Veel toeren maken FS1
Veel toeren maken FS1
Beste forum leden,
Om snelheid te maken moet ik erg veel toeren maken (6000) vooral in de eerste versnelling.
In de vierde versnelling neemt ie wat terug. Maar uiteindelijk is de top snelheid niet verkeerd ±60 - 65 km/h
Ik heb vernomen dat een FS1 sowieso al veel toeren maakt maar dit lijkt mij toch een beetje veel.
Mijn setup is:
Yamaha FS1 3E9 uit 1983
Alles is voorderest origineel
Is het normaal op deze toeren te moeten maken of niet?
Ik hoor graag van jullie
Om snelheid te maken moet ik erg veel toeren maken (6000) vooral in de eerste versnelling.
In de vierde versnelling neemt ie wat terug. Maar uiteindelijk is de top snelheid niet verkeerd ±60 - 65 km/h
Ik heb vernomen dat een FS1 sowieso al veel toeren maakt maar dit lijkt mij toch een beetje veel.
Mijn setup is:
Yamaha FS1 3E9 uit 1983
Alles is voorderest origineel
Is het normaal op deze toeren te moeten maken of niet?
Ik hoor graag van jullie
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9209
- Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10822
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18359
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
NIX schreef:Klinkt toch als een FS1 cilinder. Zeg gewoon wat er op de cilinder staat, hoe groot de doorlaat van de carb is en of de uitlaat uit 1 deel bestaat. Een originele brommer gaat echt geen 60.
50cc cilinder
10 mm carberateur
Originele lage uitlaat dunne bocht
Heb er niks aanveranderd, als ik goed door trek dan rijd ie op topsnelheid 60 km/h
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18359
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
- hans.m
- 1500km gereden
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:41
- Locatie: Nijlen, België
Tombo schreef:
![]()
Welke 50cc cilinder
Misschien heeft de persoon in kwestie geen idee dat er verschillende cilinders voor de fs1 bestaan.
Michael, kijk eens een kijkje in de faq op het forum, zoek naar de faq over cilinders en zeg ons dan welk type fs1 cilinders je hebt.
als je de cilinder zelf nieuw gekocht hebt is het wellicht een imitatie fs1 of een imi f5b.
Heb een kijkje genomen bij de cilinder en het enigste wat ik tegen kom is dat er FS1 op staat.
En nog iets de vorige eigenaar van mn brommer die was nogal rijkelijk met tectyl spuiten, dit heeft nu als resultaat dat er vieze bruine plekken er op zitten.
Hoe kan ik dit het beste en makkelijkste verwijderen.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd:
Terpentine
Teer verwijderaar
Alleen dit heeft weinig effect
En nog iets de vorige eigenaar van mn brommer die was nogal rijkelijk met tectyl spuiten, dit heeft nu als resultaat dat er vieze bruine plekken er op zitten.
Hoe kan ik dit het beste en makkelijkste verwijderen.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd:
Terpentine
Teer verwijderaar
Alleen dit heeft weinig effect
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18359
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Tombo schreef:Kijk, nu komen we ergens.
En ja, het is normaal dat je brommer zoveel toeren maakt, want het is een snelle FS1 cilinder. Het is trouwens beter om er een 16mm op te zetten en een dikke uitlaat, dan loopt 't allemaal veel lekkerder (en ook harder)
Daar zal ik naar kijken om er een 16mm en dikke uitlaat er op te zetten.
Hoe hard zal die dan ongeveer gaan lopen?
Misschien weet jij dit ook wel als ik in de 1e versnelling weg rijdt dan gaat ie snel naar de 4000 tpm alleen dan duurt het enkele seconde voordat je voelt dat ie gaat trekken.
- hans.m
- 1500km gereden
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:41
- Locatie: Nijlen, België