Veel toeren maken FS1

Alles over de techniek en sleutelen
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10822
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Michael5671 schreef:Heb een kijkje genomen bij de cilinder en het enigste wat ik tegen kom is dat er FS1 op staat.


Dat is dus geen originele cilinder. Gewoon volgende keer kijken en melden waar we om vragen.
Kijk eerst even in de FAQ.
maartuh
100km gereden
100km gereden
Berichten: 157
Lid geworden op: 13 okt 2009, 21:05

Bericht door maartuh »

Uhm NIX,

Je zal het wel goed bedoelen maar als we hier wat bezoekers willen houden zou je misschien eens aan je toon moeten werken.
Het komt allemaal een beetje kortaf/sjacherijnig en aggresief over als ik eerlijk ben.
Ja de FAQ is er niet voor niets en veel vragen komen 10dubbel maar ieder persoon is een los iemand he, het is niet zo dat 1 iemand allemaal nieuwe accounts aan maakt om jou te pesten met dezelfde vragen he
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18359
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Nou nee, NIX (en andere gebruikers) hebben veel moeite gedaan om de verschillende FAQ's te schrijven. Hierin staat ongeveer 95% van de meest voorkomende problemen geschreven.
Als gebruiker wordt er van je verwacht dat je zelf ook het e.e.a. uitzoekt en initiatief toont (het staat zelfs in de gedragsregels van het techniek subforum).
Hoe moeten wij als adviesgevers een fatsoenlijk advies kunnen geven als we geen goede input krijgen. Er werd meerdere malen gevraagd wat de exacte setup van de FS1 was, dingen als 'ja de brommer is standaard' zegt niks, er zijn wel 15 verschillende 'standaard' FS1's o.i.d. :P daar schiet je geen hout mee op. En uiteindelijk blijkt dus gewoon dat de FS1 helemaal niet standaard is.
Michael5671

Bericht door Michael5671 »

Tombo schreef:Nou nee, NIX (en andere gebruikers) hebben veel moeite gedaan om de verschillende FAQ's te schrijven. Hierin staat ongeveer 95% van de meest voorkomende problemen geschreven.
Als gebruiker wordt er van je verwacht dat je zelf ook het e.e.a. uitzoekt en initiatief toont (het staat zelfs in de gedragsregels van het techniek subforum).
Hoe moeten wij als adviesgevers een fatsoenlijk advies kunnen geven als we geen goede input krijgen. Er werd meerdere malen gevraagd wat de exacte setup van de FS1 was, dingen als 'ja de brommer is standaard' zegt niks, er zijn wel 15 verschillende 'standaard' FS1's o.i.d. :P daar schiet je geen hout mee op. En uiteindelijk blijkt dus gewoon dat de FS1 helemaal niet standaard is.


Blijkbaar is het dan geen ori cilinder, alleen dat wist ik ook niet. Heb nog maar een korte tijd een fs1 die rijd.
Michael5671

Bericht door Michael5671 »

NIX schreef:
Michael5671 schreef:Heb een kijkje genomen bij de cilinder en het enigste wat ik tegen kom is dat er FS1 op staat.


Dat is dus geen originele cilinder. Gewoon volgende keer kijken en melden waar we om vragen.


Is goed alleen ik ben hier nog niet lang mee bezig, vele van jullie kennen de fs1 van binnen en buiten
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10822
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

maartuh schreef:Uhm NIX,

Je zal het wel goed bedoelen maar als we hier wat bezoekers willen houden zou je misschien eens aan je toon moeten werken.
Het komt allemaal een beetje kortaf/sjacherijnig en aggresief over als ik eerlijk ben.
Ja de FAQ is er niet voor niets en veel vragen komen 10dubbel maar ieder persoon is een los iemand he, het is niet zo dat 1 iemand allemaal nieuwe accounts aan maakt om jou te pesten met dezelfde vragen he


Allemaal prima, maar ik heb hem hel duidelijk gevraagd om naar de cilinder (en andere delen) te kijken. Nog voor ik iemand de FAQ in schopte. Dus als iemand dan zelf gaat zeggen dat er een originele cilinder op zit, dan reageer ik inderdaad wat chagrijnig, want er wordt wel een goed advies verwacht en dus tijd die ik of anderen erin steken.

Michael5671 schreef:
NIX schreef:Klinkt toch als een FS1 cilinder. Zeg gewoon wat er op de cilinder staat, hoe groot de doorlaat van de carb is en of de uitlaat uit 1 deel bestaat. Een originele brommer gaat echt geen 60.


50cc cilinder
10 mm carberateur
Originele lage uitlaat dunne bocht

Heb er niks aanveranderd, als ik goed door trek dan rijd ie op topsnelheid 60 km/h


Zo'n antwoord irriteert dus. Ik heb ook nog steeds geen antwoord of de pijp uit 2 delen bestaat of hoe dun de bocht is. Dat de poster de bocht dun vindt betekent niets.

Nu weet ik de cilinder en carb, maar ben nog steeds chagrijnig omdat ik de juiste vragen heb gesteld, Tom het ook heeft gezegd en hem naar de FAQ heeft verwezen en ik nog steeds niet de goede info heb.
Kijk eerst even in de FAQ.
Michael5671

Bericht door Michael5671 »

NIX schreef:
maartuh schreef:Uhm NIX,

Je zal het wel goed bedoelen maar als we hier wat bezoekers willen houden zou je misschien eens aan je toon moeten werken.
Het komt allemaal een beetje kortaf/sjacherijnig en aggresief over als ik eerlijk ben.
Ja de FAQ is er niet voor niets en veel vragen komen 10dubbel maar ieder persoon is een los iemand he, het is niet zo dat 1 iemand allemaal nieuwe accounts aan maakt om jou te pesten met dezelfde vragen he


Allemaal prima, maar ik heb hem hel duidelijk gevraagd om naar de cilinder (en andere delen) te kijken. Nog voor ik iemand de FAQ in schopte. Dus als iemand dan zelf gaat zeggen dat er een originele cilinder op zit, dan reageer ik inderdaad wat chagrijnig, want er wordt wel een goed advies verwacht en dus tijd die ik of anderen erin steken.

Michael5671 schreef:
NIX schreef:Klinkt toch als een FS1 cilinder. Zeg gewoon wat er op de cilinder staat, hoe groot de doorlaat van de carb is en of de uitlaat uit 1 deel bestaat. Een originele brommer gaat echt geen 60.


50cc cilinder
10 mm carberateur
Originele lage uitlaat dunne bocht

Heb er niks aanveranderd, als ik goed door trek dan rijd ie op topsnelheid 60 km/h


Zo'n antwoord irriteert dus. Ik heb ook nog steeds geen antwoord of de pijp uit 2 delen bestaat of hoe dun de bocht is. Dat de poster de bocht dun vindt betekent niets.

Nu weet ik de cilinder en carb, maar ben nog steeds chagrijnig omdat ik de juiste vragen heb gesteld, Tom het ook heeft gezegd en hem naar de FAQ heeft verwezen en ik nog steeds niet de goede info heb.


De uitlaat bestaat uit 1 geheel en die is 12 mm
Michael5671

Bericht door Michael5671 »

NIX schreef:
maartuh schreef:Uhm NIX,

Je zal het wel goed bedoelen maar als we hier wat bezoekers willen houden zou je misschien eens aan je toon moeten werken.
Het komt allemaal een beetje kortaf/sjacherijnig en aggresief over als ik eerlijk ben.
Ja de FAQ is er niet voor niets en veel vragen komen 10dubbel maar ieder persoon is een los iemand he, het is niet zo dat 1 iemand allemaal nieuwe accounts aan maakt om jou te pesten met dezelfde vragen he


Allemaal prima, maar ik heb hem hel duidelijk gevraagd om naar de cilinder (en andere delen) te kijken. Nog voor ik iemand de FAQ in schopte. Dus als iemand dan zelf gaat zeggen dat er een originele cilinder op zit, dan reageer ik inderdaad wat chagrijnig, want er wordt wel een goed advies verwacht en dus tijd die ik of anderen erin steken.

Michael5671 schreef:
NIX schreef:Klinkt toch als een FS1 cilinder. Zeg gewoon wat er op de cilinder staat, hoe groot de doorlaat van de carb is en of de uitlaat uit 1 deel bestaat. Een originele brommer gaat echt geen 60.


50cc cilinder
10 mm carberateur
Originele lage uitlaat dunne bocht

Heb er niks aanveranderd, als ik goed door trek dan rijd ie op topsnelheid 60 km/h


Zo'n antwoord irriteert dus. Ik heb ook nog steeds geen antwoord of de pijp uit 2 delen bestaat of hoe dun de bocht is. Dat de poster de bocht dun vindt betekent niets.

Nu weet ik de cilinder en carb, maar ben nog steeds chagrijnig omdat ik de juiste vragen heb gesteld, Tom het ook heeft gezegd en hem naar de FAQ heeft verwezen en ik nog steeds niet de goede info heb.


De uitlaat bestaat uit 1 geheel en die is 12 mm
Gebruikersavatar
hans.m
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1684
Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:41
Locatie: Nijlen, België

Bericht door hans.m »

als het een uitlaat uit 1 geheel is staat er wellicht luhao of luhac op. en heeft op de uitlaat, na de uitlaatbocht dus een lasnaad langs boven en onderzijde, dus niet perfect rond. uitlaatbocht is dan normaal 32mm. geen idee waar je die 12mm haalt.
Michael5671

Bericht door Michael5671 »

hans.m schreef:als het een uitlaat uit 1 geheel is staat er wellicht luhao of luhac op. en heeft op de uitlaat, na de uitlaatbocht dus een lasnaad langs boven en onderzijde, dus niet perfect rond. uitlaatbocht is dan normaal 32mm. geen idee waar je die 12mm haalt.


Het uiteinde van de uitlaat is dikker dan de bocht vanuit het motorblok.

Ik zal wel even een kijkje nemen of er luhao of luhac op staat


Ook zal ik even een foto'tje maken is misschien wel makkelijker
Gebruikersavatar
hans.m
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1684
Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:41
Locatie: Nijlen, België

Bericht door hans.m »

als de uitlaat uit 1 geheel is, is het voor 99% een imi uitlaat zoals bijna iedereen heeft.
Michael5671

Bericht door Michael5671 »

Er zitten inderdaad aan de boven en onderkant een lasnaad, dus zal het toch een imi uitlaat zijn.

Heeft dit nog een kenmerk voor het rijgedrag van de brommer?
Gebruikersavatar
hans.m
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1684
Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:41
Locatie: Nijlen, België

Bericht door hans.m »

Michael5671 schreef:Er zitten inderdaad aan de boven en onderkant een lasnaad, dus zal het toch een imi uitlaat zijn.

Heeft dit nog een kenmerk voor het rijgedrag van de brommer?

sneller dan een originele. originele uitlaat voor fs1 heeft bocht van 28mm en deze 32mm.
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6744
Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
Locatie: gent

Bericht door the_destroyers »

Je moet wel de diameter meten van de bocht he, dus even losdraaien van de cilinder en daar de diameter meten.
Maar zoals hans zegt, hoogstwss 32mm.
Maar assumption is the mother of all fuckups.
En zoals al reeds gezegd, een 16mm zal em wel beter doen lopen, een 10mm knijpt zo een fs1cilinder volledig dood, zelf ook gehad! ;)
Gebruikersavatar
hans.m
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1684
Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:41
Locatie: Nijlen, België

Bericht door hans.m »

zelfs een uitlaat van een novio is groter dan 12mm denk ik :lol:
en ja een 16mm moet gewoon bij een fs1 cilinder anders loopt dat echt niet lekker. :wink:
Plaats reactie