Zuiger.
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
Boven op de zuiger staat een pijltje deze moet naar de uitlaat wijzen.
De 2 spoelgaten zitten dus tegenover de uitlaat.
Via deze gaten kan het brandstof sneller de cilinder in stromen.
Gr gino.
De 2 spoelgaten zitten dus tegenover de uitlaat.
Via deze gaten kan het brandstof sneller de cilinder in stromen.
Gr gino.
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Piet
- 50km gereden
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 09 jan 2008, 15:52
- Locatie: Halsteren
marco schreef:ginofs1 schreef:Boven op de zuiger staat een pijltje
Normaal wel maar bij een ajh die zn zuiger met spoelpoorten heeft niet.
Zuiger zojuist bekeken,maar kan geen pijltje ontdekken.
Wel iets van een A'tje (of zou dat het pijltje moeten zijn?)
Anyway,zal de zuiger monteren met de spoelpoorten tengenover de uitlaat.
Wat voor advies geven jullie voor de bougie B7 of toch B8 voor de AJH?
TributeToTheCatsBand
- Piet
- 50km gereden
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 09 jan 2008, 15:52
- Locatie: Halsteren
Tombo schreef:A is de maat van de zuiger.
In een AJH voldoet een B8HS in principe, of je moet voor de rest nog een vrij heftige setup hebben, dan eventueel een B9HS
Oke,gaat ik een B8 erin steken.(electroden afstand 0,5???)
Nog een laatste vraag,ga de AJH monteren met een op maat 2RU kopje.
Nu zit er in dat kopje onderaan een vierkante uitsparing tussen de koelribben,waar let ik op bij het monteren?
TributeToTheCatsBand
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18359
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Die uitsparing zit er zodat je makkelijk met je schroevendraaier door het gaatje in je carterkap kan, om de carburateur los te maken. Dus als je vóór de brommer staat, moet dat vlakje linksonder zitten
Is die 2RU kop trouwens afgedraaid? Anders kan je beter een normale hoge druk kop monteren, want anders heb je heel weinig compressie

Is die 2RU kop trouwens afgedraaid? Anders kan je beter een normale hoge druk kop monteren, want anders heb je heel weinig compressie
- Piet
- 50km gereden
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 09 jan 2008, 15:52
- Locatie: Halsteren
Tombo schreef:Die uitsparing zit er zodat je makkelijk met je schroevendraaier door het gaatje in je carterkap kan, om de carburateur los te maken. Dus als je vóór de brommer staat, moet dat vlakje linksonder zitten
Is die 2RU kop trouwens afgedraaid? Anders kan je beter een normale hoge druk kop monteren, want anders heb je heel weinig compressie
Ja kopje is afgedraaid en op maat gemaakt voor de AJH door Gino.
TributeToTheCatsBand
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10822
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum

moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;