Dag allen,
De laatste weken heb ik telkens wat problemen met de ontsteking van m'n 1j5. Tijdens twee ritjes had ik hetzelfde probleem, stotteren, knallen en vervolgens afslaan. Beide keren wou hij even later wel weer starten, maar liep hij niet goed. De eerste keer heb ik de contactpunten opnieuw afgesteld (ik weet niet of ze ook daadwerkelijk verkeerd stonden). Na het stellen reed hij weer een kilometer of 20 prima, maar kreeg ik daarna toch weer dezelfde problemen. Vandaag heb ik de contactpunten goed schoon geschuurd en nu lijkt het probleem verholpen.
Het punt is nu echter dat ik de contactpunten vrij recent nog heb schoongemaakt en ik heb geen zin om altijd een schuurpapiertje en een schroevendraaier mee te nemen onderweg. Wat kan er de oorzaak van zijn dat ze smerig worden?
Het zijn imitatiecontactpunten van ongeveer een jaar oud. De punten zijn afgesteld op 1.8 mm. De opening tussen de punten is tussen de 0,3 en 0,4 mm. Tussen de contactpunten is er bijna geen sprake van vonken en er is een originele condensator gemonteerd. Ik heb wel sterk het vermoeden dat de vonk bij de bougie niet erg sterk is.
Hebben jullie enig idee? Zou het bijvoorbeeld kunnen liggen aan de imitatie contactpunten?
BVD
groet, Jeroen
1j5 stottert en slaat af
-
- Aan het inrijden
- marco
- Sheriff of the Posbank
-
- 2000km gereden
Re: 1j5 stottert en slaat af
Zomer schreef:Wat kan er de oorzaak van zijn dat ze smerig worden?
Als je je vliegwiel er toch af haalt meteen even de krukas kering controleren, daarlangs kan wat vettigheid
op de contact punten komen.
https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;