan iid niet de accu bijgeladen? ondanks dat dat ik 2 x 45 minuten aan het karren ben is die accu niks opgeladen! (vloeistof is op peil). Met een vers opgeladen accu doet alles het gewoon !

Lees het bulletin nog eens goed bekijk daar het schema ook eens goed en maak de servicehandeling ongedaan zodat je accu ook geladen wordt zonder dat je het licht aan hoeft te doen.
Daarna wel regelmatig het waterniveau van je accu controleren en bijvullen.

Gert
Plaats reactie